2022-05-13, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Dusen er KUN for at AEH blir funnet. Ikke for opplysninger som bidrar til å oppklare saken. Det svirrer rykter om at SH/TH har avslått et ønske om form for skriftlig garanti for utbetaling av dusøren for opplysninger som kan bidra til domfellelse mot en eller flere gjerningsmenn, uansett hvem det er. Noe som i og for seg er forståelig dersom disse opplysningene skulle peke mot den hovedsiktede selv.
Sånne dusører blir fort bare kaos, med tusen utpekte GMer.
Citera
2022-05-13, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Absolutt ikke.

Husk at dette er en mislykket etterforskning, med 30??? hodeløse høns, som håper på å få lov til å fortsette med den jobben de synes er såååå spennende,

hvor de nå faktisk kan vise til at de har funnet frem til hvilket grafikkort som var installert på PC-en som skrev ut trusselbrevet.

(Selvfølgelig har de ikke denne kompetansen selv, de har fått hjelp av Interpol-nettverket sitt.)

Og et VG som aldri driver kritisk journalistikk, altså aldri stiller spørsmål som dette på en pressekonferanse: «Ærlig talt Hanssen, det eneste du kommer med nå er småfakta som overhode ikke tyder på at dere er nærmere en løsning. Er ikke dette egentlig en fallitterklæring?»

(Her kunne jeg laget en liste lang som et vondt år over hva idiotiet har kommet med nå i årevis for å dekke over tabber, sløseri og tunnelsyn, som egentlig har vært begrunnet i PR-strategi og «redde ansikt».)

Jeg skrev før i dag at jeg tror at politiet kan greie å finne frem til den som brukte kontantkortet, rett og slett fordi dette er hva norsk politi er best på.

Noen fakta taler for dette, og det viktigste er det jeg alltid har hevdet, at dette er en mislykket kidnapping, som gikk fullstendig galt, fordi den ble begått av gamere, kryptodrømmere, som aldri før hadde prøvd seg som kidnappere.

Det gjør litt godt å få vrengt ut av seg av og til.

Ramla faktisk inn en mulig «brikke» her når jeg fikk tenkt meg litt om i forhold til opplysningene gitt. Sikkert noe politiet, eller idiotiet, allerede har tenkt på.
Citera
2022-05-13, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Helt enig, og det er nok ikke avskrevet på noen måte, men ettergås svært nøye i etterforskningen.

I tilfelle, bra!
Citera
2022-05-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Beklager om det fremstår som harselering. Jeg lurer mer på hva de er ute etter når de snakker i noe, som for meg, fremstår nærmest som gåter. Hvem er det de henvender seg til når de har små forventninger til, mer noe som kan minne om et håp om at det for noen kan falle noen brikker på plass? Hvorfor er det ikke noe mer konkret som formidles?

Takker for beklagelse. Politiet er her ute etter mer informasjon rundt det de har gravd frem under etterforskningen. Dette er med andre ord ikke konkrete opplysninger, noe det fort kan bli med litt hjelp og info fra publikum der ute. De konkrete opplysningen holder politiet for seg selv inntil videre, de er jo allerede utredet, og fungerer som sådan som bevis og sterke indisier. Ved litt hjelp utenifra vil brikkene falle på plass til slutt, og tiltale og rettssak er et faktum.
Citera
2022-05-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Denne Biltema, Sparkjøp, Bunnpris GM har nok kjøpt den billigste PCen han fant på Elkjøp til denne jobben.

PC`n er vel kjøpt på Lefdal
Citera
2022-05-13, 19:07
Medlem
En ting som er av stor betydning er om denne 68 kontantpakken er stjålet eller kjøpt fra bunnpris. Er den stjålet så vil neppe dette føre noe sted.. Er den kjøpt så er det jo noe helt annet.

Vil ikke en lagret varetelling eller datasystemet for salg hos kjeden kunne avsløre dette?
Citera
2022-05-13, 19:07
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Sånne dusører blir fort bare kaos, med tusen utpekte GMer.
Det virker som det lå en seriøs henvendelse bak. Det gjaldt å få en bekreftelse på at pengene faktisk ble betalt ut. Uansett hvem GM var.
Citera
2022-05-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det er du som sier at det skal bli en rettssak i løpet av 2022!!

Det sier jeg at ikke kommer til å skje, det har jeg også begrunnet!!

Du tar derfor feil!!

Gripe tak i sidespor i det jeg har skrevet hjelper ikke!!

Det gjør at du diskvalifiserer deg fra videre diskusjon!!

Det du må gjøre nå er å forklare hvorfor politiet skal tiltale TH FØR de har tatt GM som var i S4.

Du må også forklare hvorfor dette har så hast, tiltale og føre for retten i løpet av et halvår ville vært ny rekord og ikke noe jeg tror på.

Jeg beklager bruken av ukvemsord, men jeg synes du er en tosk når du kommer med ubegrunnede påstander jeg vet med sikkerhet er feil.

Som sagt, det finnes diagnoser for din tilstand, så lykke til. Min tid er forøvrig dyrbar, så uansett hvilke utspill du gjør heretter, så vil det bli fullstendig ignorert.
Citera
2022-05-13, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
PC`n er vel kjøpt på Lefdal
Da blir det vel som med Bunnpris og kontantkortet. Lefdal stengte 15 januar 2018

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Lefdal
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det svirrer rykter om at SH/TH har avslått et ønske om form for skriftlig garanti for utbetaling av dusøren for opplysninger som kan bidra til domfellelse mot en eller flere gjerningsmenn, uansett hvem det er. Noe som i og for seg er forståelig dersom disse opplysningene skulle peke mot den hovedsiktede selv.

TH var villig til å betale flere millioner til angivelig ukjent, helt uten livsbevis, men ser ikke ut til å ville betale ut ved en oppklaring.
Citera
Medlem
Noen som jobber (som ekspeditør eller renholder feks) et sted der det selges pc-er har jo tilgang på ny pc. Vedkommende kan feks ha ha brukt en pc som skulle pakkes ut og brukes til demonstrasjons-pc i butikken. Eller vedkommende kunne ha tatt med seg en ny pc fra lageret i butikken, og deretter returnert pc-en etter at behovet for pc ikke lengre var der.

Eller GM kan ha benyttet en ny pc som var kjøpt inn til hans arbeidsplass eller til arbeidsplassen til noen han kjenner og som han hadde nøkler til.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-13 kl. 19:17.
Citera
2022-05-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Som sagt, det finnes diagnoser for din tilstand, så lykke til. Min tid er forøvrig dyrbar, så uansett hvilke utspill du gjør heretter, så vil det bli fullstendig ignorert.
Jeg får sørge for å med jevne mellomrom minne deg på at du har lovet oss en rettsak i løpet av 2022, så får vi se hvordan det går med troverdigheten din etter hvert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in