2021-12-20, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Fravær av svar betyr vel da at GM har fått identiteten fra en av de som politiet allerede kjenner til da?

Men det er ikke sikkert politiet klarer å løse saken fordi kryptoriggen er sterkt kryptert, som man kan si.
Citera
2021-12-20, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Skal ikke utbrodere, så svaret blir oppe for tolkning.

Politiet har tidligere sagt at er ikke identiteten brukt av andre så er det en av de de allerede vet om.
Citera
2021-12-20, 01:13
Medlem
Citat:
Politiet har tidligere sagt at er ikke identiteten brukt av andre så er det en av de de allerede vet om.

Ok
Citera
2021-12-20, 01:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Jeg har en fornemmelse av at de allerede har alle navn på blokka.
De må bare luke vekk rasket og dopdealerne. Får litt Agatha Christie-vibber.
"And then there were none..."
Citera
2021-12-20, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har en fornemmelse av at de allerede har alle navn på blokka.
De må bare luke vekk rasket og dopdealerne. Får litt Agatha Christie-vibber.
"And then there were none..."

Nemlig!
Citera
2021-12-20, 01:25
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg setter et kort på enten GHH, MN eller Brodwall. Førstnevnte sluttet hos TH i 2018.
MN har tatt avstand fra TH i media. Brodwall har kritisert ektepakten ved å avfeie at han
kan ha skrevet den. GHH er vel riktignok tilbake nå. Jeg mener MN er en sterk kandidat her
siden han etter sigende har blitt utpekt av TH som kandidat for medvirkning. Særdeles spesielt
siden de eier en pengemaskin sammen. Uten MN hadde ikke TH stått på "rikinglisten".

Borlaug er vel fortsatt "i folden" hos TH, etter det jeg har skjønt, så tror ikke det er ham.

Sentergjengen er vel mer skøytekompiser enn noe annet. Hvis det stemmer at flere
av disse har forlatt "rundebordet", kan det kanskje tyde på at flere og flere i kretsen forstår
at TH må være involvert. At de kanskje har skjønt hvem TH egentlig er bak den "sportslige"
fasaden.

Ja, det høres logisk ut at denne personen kan være MN. Da skal det være et ganske kjølig klima der.
De startet vel El-kraft på tidlig 90tall tror jeg. Da hadde ikke TH så store aksjeposter.
Det er jo spesielt at TH peker på han som et av alternativene.
Husker å ha lest om MN. Han forholdt seg ikke direkte støttende til TH nei.
GHH er vel tilbake. De eier vel et treningssenter sammen. Kondis eller hva det het.
Undrer på hvordan klimaet er mellom Broadwall og TH. Hver gang Broadwall har blitt bedt om kommentar, har han bare sagt "ingen kommentar".
Ja, disse på kafeen er vel mer skøytevenner kanskje. Ihvertfall flere av dem.
Tom Nilsen er vel styreleder eller sjef for SK94 eller hva det var.
TH er jo også gammel skøyter.
Jeg tror det har vært et veldig kaldt klima både før og etter drapet. GHH sluttet rett før drapet. Bye sluttet vel også rett før eller rett etter drapet.
Citera
2021-12-20, 01:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
JBye sluttet vel også rett før eller rett etter drapet.

Vet ikke om hun faktisk sluttet, men mener det var snakk om at hun skulle. Usikker.
Citera
2021-12-20, 01:39
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Politiet må ha konkrete bevis for å kunne pågripe en gjerningsmann som er mistenkt for å ha begått lovbrudd.

Han er vel siktet for medvirkning til grov frihetsberøvelse, og medvirkning til drap. To siktelser
Kanskje han har blitt lurt til å være med på noe uten at han selv visste hva han var med på, vet ikke.
I avhør startet han å snakke om Monero og kidnapping uten at politiet hadde sagt noe som helst om det.
Man kan vel arresteres og settes i glattcelle bare på mistankegrunnlag. Samme gjelder siktelse.
Men personen kan ikke holdes der i mer en 3 døgn. Og det var jo det som skjedde, han slapp ut etter 3 døgn. Utengen røk aldri inn på varetekt. Tror ikke politiet ba om det heller.
Citera
2021-12-20, 02:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ja, det høres logisk ut at denne personen kan være MN. Da skal det være et ganske kjølig klima der.

Siterer MN fra artikkel i DN (28.04.20):
– Hagen har aldri vært involvert i dem daglige driften, sier Nerbye, som ikke vil karakterisere samarbeidet dem imellom, hverken tidligere eller i den senere tiden.
Av alle som har uttalt seg offentlig om TH er vel dette en av de mer ambivalente, slik jeg ser det.
Citera
2021-12-20, 02:03
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Vet ikke om hun faktisk sluttet, men mener det var snakk om at hun skulle. Usikker.

Ja, er også litt usikker. Det var vel en bruker med navn Gassa som fant der de søkte etter ny regnskapsfører, og der det sto at hun som var der skulle slutte.
Citera
2021-12-20, 02:12
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Siterer MN fra artikkel i DN (28.04.20):
– Hagen har aldri vært involvert i dem daglige driften, sier Nerbye, som ikke vil karakterisere samarbeidet dem imellom, hverken tidligere eller i den senere tiden.
Av alle som har uttalt seg offentlig om TH er vel dette en av de mer ambivalente, slik jeg ser det.

Ja, det virker som han tar avstand ja. Han vet nok endel om Hagen og forholdet i Slorv4.
Når han har kjent han i så mange år, så kjenner han nok temperamentet til TH, og vet hva han kan være i stand til.
Citera
2021-12-20, 02:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ja, det virker som han tar avstand ja. Han vet nok endel om Hagen og forholdet i Slorv4.
Når han har kjent han i så mange år, så kjenner han nok temperamentet til TH, og vet hva han kan være i stand til.

En viktig ting er også at MN står i en spesiell posisjon siden han er medeier og daglig leder for "melkekua" Elkraft.
TH kan ikke presse eller manipulere ham, fordi det ville slå tilbake på TH. Han kan ikke
sparke MN uten at det får negative konsekvenser for driften, og dermed også for kapitalen.
Tipper det kanskje er en "stein i skoen" til TH at han ikke har full kontroll på MN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in