2022-05-13, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Takker for beklagelse. Politiet er her ute etter mer informasjon rundt det de har gravd frem under etterforskningen. Dette er med andre ord ikke konkrete opplysninger, noe det fort kan bli med litt hjelp og info fra publikum der ute. De konkrete opplysningen holder politiet for seg selv inntil videre, de er jo allerede utredet, og fungerer som sådan som bevis og sterke indisier. Ved litt hjelp utenifra vil brikkene falle på plass til slutt, og tiltale og rettssak er et faktum.

Takk for at du forsøkte gjøre det hele litt klarere, selv om jeg fortsatt lurer litt på hva man kan oppnå når det ikke gjøres klart for publikum hva man søker av opplysninger. Hvilken type hjelp og hvilken info håpes det på at publikum kan bidra med i tilfelle? Er det der man tenker at for noen er opplysningene gitt nok til at enkelte brikker faller på plass for akkurat den/de som kan bidra med noe?
Citera
2022-05-13, 19:20
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH var villig til å betale flere millioner til angivelig ukjent, helt uten livsbevis, men ser ikke ut til å ville betale ut ved en oppklaring.

Det er fordi han etter all sannsynlighet kontrollerer mottageren av disse pengene, eller fordi han selv er mottageren. Viktig å huske på at han kjappet seg med å betale ut disse pengene nærmest umiddelbart etter at politiet i slutten av juni 2019 gikk offentlig ut å sa de endret etterforskningen fra bortføring til drap.

Utrolig passende at det da skulle tikke inn ytterligere trusler fra GM og at TH plutselig var villig til å betale for livstegn. Når politiet påstår at kona di er død, så betaler du ikke ut (når du går for å være norges gjerrigste person etter ol*v th*n) 10 mill til en ukjent GM. Med mindre du selv er mottageren av pengene.

Daværende statsadvokat H*ans J*rgen B*nder så en gang i en rettsak følgende: "Om det kvakker som en and, går som en and og ser ut som en and, ja kjære jury, da er det mest sannsynlig en and dere ser." - Litt sånn er det vel i denne saken også.
Citera
2022-05-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Noen som jobber (som ekspeditør eller renholder feks) et sted der det selges pc-er har jo tilgang på ny pc. Vedkommende kan feks ha ha brukt en pc som skulle pakkes ut og brukes til demonstrasjons-pc i butikken. Eller vedkommende kunne ha tatt med seg en ny pc fra lageret i butikken, og deretter returnert pc-en etter at behovet for pc ikke lengre var der.
Jeg kjøpt en gang et helt nytt spion kamera, som det viste seg å være en filmsnutt på. Det var to kinesere som pakket og stablet kameraer for utsendelse til butikkene. Filmsnutten sluttet med at stabelen av kameraer raser
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-05-13 kl. 19:23.
Citera
2022-05-13, 19:23
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg får sørge for å med jevne mellomrom minne deg på at du har lovet oss en rettsak i løpet av 2022, så får vi se hvordan det går med troverdigheten din etter hvert.

Rettsak i løpet av 2022 blir det ikke uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Påstår man noe slik, så kjenner man ikke påtale- og rettssystemet i Norge særlig godt. Kan vedde en million i Monero på at det ikke blir noen rettsak i Lørenskogsaken i løpet av 2022. Any takers???
Citera
2022-05-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Absolutt ikke.

Husk at dette er en mislykket etterforskning, med 30??? hodeløse høns, som håper på å få lov til å fortsette med den jobben de synes er såååå spennende,

hvor de nå faktisk kan vise til at de har funnet frem til hvilket grafikkort som var installert på PC-en som skrev ut trusselbrevet.

(Selvfølgelig har de ikke denne kompetansen selv, de har fått hjelp av Interpol-nettverket sitt.)

Og et VG som aldri driver kritisk journalistikk, altså aldri stiller spørsmål som dette på en pressekonferanse: «Ærlig talt Hanssen, det eneste du kommer med nå er småfakta som overhode ikke tyder på at dere er nærmere en løsning. Er ikke dette egentlig en fallitterklæring?»

(Her kunne jeg laget en liste lang som et vondt år over hva idiotiet har kommet med nå i årevis for å dekke over tabber, sløseri og tunnelsyn, som egentlig har vært begrunnet i PR-strategi og «redde ansikt».)

Jeg skrev før i dag at jeg tror at politiet kan greie å finne frem til den som brukte kontantkortet, rett og slett fordi dette er hva norsk politi er best på.

Noen fakta taler for dette, og det viktigste er det jeg alltid har hevdet, at dette er en mislykket kidnapping, som gikk fullstendig galt, fordi den ble begått av gamere, kryptodrømmere, som aldri før hadde prøvd seg som kidnappere.

Jeg ser frem til den dagen hvor politiet har løst saken og GM er dømt. Vil Sandemose da i ettertid kunne godta dette resultatet, og berømme politiet for sitt arbeid med saken? Eller vil du, på samme måte som gjerningsmannen, blånekte for at det var han som utførte/bestilte drapet?
Citera
2022-05-13, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Takk for at du forsøkte gjøre det hele litt klarere, selv om jeg fortsatt lurer litt på hva man kan oppnå når det ikke gjøres klart for publikum hva man søker av opplysninger. Hvilken type hjelp og hvilken info håpes det på at publikum kan bidra med i tilfelle? Er det der man tenker at for noen er opplysningene gitt nok til at enkelte brikker faller på plass for akkurat den/de som kan bidra med noe?
Det kan hende at det er slik. Kanskje noen (som ikke er involvert i saken) videresolgte eller lånte bort eller ble frastjålet en ny pc, og vedkommende velger å ta kontakt med politiet?
Kanskje noen (som ikke er involvert i saken) på oppdrag fra noen kjøpte startpakken med 68-nummeret og/eller startpakke(r) med andre nr, og vedkommende velger å ta kontakt med politiet?
Citera
2022-05-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Er nok en billig-PC til engangsbruk, ribbet for innhold.

Det ser ut til at Wordpad er benyttet, et gratis skriveprogram som følger Windows.
Ingen ekstrakostnader til Word eller andre lisensregistreringer. Enklest mulig og billig.

Du har nok rett i det, en pc innkjøpt for formålet og destruert etterpå.
Citera
2022-05-13, 19:29
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Som sagt, det finnes diagnoser for din tilstand, så lykke til. Min tid er forøvrig dyrbar, så uansett hvilke utspill du gjør heretter, så vil det bli fullstendig ignorert.
Ikke vær for hard mot trådstarter. Kan hende han/hun har ett poeng. Hvem vet.

Men en annen sak. Ville ikke politiet hatt et mye bedre pressmiddel mot en GM hvis de gikk ut med et sannsynlig hendelsesforløp? Til nå vet man blant annet bare at siste kjente livstegn var kl 09.14 og at telefonen ble lagt i ro kl 10.07, ett minutt etter at TH ringte hjem for å diskutere detaljer angående hytteturen kl 10.06.

Troverdig, hva er ditt syn på "siste kjente livstegn". Tror du det vil komme noe nytt om dette?
Citera
2022-05-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu

Hvis du ser på det VGTV la frem av informasjon og opplysninger i dag, så ble det lagt frem konkrete punkter om hva politiet ønsker opplysninger om. Noen der ute vil nok melde seg, og kanskje fører det til at en konkret skriver eller PC blir lokalisert, meldt skrotet eller annen informasjon som kan føre til en navngitt person. Sammen med telefonnummeret, SIM-kort, stjålet pass etc. vil dette kunne ende opp i noe konkret etter hvert, og saken blir løst.
Citera
Medlem
Så politiet sier nå at brevet er avgjørende, akkurat som jeg sa for 2 år siden, jeg kom også frem til hvem som stod bak basert på analyse av brevet, etterlyste forøvrig også en dusør til meg selv. Imidlertid er politiets første lingvistikk-ekspert rasende på politiets andre ekspert Lomheim i denne saken, så dette kan bli moro for forsvarsadvokatene.
Citera
Medlem
Citat:
Les hva du selv skriver, det henger overhodet ikke sammen. Politiet har siktet GM, som de er sikre på er TH, noe de vil legge frem bevis for når tiden er inne. Riksadvokaten støtter dem i dette.
Folk som deg, som må benytte seg av ukvemsord når de slipper opp for argumenter, finnes det diagnoser for. Du bør søke profesjonell hjelp istedenfor å utsette andre for dine meningsløse frustrasjoner. God helg.

Og folk som deg, som mener seg å vite rett, og som foreløpig ikke har brukt en eneste kalori på å sannsynliggjøre at du har mer informasjon enn oss andre, må bestemme deg for om du vil holde på med den høye sigarføringen, og miste all troverdighet, eller fortelle oss andre hva og hvorfor du vet mer enn alle oss andre.
Citera
2022-05-13, 19:37
Medlem
Citat:
Takker for beklagelse. Politiet er her ute etter mer informasjon rundt det de har gravd frem under etterforskningen. Dette er med andre ord ikke konkrete opplysninger, noe det fort kan bli med litt hjelp og info fra publikum der ute. De konkrete opplysningen holder politiet for seg selv inntil videre, de er jo allerede utredet, og fungerer som sådan som bevis og sterke indisier. Ved litt hjelp utenifra vil brikkene falle på plass til slutt, og tiltale og rettssak er et faktum.

Herregud!
Nå må du slutte!
Det eneste du bedriver er en trollekampanje for politiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in