Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Viktig detalj.
Har noen av dere en skrevet tidslinje over viktige detaljer i saken som er nyere enn denne fra sjakkmatt, og som kan postes her? Det hadde vært veldig greit.
Hvilken dato skjedde forresten bilrispingen?
Når ble ansatte eller medarbeidere på Futurum "grillet" i avhør og hva dreide avhørene seg om? Var det om alibi? Jeg finner ikke igjen artikkelen.
Jeg kan ikke svare på noe av dette. Det eneste jeg vet er at ingen blir "grillet" i avhør lengre. Det er en ryddig prosess uten bruk at press og lureri. Den tiden er forbi. Takket vært Asbjørn Rachlew og hans innsats for å reformere norsk politi sine avhørsmetoder. Alle avhørene i denne saken er også tatt opp på video.
Men for folk som kanskje ikke har vært i avhør før, så virker det kanskje overveldende å bli kalt inn i en så alvorlig sak. Men igjen, så er det stor forskjell om man blir kalt inn til avhør hos lokalt politi på Lørenskog og hos Kripos. Hos kripos sitter det jo et team med etterforskere og teknikere som følger avhøret direkte på video og som sender inn oppfølgingsspørsmål til avhørsleder. Da kjenner man sikkert mer på ubehaget.