Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-05-13, 21:51
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
"Saura" från "Doumpen" sitter i en bil med Hög-Patrik och har det roligt och skrattar
tillsammans. Uppenbarligen är denna virala freakshow en hit - en succé, något att skratta över.
Swish-pengarna sprutar in.
Sen finns det tydligen några som fortfarande tror att detta "handlar om baaarnen".
Det är den läskigaste biten.
Håller med.

De spelar på folks känslor som saknar förmågan att ha två tankar i huvudet samtidigt.

"Det handlar om baaaarn!"

Swisha nu, pöbeln!
Citera
2022-05-13, 21:57
Medlem
Jag håller på Patrik 24/7! Barn måste få vara barn, och leka och busa, och ingen jävel ska kunna ha sex med barn ostraffat! Tids nog lär det bli tufft.
Att någon tog livet av sig efter att ha blivit uthängd på dumpen skiter jag tunt i. Det borde han gjort innan han förgrep sig på ett barn.
Citera
2022-05-13, 22:43
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jag håller på Patrik 24/7! Barn måste få vara barn, och leka och busa, och ingen jävel ska kunna ha sex med barn ostraffat!

Håller med dig till 100 %.

14åringar ska få leka ifred i sandlådan och få blöjorna bytta ifred utan att en ful gubbe chattar med dom på Dumpen, eller snuskpellar som jagar dom på Body Contact.
Citera
2022-05-13, 22:49
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Märkligt med ”4,5”, normalt brukar man inte räkna halvdagar. Dumpen friserar. De hade ju chattat med honom från andra konton oklart hur länge.

Jag har koll.
Citera
2022-05-13, 23:39
Förutom metoderna och känsloaffekten i både Sara och pöbeln så grundar sig min skepsis till dumpen i alla de misstag framförallt Sara och vissa medarbetare gjort.
Ett exempel är att kalla och stämpla "Malin" för pedofil. Förutom det finns en uppsjö andra misstag (medvetna eller omedvetna) som begåtts sedan dumpen startades. Det är måhända mänskligt men inga rättelser görs på egna initiativ.

INFOLINA Sara borde ursäkta och rätta till de fel som uppstått, annars är min rekommendation till de som utsätts, vissa poliser, journalister, tjänstemän och personer inom rättsväsendet men utanför sina yrken, att skaffa utgivningsbevis och hänga ut relevant information om medarbetare så att alla kan söka upp dessa och deras familjer och påminna dem.

Om jag vore den pedofilstämplade "Malin", mått dåligt av konsekvenserna så vore min väg att på egen hemsida/blogg bemöta de felaktigheter, misstänksamhet och dylikt jag hade utsatts för.
Det är inte rimligt att både gäddor, "Malin" och övriga ska bemöta felaktigheter i den här tråden eller på Twitter. När man googlar bl a "Malin" ska inte pedofil komma upp utan hennes hemsida.
Citera
2022-05-14, 00:09
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jag håller på Patrik 24/7! Barn måste få vara barn, och leka och busa, och ingen jävel ska kunna ha sex med barn ostraffat! Tids nog lär det bli tufft.
Att någon tog livet av sig efter att ha blivit uthängd på dumpen skiter jag tunt i. Det borde han gjort innan han förgrep sig på ett barn.

Ska man vara akademisk så vet vi inte om han förgrep sig på ett barn, därför att det fanns inget offer. Men det är meningslöst att föra den typen av faktabaserad argumentation.
Citera
2022-05-14, 00:44
Medlem
Ollonbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Jag ska ta en stund här och förklara hur det fungerar, om du sen väljer att ta till dig av den informationen är naturligtvis helt frivilligt.
Ingen odömd hängs ut på Dumpen helt enkelt för att det dom gör inte är olagligt.

Jag vet och förstår hur återfalls frekvensen ser ut.
Men kan det inte var så att i rättsstat som vi ser oss att de som avtjänat straffet ska kunna gå kan vidare.
Sen så anser jag att det olämpligt eller skulle jag säga att det borde var utan möjlighet för tidigare dömda att få anställning inom verksamhet som innefattar barn.
Citera
2022-05-14, 00:51
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OodeeJacob
Förutom metoderna och känsloaffekten i både Sara och pöbeln så grundar sig min skepsis till dumpen i alla de misstag framförallt Sara och vissa medarbetare gjort.
Ett exempel är att kalla och stämpla "Malin" för pedofil. Förutom det finns en uppsjö andra misstag (medvetna eller omedvetna) som begåtts sedan dumpen startades. Det är måhända mänskligt men inga rättelser görs på egna initiativ.

INFOLINA Sara borde ursäkta och rätta till de fel som uppstått, annars är min rekommendation till de som utsätts, vissa poliser, journalister, tjänstemän och personer inom rättsväsendet men utanför sina yrken, att skaffa utgivningsbevis och hänga ut relevant information om medarbetare så att alla kan söka upp dessa och deras familjer och påminna dem.

Om jag vore den pedofilstämplade "Malin", mått dåligt av konsekvenserna så vore min väg att på egen hemsida/blogg bemöta de felaktigheter, misstänksamhet och dylikt jag hade utsatts för.
Det är inte rimligt att både gäddor, "Malin" och övriga ska bemöta felaktigheter i den här tråden eller på Twitter. När man googlar bl a "Malin" ska inte pedofil komma upp utan hennes hemsida.

Du sätter fingret på en viktig aspekt. De som kritiserar Dumpens metoder förpassas omedelbart till pedofilträsket. Det görs också antaganden om att skribenter i tråden som ifrågasätter metoderna är obildade och inte vet vad de talar om. Jag tror tvärtom att flera av de som diskuterar är utbildade inom områden som berör ämnet.

De som försvarar Dumpen upp till tänderna saknar nyanser, svart eller vitt är det som gäller. Dumpen demoniserar kritiker eftersom dessa hotar verksamheten. På samma sätt arbetar även sekter som inte har rent mjöl i påsen. Det naturliga vore självklart att gå ut med en offentlig ursäkt till Malin samt ändra Dumpens arbetsmetoder.

Det görs inte. Minderåriga slussas fortfarande från TikTok till Dumpens hemsida, grova sexchattar med (fiktiva) barn, onanifilmer och drogprat. Den enda orsaken att Dumpen låter det fortgå handlar om pengar och makt, att utnyttja minderåriga som ambassadörer och influencers, finns ingen annan förklaring.

Malin är professionell och därmed ett hot mot Dumpen, hon genomskådar lätt deras oetiska metoder. Hon skriver:
Citat:
Jag förklarar mig gärna när tonen är hövlig. Kan fatta att det verkar lite skumt om man inte vet vem jag är och det finns det faktiskt inte någon större anledning att veta. Jag har jobbat både ideellt och professionellt med utsatta barn och unga i många år. Offer för våldtäkt, incest, trafficking och allt annat traumatiskt barn kan råka ut för. Dumpen är inte den första och sannolikt inte den sista verksamheten jag kritiserar för att jobba med frågor som handlar om barn på ett oetiskt sätt. Den här gången har det bara råkat bli väldigt infekterat och därmed uppmärksammat.

Men ja, jag fattar som sagt att det kan se konstigt ut och jag får väl ta det. Ville bara förklara. (Mot bättre vetande, borde inte vara här alls men det är svårt att låta bli.)
(FB) Patrik Sjöberg konfronterar pedofiler på sajten Dumpen
Senast redigerad av skoputs 2022-05-14 kl. 01:20.
Citera
2022-05-14, 00:58
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Kul med nya människor på FB!
Tack
Äntligen fann vi tråden där vår grupp kan ge uttryck för åsikter utan att som personer bli misstänkliggjorda eller påhoppade, till skillnad från t.ex. Twitter och Facebook eller Google Hangouts.

Jag lär av 2forty2a pöbel. Alla dessa är offentliga personer då de inte gjort anspråk på anonymitet.
Det högst tjutande och hatiska avskrapet bör vara beredda på samma sak som gäddor,
d.v.s. att bli granskade både som privatpersoner och i formella sammanhang såsom bostad, familjeförhållanden, arbete och utbildningar.

För detta finns inga juridiska hinder även utan utgivningsbevis men att i alla avseenden sköta det legitimt är ändå att rekommendera. Skärmdumpar och fotografier tas konstant.

Det finns nog ganska många så här dags många som är beredda att gå till ytterligheter för att utbilda denna pöbel på det sätt som verkar vara den enda möjliga då deras intelligens inte tillåter andra metoder.
Citera
2022-05-14, 01:41
Kanske borde tilläggas att jag inte vet vem "Malin" är (av principsak inte ens hennes fullständiga namn). Inte heller har jag avsikt att kontakta henne.
Lika lite som jag vill bli kontaktad om jag inte klart skulle ge uttryck för motsatsen önskar jag detsamma. Jag har inget att tillägga förutom det som uttrycks i tråden och på nätet i övrigt.

Jag har inte googlat eller sökt henne på t.ex. Facebook (knappast andra heller). Det är inte min uppgift.
Utan allt jag och vi andra borde veta är vad som framkommer i tråden och dess länkar,
och om detta borde ingen av oss bilda sig uppfattningar, varken om gäddor på dumpen eller i andra avseenden.

Jag och ingen annan heller borde i något avseende tillhöra en pöbeln även om jag kan tycka att pöbeln förtjänar just detta.
Man kan däremot tänka sig att t.ex. eller bl.a. Sven-Erik Alh*m som offentlig person, f.d. åklagare och numera pensionär och kritiker mot dumpen borde ha goda möjligheter.

Min bevekelsegrund är inte likt dumpen och dess medarbetare att tysta en eventuell opposition, vilket jag inte påstår att dumpen är, utan att det i en demokrati med yttrandefrihet ska råda balans utan slag under bältet av någon part.
Det är inte rimligt att "Malin" ska gråta och må dåligt för att dumpens medarbetare har pedofilstämplat henne och i förlängningen även hennes framtid, vänner och familj.
Citera
2022-05-14, 02:49
Man ska nog komma ihåg att både mer och eller mindre nyanserade kritiker inte står ensamma, utan att dessa sannolikt har en betydande majoritet av poliskåren och rättsväsendet bakom sig
samt säkerligen en hel del privatpersoner, journalister, politiker, myndighetspersoner och andra intressen som tycker det dumpen gör är starkt oetiskt, principiellt fel och tom olagligt men tillsvidare håller relativt tyst.

Att lagen är utformad så att JK inte kan frångå principer och annat än i undantagsfall pröva åtal, och att förtal och dylika brott oftast inte faller inom allmänt åtal är politiska beslut som grundar sig på tiden innan populistiska sadister skaffade utgivningsbevis,
och kontinuerligt ställer till med mycket stor skada för en mängd privatpersoner, familjer och barn. Till ingen nytta bör tilläggs mer än utlopp för egen frustration och personligt hat och ibland/potentiellt våldsamheter.
Citera
2022-05-14, 03:41
Man kan tycka att det borde vara enkelt för myndigheter att komma tillrätta med kriminalitet. För det första är det medias och kanske även skolans uppgift att inte glorifiera kriminell livsstil och eventuellt ha lektioner om lag och rätt. Därefter tentor om detta som ska vara obligatoriska att få minst godkänt på.
Därutöver borde det inte vara problem om den politiska viljan hade funnits att dra in samtliga lämplighetsintyg för Bandidos, Hells Angels, baprun m.fl. så att dessa inte hade kunnat annat än cykla.

Konfiskera tillgångar som inte kan bevisas komma från vita aktiviteter och att utgivningsbevis ska kunna omprövas vid misstänkt misskötsamhet utan att rättegång ska behöva hållas. Göra det till omvänd bevisbörda att journalistiken sköter sig. Myndighetssverige är inkompetent.

Grundlagar är självfallet viktiga att inte enkelt kunna ändra men hur länge ska vi ha kriminalitet utan att den politiska makten reagerar?
Istället har vi ärkenötter som ropar sig hesa på högre straff utan att själva inse det absurda och de har fel i sakfrågorna.
Deras åsikter är som karbonpapper på SDs politik. När SD tycker att t.ex. skoluniform ska införas så tycker sd-svansen samma sak. Detsamma gäller andra former av pöbel såsom t.ex. dumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in