2022-05-14, 22:45
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex-ander
Hennes föräldrar nämnde henne Zelda. Det säger allt vi behöver veta om situationen. Stackars unge.

Namngav eller döpte är det du åsyftar ditt hjon.

Du kan väl skaffa barn med henne om några år så kan du återkomma med bilder på din tolvfingrade banjoavkomma.
Citera
2022-05-14, 22:45
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnsopa
Exakt, och klarar hon inte att städa kan hon alltid köra taxi, eller liknande, Buss är nog för svårt.

Men då krävs det körkort och hon är dessutom för ung för yrkestrafik.
Citera
2022-05-14, 22:50
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Zelda är ett jättefint namn, men bara för att ett namn inte är bland dom 10 vanligaste i Sverige,så ska det gnällas hos ultrakonservativa idioter. Tjejen borde börja på Komvux ja, så hon kommer ikapp, självstudier är bra också!

Tycker också det är ett fint namn.

Men trodde hon inte klarat grundskolan. Då får man gå grundvux. Alla säger komvux men hon missade inte gymnasiet.
Citera
2022-05-14, 23:18
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Tycker också det är ett fint namn.

Men trodde hon inte klarat grundskolan. Då får man gå grundvux. Alla säger komvux men hon missade inte gymnasiet.

Jag funderar på varför det inte blev något Individuellt Alternativ för Zelda:

https://www.gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMA

Finns för de som varken är behöriga till ”vanliga” teoretiska gymnasieprogram eller till de praktiska programmen.

Det är ju annars en bra möjlighet för ungdomar som inte kunnat fixa grundskolan.
Citera
2022-05-14, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Kan finnas flera anledningar till detta.

Intellektuell funktionsnedsättning
Dåliga hemförhållanden
Autismspektrat (Adhd, Add, etc)

Sen mognad, låg motivation och dåligt självförtroende.

Brist på ordentligt stöd från skolan.
Autism och adhd är samma som intellektuell funktionsnedsättning
Citera
2022-05-14, 23:25
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Jag funderar på varför det inte blev något Individuellt Alternativ för Zelda:

https://www.gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMA

Finns för de som varken är behöriga till ”vanliga” teoretiska gymnasieprogram eller till de praktiska programmen.

Det är ju annars en bra möjlighet för ungdomar som inte kunnat fixa grundskolan.

Jag antar att det finns alternativ. Men tror också det beror på vilken skola man gått i. Alla säger att skolan är enkel. Mitt syskonbarns skola är för övre medelklass och de har skitsvåra ämnen. Mycket svårare än när jag gick i skolan. Han är av normal intelligens men har svårt i skolan! I min skola skulle han haft betyg 4 i de flesta ämnen.

Även förr så klarade folk inte skolan men närvaro betydde att du fick grundskolekompetens. Många i min klass gick ut med 1-or. De hade inte varit godkända i dagens skola. Dock fanns det möjlighet att arbeta efter skolan. Inte samma nu.

Men känner på mig att tjejen här har inlärningssvårigheter. Om det är för svårt betyder det ju inte att man inte vill. Man kan inte helt enkelt. Men troligen är nog ändå bedre ha grundskola inte helt klar, än särskola.
Citera
2022-05-15, 00:01
Medlem
löls avatar
Gör dig av med smarttelefonen.
Löser det mesta med koncentrations svårigheter.

Gör dessa människor det? Nej troligtvis inte.
Skyller på annat
Citera
2022-05-15, 00:22
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Absolut. Det är ju inte säkert att resterande 15% har samma livsstil. Men både föräldrar och skola måste ju ta tag i det, det måste ju finnas tydliga signaler.

Håller med…
Citera
2022-05-15, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Namngav eller döpte är det du åsyftar ditt hjon.

Du kan väl skaffa barn med henne om några år så kan du återkomma med bilder på din tolvfingrade banjoavkomma.

Tack så mikket jag inte prata mycket bra svenska.
Citera
2022-05-15, 01:13
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex-ander
Hennes föräldrar nämnde henne Zelda. Det säger allt vi behöver veta om situationen. Stackars unge.

Tack, äntligen någon som sa det. Går inte att ta denna individ på allvar, jag menar kolla på henne?
Citera
2022-05-15, 01:19
Medlem
Säkert någon form av dåligt mående/hemmasittande/skilsmässa mellan föräldrarna som ligger bakom, men ändå svindåligt av omgivningen. Blir sånt enormt slöseri när en ung person som skulle kunna vara produktiv bara lämnas till sitt öde. Läraryrket måste verkligen få ett uppsving i status, barnens liv påverkas i stor utsträckning av skolan.

Eftersom jag antar att Zelda inte kan låta bli att läsa den här tråden: Skit i alla haters gällande ditt namn. Och lycka till, det löser sig.
Citera
2022-05-15, 01:30
Medlem
neuron-drones avatar
Jag hoppas hon lyckas med något kreativt. Alla är faktiskt inte skolsmarta. Alla passar inte i fållan. Måste vi verkligen ha en värld där folk ska få extra hjälp till att bli normala? Det är svårt att bli något kulturellt men inte omöjligt. Har hon fel namn och ser fel ut? Ja men stackars lättstötta flashbackare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in