Citat:
Ursprungligen postat av
Troverdig
Jeg ser frem til den dagen hvor politiet har løst saken og GM er dømt. Vil Sandemose da i ettertid kunne godta dette resultatet, og berømme politiet for sitt arbeid med saken? Eller vil du, på samme måte som gjerningsmannen, blånekte for at det var han som utførte/bestilte drapet?
Selvfølgelig tror jeg på rettstaten.
Politiet er full av god vilje.
Vi er alle smarte nok til vurdere det som skjer i en rettssak, og alle som har fulgt slike er mer eller mindre enige i at riktig dom ble felt.
Hvis politiet stiller i en rettssak og baserer alt på indisier (og fordommer; les tunnelsyn), kommer forsvaret til å anke, og jeg vil heie på forsvaret.
Til sist felles det en endelig dom, og jeg er sånn rimelig (men ikke helt trygg) på at rettferdigheten seirer.
Jeg tror ikke at vi lever i et korrupt samfunn.
Jeg mener bare at rekrutteringen til politiet fører til at politiet mangler de smarteste hjernene, og at idiotene har fått holde på for lenge nå.
Jeg mener også at VG, som består av mange smarte folk, burde stirret lenge og grundig på sin strategi om å ansette nyttige idioter, som Milli, i krimavdelingen, og i stedet bestemt seg, som det ressurssterke mediehuset de er, for å bli landets mest fryktede og ressurssterke uavhengige journalistiske prosjekt, som nådeløst jakter sannheten.