2022-05-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
https://www.vg.no/nyheter/i/lVRBB3/loerenskog-saken-nye-opplysninger-om-trusselbrevet
Citat:
– I praksis vet vi så å si alt om dette dokumentet, med unntak av hvem som har skrevet det og hvor det er skrevet ut. Vi antar derfor at vi vil kunne komme i mål med dette så fort vi har riktig enhet eller forfatter å sammenligne opp mot, sier påtaleansvarlig Gjermund Hanssen i en pressemelding.

Betyr dette at politiet ikke tror TH eller RU er forfatter av trusselbrevet?
Det kan bety det ja. Og kanskje de håper at publikum kan hjelpe politiet til å finne frem til riktig enhet og riktig forfatter. Det er nok ikke uten grunn at store deler av trusselbrevet ble publisert på nytt nå.
Politiet håper nok at noen skal kjenne igjen trusselbrevforfatteren ut fra detaljer som forfatteren har lagt igjen i brevet.
Citera
2022-05-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Hvis du ser på det VGTV la frem av informasjon og opplysninger i dag, så ble det lagt frem konkrete punkter om hva politiet ønsker opplysninger om. Noen der ute vil nok melde seg, og kanskje fører det til at en konkret skriver eller PC blir lokalisert, meldt skrotet eller annen informasjon som kan føre til en navngitt person. Sammen med telefonnummeret, SIM-kort, stjålet pass etc. vil dette kunne ende opp i noe konkret etter hvert, og saken blir løst.
Er dette skriftliggjort i en artikkel eller kan noen skrive punktene her?
Citera
2022-05-13, 19:39
Medlem
Citat:
Som sagt, det finnes diagnoser for din tilstand, så lykke til. Min tid er forøvrig dyrbar, så uansett hvilke utspill du gjør heretter, så vil det bli fullstendig ignorert.

Jeg er villig til å vedde 10000 kroner med deg.

Blir det rettssak i 2022, får du 10000.

Vedder du imot?
Senast redigerad av Sandemose 2022-05-13 kl. 19:51.
Citera
2022-05-13, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Noen som jobber (som ekspeditør eller renholder feks) et sted der det selges pc-er har jo tilgang på ny pc. Vedkommende kan feks ha ha brukt en pc som skulle pakkes ut og brukes til demonstrasjons-pc i butikken. Eller vedkommende kunne ha tatt med seg en ny pc fra lageret i butikken, og deretter returnert pc-en etter at behovet for pc ikke lengre var der.

Eller GM kan ha benyttet en ny pc som var kjøpt inn til hans arbeidsplass eller til arbeidsplassen til noen han kjenner og som han hadde nøkler til.

Huff
Citera
2022-05-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det er fordi han etter all sannsynlighet kontrollerer mottageren av disse pengene, eller fordi han selv er mottageren. Viktig å huske på at han kjappet seg med å betale ut disse pengene nærmest umiddelbart etter at politiet i slutten av juni 2019 gikk offentlig ut å sa de endret etterforskningen fra bortføring til drap.

Utrolig passende at det da skulle tikke inn ytterligere trusler fra GM og at TH plutselig var villig til å betale for livstegn. Når politiet påstår at kona di er død, så betaler du ikke ut (når du går for å være norges gjerrigste person etter ol*v th*n) 10 mill til en ukjent GM. Med mindre du selv er mottageren av pengene.

Daværende statsadvokat H*ans J*rgen B*nder så en gang i en rettsak følgende: "Om det kvakker som en and, går som en and og ser ut som en and, ja kjære jury, da er det mest sannsynlig en and dere ser." - Litt sånn er det vel i denne saken også.

Ja, TH som hele sin karriere har vært så utrolig opptatt av å treffe alle viktige beslutninger på grunnlag av analyser, fakta og notatbøker - han av alle valgte plutselig å se bort fra alle saksopplysninger og fakta politiet ga ham da hypotesen ble endret til drap. Alt tilsa at TH ikke burde betale, men likevel gjorde han det akkurat da, og trosset alle sine leveregler og lærdom. Fullstendig krasj med det han har sagt og skrevet tidligere.

Ja, andetesten har nok en relevans for denne saken også

På flere vis. Allerede har Andebu blitt koblet inn - av TH selv.
TH har påpekt at trusselbrevet virker litt Donald duck-aktig.
Citera
2022-05-13, 19:50
Medlem
Citat:
Jeg ser frem til den dagen hvor politiet har løst saken og GM er dømt. Vil Sandemose da i ettertid kunne godta dette resultatet, og berømme politiet for sitt arbeid med saken? Eller vil du, på samme måte som gjerningsmannen, blånekte for at det var han som utførte/bestilte drapet?

Selvfølgelig tror jeg på rettstaten.

Politiet er full av god vilje.

Vi er alle smarte nok til vurdere det som skjer i en rettssak, og alle som har fulgt slike er mer eller mindre enige i at riktig dom ble felt.

Hvis politiet stiller i en rettssak og baserer alt på indisier (og fordommer; les tunnelsyn), kommer forsvaret til å anke, og jeg vil heie på forsvaret.

Til sist felles det en endelig dom, og jeg er sånn rimelig (men ikke helt trygg) på at rettferdigheten seirer.

Jeg tror ikke at vi lever i et korrupt samfunn.

Jeg mener bare at rekrutteringen til politiet fører til at politiet mangler de smarteste hjernene, og at idiotene har fått holde på for lenge nå.

Jeg mener også at VG, som består av mange smarte folk, burde stirret lenge og grundig på sin strategi om å ansette nyttige idioter, som Milli, i krimavdelingen, og i stedet bestemt seg, som det ressurssterke mediehuset de er, for å bli landets mest fryktede og ressurssterke uavhengige journalistiske prosjekt, som nådeløst jakter sannheten.
Citera
2022-05-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Rettsak i løpet av 2022 blir det ikke uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Påstår man noe slik, så kjenner man ikke påtale- og rettssystemet i Norge særlig godt. Kan vedde en million i Monero på at det ikke blir noen rettsak i Lørenskogsaken i løpet av 2022. Any takers???

Fengslingsmøte da
Citera
2022-05-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg mener også at VG, som består av mange smarte folk, burde stirret lenge og grundig på sin strategi om å ansette nyttige idioter, som Milli, i krimavdelingen, og i stedet bestemt seg, som det ressurssterke mediehuset de er, for å bli landets mest fryktede og ressurssterke uavhengige journalistiske prosjekt, som nådeløst jakter sannheten.

Det er ingen selvfølge at sannheten kommer frem ved å være nådeløs.
Citera
2022-05-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det kan bety det ja. Og kanskje de håper at publikum kan hjelpe politiet til å finne frem til riktig enhet og riktig forfatter. Det er nok ikke uten grunn at store deler av trusselbrevet ble publisert på nytt nå.
Politiet håper nok at noen skal kjenne igjen trusselbrevforfatteren ut fra detaljer som forfatteren har lagt igjen i brevet.

"Ikke verdt for oss" hun er død

Dette er det samme som dukker opp på en popup melding jeg får på en Ukrainsk nettavis som jeg følger men oversatt til norsk.

Jeg tenker GM har tatt den teksten fra en utenlandsk nettside som blir kjørt med google translate, der du får tilbud om å registrere deg og du får to alternativer, enten å registrere deg eller Ikke verdt for oss
Citera
2022-05-13, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg er villig til å vedde 10000 kroner med deg.

Blir det rettssak i 2022, får du 10000.

Vedder du imot?

Penger er ikke viktig for meg, dette dreier seg ikke om et hesteveddeløp. Jeg er kun opptatt av rettferdigheten og realitetene i denne saken. Det jeg vet så langt er at politiet jobber intenst mot en tiltale og opprettelse av rettssak mot TH, og at det sannsynligvis vil skje i 2022. Selve rettssaken kan jo ta mange år, men det er for meg helt uvesentlig så lenge de har tiltalt rett GM. Tidspunktet for hva som skjer når er derfor helt uvesentlig, det er sluttresultatet som teller. Eller som TH selv uttalte det i det famøse NRK intervjuet: «Rettferdigheten vil seire til slutt»🧐
Citera
2022-05-13, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Fengslingsmøte da

Fengslingsmøte og hovedforhandling er to vidt forskjellige ting.

Det blir ikke noen rettsak i denne saken i 2022, antageligvis ikke i 2023 heller. I såfall seint i 2023.
Citera
2022-05-13, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Fengslingsmøte og hovedforhandling er to vidt forskjellige ting.

Det blir ikke noen rettsak i denne saken i 2022, antageligvis ikke i 2023 heller. I såfall seint i 2023.

Nei sier du det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in