Citat:
Ursprungligen postat av
PolisenOrebro
Okej, så om jag förstår dig rätt har domarna i HD, som lagt hela sitt yrkesliv på att förstå och korrekt tolka svensk lagstiftning MISSUPPFATTAT hur det står till. Samtidigt har DU, som i bästa Jönssonligan-manér åkt fast förstått precis hur det hela ligger till. Måste vara någon sorts världsrekord i Dunning -Kruger-effekten vi talar om här ...
Och samtidigt har du, som lyckats hamna i fängelse, kommit fram till att det är jag som är en "riktig nöt"

Det finns ingen som har tolkat någonting, om någon hade gjort det så hade de förklarat för allmänheten varför man inte gör som det står i lagstiftningen och i förarbetena till dessa. Att kringgå lagens ursprungliga syfte är definitivt ett allvarligt samhällsfusk.
Det ironiska är att de som varit högljuddast om hur fel fusket på högskoleprovet, själva är sådana personer som fuskar. Jag har aldrig tidigare skådat en likande situation där det gnälls om förhållandevis skitsaker som man blåser upp som jordens undergång, när man själv beter sig som en jubelidiot och glömmer vad man faktiskt ställer till med.
Slutdiskuterat, lycka till i livet med din nedvärderande attityd.

Jag kan börja erbjuda rådgivning till de som helt vill undvika att betala skatt om du nu tycker att det är bättre. Jag föredrar i alla fall att få en korrekt dom och tänker prioritera det.