2022-05-14, 06:23
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Sverige är ett av världens bästa länder gällande rättssäkerhet och utveckling. Att turken nu tror sig kunna utpressa sig till lite extra pengar visar tydligt på att turken inte platsar i nato. Att turken sen tror att eu ska släppa in honom är på sin höjd.... lustigt

Sverige är inte en rättsstat. Sverige skickar ekonomiskt bistånd till terrorister. Jag förstår Turkiet.
Citera
2022-05-14, 06:26
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Sverige är ett av världens bästa länder gällande rättssäkerhet och utveckling. Att turken nu tror sig kunna utpressa sig till lite extra pengar visar tydligt på att turken inte platsar i nato. Att turken sen tror att eu ska släppa in honom är på sin höjd.... lustigt

Sverige är inte så bra gällande rättssäkerhet eller utveckling som du verkar tro. Det är inte 80-talet längre.

Har du tex sett vad som händer om man eldar en koran i Sverige?
Citera
2022-05-14, 06:26
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej det är du som sprider halmgubbar, jag har inte ens använt ordet "försvarsgarantier".

Du kan däremot inte styrka ditt påstående om att det bara finns muntliga överenskommelser, backar du från det?

Det som du påstod är att det finns försvarsåtaganden mot Sverige under ansökningsprocessen. Nå, fram med bevisen nu då...

Min respekt för Turkiet har stigit markant med detta ställningstagande. Sverige är en skurkstat som finansierar terrorister via SIDA.
Citera
2022-05-14, 06:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Sverige är inte en rättsstat. Sverige skickar ekonomiskt bistånd till terrorister. Jag förstår Turkiet.

Turken vill bara pressa ur oss lite mer pengar för att godkänna vår ansökan till nato. Turken gör som han alltid gjort på basaren, det ska prutas och kohandlas in absurdum över en kokt med bröd
Citera
2022-05-14, 06:34
Medlem
Citat:
Det som du påstod är att det finns försvarsåtaganden mot Sverige under ansökningsprocessen. Nå, fram med bevisen nu då...

Min respekt för Turkiet har stigit markant med detta ställningstagande. Sverige är en skurkstat som finansierar terrorister via SIDA.

Jag skrev att det fanns överenskommelser. Citera gärna det du invänder emot istället för att producera halmgubbar!

Vad är dina bevis för att det bara finns muntliga överenskommelser, har du inga alls trots ditt påstående om det?

Ja självklart är Sverige en skurkstat och jag vill inte att det land jag bor i nu tar med Sverige i någon klubb som mitt nya land är med i, därför förstår jag Turkiet fullt ut.
Citera
2022-05-14, 06:39
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Turken vill bara pressa ur oss lite mer pengar för att godkänna vår ansökan till nato. Turken gör som han alltid gjort på basaren, det ska prutas och kohandlas in absurdum över en kokt med bröd

Det är ju en kulturell standard, vissa oroar sig dock för att det skulle vara ett uttryck för Erdogans nationalistiska drag. Vi kan säkert singla slant om det, men antar att vi får vänta tills de officiella kanalerna har skakat kuk under dagen.

Nyfikenheten finns ju där från alla håll, det var väl idag de hade dejt i Tyskland?
Citera
2022-05-14, 06:43
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jag skrev att det fanns överenskommelser. Citera gärna det du invänder emot istället för att producera halmgubbar!

Vad är dina bevis för att det bara finns muntliga överenskommelser, har du inga alls trots ditt påstående om det?

Ja självklart är Sverige en skurkstat och jag vill inte att det land jag bor i nu tar med Sverige i någon klubb som mitt nya land är med i, därför förstår jag Turkiet fullt ut.

Som sagt. Det finns inga försvaråtaganden till Sverige från något NATO-land, vare sig skriftliga eller muntliga. Finns ett sådant åtagande så kan du ju snabbt avsluta vår diskussuion genom att länka och citera sagda avtal.

Jag håller med både dig och Turkiet om att Sverige är en skurkstat och att ansökan bör blockeras.
Citera
2022-05-14, 06:44
Medlem
ThomasStarbergers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Anledningen är att Sveriges flyktingpolitik har gjort Sverige till ett hem för PKK och terroristgrupper enl Turkiet

Blir vi ensamma utan NATO och en mumsbit för Ryssland nu?

https://www.expressen.se/nyheter/direktrapport-senaste-nytt-om-sakerhetslaget/

Erdogan är ju känd för att använda en väldigt hård retorik. Dessutom så står han relativt nära Kreml, så utspelet är kanske även till viss del orkestrerat av Ryssland.

Men historiskt så finns det täta band mellan Turkiet och Sverige, så med en eller annan eftergift så kommer detta utspel att rundas.
Citera
Siegfrids avatar

Moderatormeddelande

Postat av Siegfrid 2022-05-14, 06:45
Moderator
Diskussionen handlar om Turkiets uttalade motvilja mot Sverige som Nato-medlem.
Allmänna diskussioner om Nato, Ryssland, Ukraina mm är OT i denna tråd.
OT raderat.
/Mod.
2022-05-14, 06:47
Medlem
Citat:
Som sagt. Det finns inga försvaråtaganden till Sverige från något NATO-land, vare sig skriftliga eller muntliga. Finns ett sådant åtagande så kan du ju snabbt avsluta vår diskussuion genom att länka och citera sagda avtal.

Jag håller med både dig och Turkiet om att Sverige är en skurkstat och att ansökan bör blockeras.

Vilka bevis har du för detta påstående?
Ignorerar du helt presskonferensen med Boris Johnson, menar du att detta inte styrker försvaråtaganden?

Självklart bör Turkiet stå på sig men de kommer säkert få något som får dem att ändra sig.
Citera
2022-05-14, 07:02
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Låt mig höra några citat där detta framgår. Lycka till...

Kanske en artikel från husorganet Flamman?

http://flamman.se/a/vanstern-maste-sluta-relativisera-ryssland
Citera
2022-05-14, 07:06
Medlem
Erdogan säger som det är
Sverige har blivit ett skitland
Tyvärr har han en liten kuk ock kommer bli knullad av Nato.
Nato är bäst för Sverige
Slava Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in