2022-05-14, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
I avhøret fortæller de, at det var en helt normal arbejdsdag, og Hagen kom ved nitiden.

MB fortæller, at hun ikke har registreret nogle uenigheder i familien - tværtimod mener hun, at de fremstår 'sammensveiset'.

VE fortæller, at der ingen eksterne møder var den dag eller noget andet specielt, der skete. Han husker at Hagen var bekymret for Lisbeth, fordi hun ikke tog telefonen. Han tilbragte meget af dagen sammen med sin chef.

I bogen er også skrevet, at TH havde møde i et åbent kontorlandskab klokken 9.45, der drejede sig om regnskap og et muligt salg på Kvitfjell. Det sluttede lige omkring da MN ringede (som viste sig, at det var TH selv, der ringede).
.

Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kjenner ikke til dette, men så har jeg heller ikke lest boken.
Beskriver han en bestemt person, eller er det mer generelt?

Skulle gjerne visst hva TH legger i "det motsatte hold" her.
Er det dem som har nektet å tro på kidnappingshistorien, mon tro?
Noen i nær slekt eller familie kanskje? Det har versert rykter om at ikke
alle i søskenflokken stiller seg bak ham i denne saken.

På forretningssiden er vel dessuten MN en langvarig venn av TH, men som
tydeligvis er utpekt av ham som kandidat til å stå bak forsvinningen.

Kan vel være han som omtales.
Fik også PM i sommers om dette, som du beskriver om hans søskende. Der stod også det samme om niecer og nevøer - men hvad der er rigtigt, ved vi ikke.

Og et citat fra bogen:
Dessuten har han merket seg at vedkommende ikke ser ham i øynene lenger. Særlig etter at Lisbeth forsvant, har personen vært «veldig unnvikende»

De to har mistet kontakten de siste årene. Hagen synes det er ubehagelig. Vedkommende har gått fra å være «hans beste venn» til å bli «hans verste fiende», sier Hagen. Under gjennomlesingen senere i måneden skal han stoppe opp ved formuleringen og moderere seg. «Verste fiende» er kanskje voldsomt, men han har i hvert fall blitt en motstander. Utviklingen er «et sikkert tegn på at N.N. (forretningsforbindelsen, red.anm.) er med på et eller annet».
Interessant.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-14 kl. 11:20.
Citera
2022-05-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hun ble nok lurt ja...

Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Du er kun opptatt av å provosere og villede, og ønsker som sådan ikke at GM skal bli avslørt. Din tilstedeværelse i dette forumet er derfor meningsløs, og jeg velger derfor å overse dine innlegg heretter. Takk for praten, og god bedring.

Slik svarer folk som ikke kan forsvare seg.
Citera
2022-05-14, 11:38
Medlem
Citat:
enig. De som driver med monero og krypto bør absolutt forstå at dette er risky business, men kan ha stolt på kidnappingsplottet. Th var iskald og nektet betaling for å tvinge kidnapper til ny platform. Det lyktes for plutselig fikk sh en mail. Like tilfeldig fikk th for seg at betaling var lurt. Da han likevel ikke fikk livsbevis fant han ut at det likevel var smart å betale alt. Vi forhandler ikke, men th klarte likevel å forhandle. Litt av en bragd, men kona er borte.

Du glemmer at det var politiet og Brøske som anbefalte TH ikke å betale løsepenger.

«Vi har rådet familien til å ikke innfri kravet», sier Brøske.

Jeg tror også det var politiet som senere lurte TH til å betale.

Da satt de i buskene og tenkte de ville avsløre TH.
Citera
2022-05-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
stemmer heller ikke. Pengene ble betalt ultimo juli 2019. TH brukte tiden mellom 08.juli og 2X. juli på å handle inn nok krypto. Artikkelen til VG om dette ble riktignok publisert 03. aug

Ja, den gamle oversikten som zzz postet inneholder en rekke feil på sentrale og viktige punkter.
Utrolig nok reposter zzz den samme oversikten på nytt i dag, etter at feilene allerede er påpekt.

Det forteller kanskje litt.
Citera
2022-05-14, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, den gamle oversikten som zzz postet inneholder en rekke feil på sentrale og viktige punkter.
Utrolig nok reposter zzz den samme oversikten på nytt i dag, etter at feilene allerede er påpekt.

Det forteller kanskje litt.
I steden for å kaste bort tid og ord på dette IGJEN, kunne du kanskje bruke tid på å forfatte og poste en oppdatert tidslinje som jeg faktisk etterspør? Takk

Merkelig at ikke en eneste journalist eller noen som helst lager en slik tidslinje og publiserer.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-14 kl. 11:48.
Citera
2022-05-14, 11:48
Medlem
AE er forsvunnet på tragisk vis og noen er mer opptatt av desinformasjon og smilefjes.
Citera
2022-05-14, 11:50
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hmmm, forstår jeg riktig? Så Elkraft sjefen MN vanket i samme miljø som Ellingsen, Halimi, Ham**da, Betew og resten av gjengen på tidlig 2000 tallet?? Det betyr jo ikke noe idag, men likevell interessant om det stemmer. Denne gjengen var også gode venner med Nazer ligan i Gøteborg.

Nei nei nei…
Uff dette ble feil 😂 Det har blitt diskutert 2 med initialer MN i denne tråden. En tidligere torpedo og en elkraftsjeft 😂

Den MN jeg antok det var snakk om her er den som har vært forsøkt linket til HHB2.

Jeg forstår nå, my bad, at det var N*rby og IKKE N*rverud som ble omtalt her.

Igjen. My bad
Citera
2022-05-14, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
noen er mer opptatt av.. .
Viktige detaljer fra TIDSLINJEN er det jeg etterspurte fordi jeg er OPPTATT AV AT SAKEN SKAL BLI LØST.

Flere hoder tenker som regel bedre enn ett, og jeg håper at vi kan hjelpe politiet.
Citera
2022-05-14, 11:52
Medlem
first.springs avatar
Citat:
var det ikke noe feil på båndopptager etter at th fikk fjernet video?

Det vet jeg ikke noe om
Citera
2022-05-14, 11:56
Medlem
Citat:
var det ikke noe feil på båndopptager etter at th fikk fjernet video?
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH nektet video-opptak, så politiet måtte kompromisse og nøye seg med lydopptak.
Han har også ment at det kunne være feil på utstyret som har tatt opp avhørene.
.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-14 kl. 12:02.
Citera
2022-05-14, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg har også stor tro på en løsning om ikke så lenge, men du har jo tidligere skrevet at saken i realiteten er løst, det er kun tiltale, rettssak, bevisførsel og dom som står igjen.

Godt at du endelig begynner å moderere deg, selv om troverdigheten din har forsvunnet som dugg for solen.

Det jeg mener med at saken er løst, er at politiet vet hvem som som står bak udåden. De mangler fortsatt noen små brikker i puslespillet for å ta ut tiltale og aktivere en rettssak, men de vil snart dukke opp. Forøvrig positivt at du tror på en løsning, jeg er mer sikker på en løsning.
Citera
2022-05-14, 12:05
Medlem
Det har vært skrevet at TH møtte hos Kripos på Bryn 9. juli og overførte Monero tilsvarende ca 13 millioner NOK til Monero-kontoen i trusselbrevet. Det har også vært skrevet at TH kjøpte opp Monero tilsvarende ca 35 millioner NOK i januar/februar 2019, som en forberedelse til å betale løsepenger. Jeg vet ikke hva som er sant her. Det er offentliggjort forskjellige opplysninger.

Og, datter HHB2, i klagebrevet til Riksadvokaten, som aldri ble sendt men ca ni måneder senere ble offentliggjort i mediene. HHB2 opplevde at "min far" (TH) ble sterkt presset av politiet "til å betale". Og at politiet med dette presset mot TH for å betale, også satte HHB2 med familie i fare, HHB2 var så redd de angivelige kidnapperne at ektemannen hennes lånte en pistol og satt våken og holdt vakt over familien om nettene. Så. Politiets angivelige press om at TH måtte betale, satte ikke bare AE i fare, men også datteren og hennes familie i fare, ifølge datteren.

Politiet kan aldri offentlig anbefale noen å betale løsepenger. Det er noe alle vet. Men alle vet også at politiet kun gir råd i slike situasjoner, det er fritt opp til familien å bestemme om de velger å imøtekomme løsepengekrav eller ikke. Fordi. Politiet kan ikke nekte familien å betale.

At TH skylder på politiet når det i realiteten var TH selv som nektet, ikke bare å betale løsepenger, men også å imøtekomme de angivelige kidnappernes krav til kommunikasjon, viser at TH har opptrådt meget manipulerende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in