2022-05-13, 22:51
Medlem
Det är snabba puckar nu. Statsledare vet mer än vi vanliga döda och därför "fuck it" vi går med i NATO, det kommer bli krig ändå.. .. ..... Någon som tänkte på det? Kanke därför Kalkonen säger nej.....
Samtidigt tycker jag det är konstigt att folket inte få rösta om det inte finns en inom snar framitd reella hot om krig....
Citera
2022-05-13, 22:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Varför skulle Zelensky vilja det?
Det var mest något jag kastade ur mig, men man kan väl tänka sig "ett råd i all välmening". Glöm inte att Zelensky varnade för att Gotland skulle kunna bli Rysslands "nästa mål". Han har därtill uppvisat en oerhörd fixering vid Nato.
Citera
2022-05-13, 22:53
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Så vitt jag har förstått det existerar det inget bindande avtal med BoJo eller UK.

"Upp flyga orden,…"

Det finns ju inte hällristingar om det men bättre än så här blir det inte till alla rysstrolls förtret...

https://www.theguardian.com/world/2022/may/11/johnson-security-assurances-sweden-and-finland-not-just-symbolic

The UK statement goes further than any bilateral guarantees made so far by any other Nato country and is designed to cover the potentially vulnerable transition period between Nato membership application and full membership, the point at which Nato’s full article 5 collective defence protections kicks in. That transition is perceived as the moment of maximum risk for Stockholm and Helsinki and could last as long as 12 months as each of the 30 Nato states must ratify their membership.

Björn Fägersten, senior research fellow at the Swedish Institute of International Affairs, said the British offer “gives an extra layer of assurance in the event of an attack. It is written down and Boris Johnson was quite specific in terms of talking about increased deployments by the military, air force and naval operations.”

Den deklarationen håller, brittiska flottan siktas snart vid vinga...
Citera
2022-05-13, 22:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Det stora problemet är att man tillåtit ett skitland som Turkiet att vara medlem, även efter deras annektering av Cypern.
Citera
2022-05-13, 22:55
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Åter igen visar det sig att mångkulturen är en fantastisk succé. Nu kan vi inte komma in i NATO då Erdogan blockar oss pga den kurdiska mångkulturen. Självklart är det värt det. När ryska tanks rullar över gränsen så vet vi att det är värt att dö för att få skydda kurder.

Citera
2022-05-13, 22:56
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag säger inte emot dig, men har du några direkta belägg? Speciellt för att USA är angelägna om att vi går med exakt nu?

Sverige är det största landet i Norden/Skandinavien. Med den mäktigaste armen trots lite lägre deltagar siffror. https://www.globalfirepower.com/

Vi har en lång stor kust längs Östersjön som tillsammans med Gotland som gör oss extremt intressanta ur ett geopolitisk perspektiv, men också militärstrategiskt.

Det är 80mil till Kaliningrad vilket motsvarar ungefär 15h-20h med marina förband. Här finns marina spetsnazförband stationerade sen 30 år sedan tillbaka sedan för att bedriva sabotage och spionage emot Sverige.

För mer information se google, Böcker av Jans-Ove Nilsson och Gunnar Ekberg.
Citera
Medlem
Står Erdogan på sig så blir han en svensk nationalhjälte över en natt. Turkiet har sedan länge varit på min svarta lista över länder att aldrig besöka, men förhindrar de ett svenskt NATO-medlemskap blir det utan tvekan mitt favoritresmål.

Nästa steg är utsteg ur EU och att be FN dra åt helvete.

De hysteriska kärringarna och deras hunsade låtsasmän med pojkfitta har inget att säga till om.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalipso
Det är snabba puckar nu. Statsledare vet mer än vi vanliga döda och därför "fuck it" vi går med i NATO, det kommer bli krig ändå.. .. ..... Någon som tänkte på det? Kanke därför Kalkonen säger nej.....
Samtidigt tycker jag det är konstigt att folket inte få rösta om det inte finns en inom snar framitd reella hot om krig....
Jag tänker att det är en möjlighet att någon varnat Maggan efter att "ha snappat upp information om ett eventuellt anfall på Sverige", ja. Den möjligheten torde dock vara ganska liten eftersom det inte finns någon direkt hotbild även om "det inte kan uteslutas"?
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det är en stor skillnad mellan att vara NATO medlem och inte. Att vi är kompisar med NATO är en annan sak.

Stämmer! Se Ukraina!
Citera
2022-05-13, 22:57
Medlem
Vid närmare eftertanke tror jag att NATO och EU gemensamt kan stämma den jävla islamisten till rätt tonart, så det borde inte vara ett problem. Han lär ju vara nettomottagare av bidrag till exempel och en vägran är att ta ställning för Pruttler. NATO-turken vill nog inte ha tillgångar frysta och sanktioner införda.

Jag undrar lite lätt hur svenskar som semestrar i Turkiet är funtade. Jag känner till ett par som brukar göra det och damn, vilka jävla white-trash de är.
Citera
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Dadgostar kommer från gamla kommunistpartiet som fick bidrag från Sovjet. Av någon anledning har de fortsatt vara positiva även till Ryssland.
Låt mig höra några citat där detta framgår. Lycka till...
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Varför kalkon? Utseendet? Det måste sluta på -turken, för såna är reglerna.
Jag menade allvar med det där om krav på förbud mot koranbränning. Islamisterna är som vi vet lite stingsliga på den punkten. Dessutom är de totalt okunniga i hur demokratier styrs. Okunniga i det mesta utom möjligen pedofili och vad som står i en sagobok.

https://translate.google.com/?sl=sv&tl=en&text=kalkon&op=translate
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in