2022-05-13, 15:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Personen släpptes mycket snabbt och frågan är om kroppen ens hunnit anlända till Rmv. Jag gissar personen släpptes innan något rättsintyg med utlåtande från rättsmedicinsk läkare ens fanns.

Min teori är att polisen nöjde sig med att en läkare dödförklarat S och att personen som anhölls har många kompisar i polishuset...
Att det är tyst rent "tekniskt" är inget konstigt. Fu läggs ner och sekretesbeläggs.

Det som är extremt udda är omständigheterna.
Samtal direkt till polishuset istället för 112, att det är diskrepans relaterat till händelserapporten, tiden från när HovR ringer in häktning indikerar slöseri med tid.
.... Med tanke på "många kompisar i polishuset".

Jag påminns om det dagligen just nu pga en pågående Public Inqiury i Kanada. Det har varit stort motstånd att iscensätta PI, även polisen granskas ju i sömmarna.
Jag tror att hela situationen i Örebro och tystnad efter självmord beror på betydligt mer än normal sekretess och det blir vind i seglen om det likaväl råder en sorts tystnadskultur inom GC som inom poliskåren. Jag tror att många strutsar. Det är för obekvämt att titta på sig själv och sekten. Lägg locket på, gå vidare.

De är som sagt som en enda härlig GC-familj, We shall overcome, men via fup och loggar ses hur inkonsekventa många är. Det är ett snällare ord för falska...
När det rör sig om att hitta och lösa burkar för FTF kan de enas som om de vore jordens polare, mingla på event och le år varandras berättelser. Det är så skönt att vara i naturen.
Om det så är ihop med en misstänkt mördare eller uppenbart falsk kvinna utan skrupler spelar ingen större roll.
Jag pratar inte enbart om överdrivna SD.
Om han är urprototypen för den sjuka subkulturen så kastar många andra långa skuggor.
Senast redigerad av develi 2022-05-13 kl. 15:44.
Citera
2022-05-13, 16:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
De två kvinnliga cacharna är nog bara brickor i hennes spel som behövs när det gäller att testa sitt utseende och påverkan hos det motsatta könet, tror jag.
De är enbart props för att den maniska hobbyn ska fortgå och ersätter JS och SD. Troligen även JG. Han är nog utrangerad han också.
Citat:
Minns hur hon skrev till Fiskegubben att minsann hon också kunde påverka män och var löjligt glad för ett litet sms från Beholder som bara frågade hur det var.

Hax otrohet mot S, fula känslolekar med Fiskegubben, fuskloggningar mot L och hela cachingvärlden är inte vackert. Hax verkar helt sakna kärlek och empati för andra. Det sågs redan när hon valde bort mammarollen till första dottern eftersom det var viktigare att åka utomlands än att ta hand om sitt nyligen födda barn.
Ja, det var ett utpräglat narcissistiskt dygn hon hade i samma veva som hon startade bråk med LW. Tidigare under dagen har hon fått sitt bekräftelsebehov uppfyllt, arrogansen går rent att ta på, men JS verkar ha lite svårt att hänga med i slutet då det kulminerar ang Beholder.

Ju mer ego, ju mindre empati för andra.
Hon är djupt ego när hon drömmer om vad ett liv utan LW ska innebära (när hon hoppas hon är död).
Empstistörning lyser igenom på flera ställen, speciellt 10 juni.
Det ses i loggar och korkad formulering om att stackars HD lever som i en kappsäck (de facto ligger hon med SD i en dubbelsäng på Folketorp och växlar med dubbelsängen i Enköping). Om hur semesterplaner ändrades och hon får logga med burkfamiljen i Filipstad istället för USA.
And on and on and..
Offerroll, sjukdomsvinst, drama, manipulation, lögner, dubbla budskap, bread crumbing...

HD har inget liv utanför GC. Hon kan inte ta ett steg med barnen utan att logga burkar på platser som de besöker. Fredagsmys innebär soffhäng där hon löser myster, pussel eller loggar lösta burkar. Varje julafton löser Hax burkar ihop. Ta dottern till Sthlm och Skansen inkluderar burkjakt.
Semesterresor är burkjakt om det så är i Sverige eller resor ihop familjärt.
HD reste till Aten med mor och syster innan mordet, har sexsamtal med JS "som Cicciolina skulle bli generad av att se" för att parafrasera Rosenström. Samtidigt jobbar det falska stycket hårt med Love bombing av SD. Hon pressar hårt för resa till USA, hötappen SD själv beter sig som om han vore kissnödig.

När SD anhålls och häktas då måste hon svalka av sitt svåra trauma med att ligga hos JS och gå på event.

Det var burkresor bara ett par månader efter mord. Till Norrland med JS, till Island med SD, sen genom Tyskland till Nederländerna med andra statister då SD inte var tillgänglig.
Innan rättegången åkte hon med sin mor till Egypten och jagar burkar. Sen ett enda virrvarr i Sverige och ner till Danmark med sin plastväninna. Det bara matar på. Stackars barn.
Står nog inte på förrän senaste nyförvärvet är på väg utomlands i jakt på nån statistik om flest antal länder, längst norrut eller för obrutna gröna sviter med FTF.
Sistnämnda är snudd på "to die for"...
Senast redigerad av develi 2022-05-13 kl. 16:51.
Citera
2022-05-13, 17:21
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De är enbart props för att den maniska hobbyn ska fortgå och ersätter JS och SD. Troligen även JG. Han är nog utrangerad han också.

Ja, det var ett utpräglat narcissistiskt dygn hon hade i samma veva som hon startade bråk med LW. Tidigare under dagen har hon fått sitt bekräftelsebehov uppfyllt, arrogansen går rent att ta på, men JS verkar ha lite svårt att hänga med i slutet då det kulminerar ang Beholder.

Hon är djupt ego när hon drömmer om vad ett liv utan LW ska innebära (när hon hoppas hon är död).
Empstistörning lyser igenom på flera ställen, speciellt 10 juni.
Det ses i loggar och korkad formulering om att stackars HD lever som i en kappsäck (de facto ligger hon med SD i en dubbelsäng på Folketorp och växlar med dubbelsängen i Enköping). Om hur semesterplaner ändrades och hon får logga med burkfamiljen i Filipstad istället för USA.
And on and on and..
Offerroll, sjukdomsvinst, drama, manipulation, lögner, dubbla budskap, bread crumbing...

HD har inget liv utanför GC. Hon kan inte ta ett steg med barnen utan att logga burkar på platser som de besöker. Fredagsmys innebär soffhäng där hon löser myster, pussel eller loggar lösta burkar. Varje julafton löser Hax burkar ihop. Ta dottern till Sthlm och Skansen inkluderar burkjakt.
Semesterresor är burkjakt om det så är i Sverige eller resor ihop familjärt.
HD reste till Aten med mor och syster innan mordet, har sexsamtal med JS "som Cicciolina skulle bli generad av att se" för att parafrasera Rosenström. Samtidigt jobbar det falska stycket hårt med Love bombing av SD. Hon pressar hårt för resa till USA, hötappen SD själv beter sig som om han vore kissnödig.

När SD anhålls och häktas då måste hon svalka av sitt svåra trauma med att ligga hos JS och gå på event.

Det var burkresor bara ett par månader efter mord. Till Norrland med JS, till Island med SD, sen genom Tyskland till Nederländerna med andra statister då SD inte var tillgänglig.
Innan rättegången åkte hon med sin mor till Egypten och jagar burkar. Sen ett enda virrvarr i Sverige och ner till Danmark med sin plastväninna. Det bara matar på. Stackars barn.
Står nog inte på förrän senaste nyförvärvet är på väg utomlands i jakt på nån statistik om flest antal länder, längst norrut eller för obrutna gröna sviter med FTF.
Sistnämnda är snudd på "to die for"...
Antar att du är en G/C person och då undrar jag om 272 är Lenas HomeSoftHome ?
Det du gör är du väldigt duktig på (skriva tänkvärda saker, analysera), ville bara säga det.
--> El-devel.i
Citera
2022-05-13, 17:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Lyssnat igenom förhören med SD ännu en gång.
Han berättar mycket om mycket och mindre om annat.
Just nu handlar det om USA-resan och huruvida SD och LW sagt hejdå inför de respektive resorna.
Nu säger SD: ”vi skakar inte hand och säger vi ses om två och en halv eller tre veckor eller hur länge jag nu skulle vara borta”, vilket typ besvarar en av de (många) frågor jag har:
Hur länge var det planerat att SD skulle vara i USA?

Ett svar leder dock till en ny fråga:
Han åkte 16/5
2,5 vecka är ca 17 dagar, och han nämner också upp till 3 v.
Hade han tänkt sota den berömda pelletspannan den 33/5 eller? Det var ju, enligt andra förhör, våldsamt viktigt att det sotades (vid storstädningen) 25/5 för att han var ålagd att göra det i maj.

Efter att ha lyssnat på rättegången mot tex Dr Brasa önskar jag att ÅH eller TJ nån gång hade satt ner foten och sagt: ”Men är du dum på riktigt?! Jag frågar hur du gjorde för att öppna den låsta dörren och du frågar vad jag menar, ”hur man öppnar en dörr?” Jag antar att inte ens du är så korkad att du inte vet hur man gör när man trycker ner ett handtag, men min fråga, som du tydligen inte förstod så jag tar det en gång till, var: hur öppnade du den L Å S T A dörren? Hade du nyckel, kod, passerkort eller? Fattade du nu?”
Citera
2022-05-13, 18:08
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Just nu handlar det om USA-resan och huruvida SD och LW sagt hejdå inför de respektive resorna.
Nu säger SD: ”vi skakar inte hand och säger vi ses om två och en halv eller tre veckor eller hur länge jag nu skulle vara borta”, vilket typ besvarar en av de (många) frågor jag har:

Han åkte 16/5
Hade han tänkt sota den berömda pelletspannan den 33/5 eller? Det var ju, enligt andra förhör, våldsamt viktigt att det sotades (vid storstädningen) 25/5 för att han var ålagd att göra det i maj.

Efter att ha lyssnat på rättegången mot tex Dr Brasa önskar jag att ÅH eller TJ nån gång hade satt ner foten och sagt: ”Men är du dum på riktigt?! Jag frågar hur du gjorde för att öppna den låsta dörren och du frågar vad jag menar, ”hur man öppnar en dörr?” Jag antar att inte ens du är så korkad att du inte vet hur man gör när man trycker ner ett handtag, men min fråga, som du tydligen inte förstod så jag tar det en gång till, var: hur öppnade du den L Å S T A dörren? Hade du nyckel, kod, passerkort eller? Fattade du nu?”
Det är är väl en knäckfråga för en dörrknackare el. låssmed.. vad man nu vill kalla det.
Objuden gäst är ju fortfarande gäst.. men inte lika välkommen det visste en person som Stefan Davidsson som siktar lågt och sparkar högt.
Citera
2022-05-13, 18:11
Avslutad
Citat:

Han åkte 16/5

Jag håller med om att det hade varit önskvärt om åklagarna, polisen eller domaren satt ner foten för allt trams.
Stefan tilläts köra sin mundiarre, tills han snackat bort och förbi vad som efterfrågades. Han hade ingen respekt för åklagarna, det hade varit lämpligt med en man, likt Springare, som inte accepterade hans skit.
Citera
2022-05-13, 18:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
[quote=develi|80225781]
Citat:

Empstistörning lyser igenom på flera ställen

Jag tycker inte att man kan kräva att någon ska ha empati med makens älskarinna.

Vad gäller hennes mani för GC så var LW precis likadan. Likaså i att skita i sina barn. Skillnaden för LWs barn är att de åtminstone verkar ha en ansvarsfull förälder.

Det tycks vara helt OK att älta HDs förhållande med EN man förutom maken. Men man får inte skriva något om LWs alla simultana sexuella relationer.

Hon anklagade SD för att ha utnyttjat henne samtidigt som hon själv gjorde precis likadant med en massa olika män. De var seriösa och "ville mer" men hon utnyttjade dem bara för sex. Och för att göra SD svartsjuk. Sedan hånskrattade hon åt dem när hon berättade om dem för sina vänner.
Citera
2022-05-13, 18:51
Medlem
develis avatar
Citat:

Han åkte 16/5
Haha, 33 maj.

Frågan bör passas vidare till städledare HD - det är nämligen hon som inser det stora behovet av att storstäda i SDs hus 25 maj.
Hon lämnade ju massor med sminkrester i februari säger hon. Badrummet är superdirty.

Ställföreträdande sotarmästare (tillika trädgårdsmästare) Axelsson kanske vet mer om det akuta läget att städa ända in i skorstenen.
Citera
2022-05-13, 18:58
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Haha, 33 maj.

Frågan bör passas vidare till städledare HD - det är nämligen hon som inser det stora behovet av att storstäda i SDs hus 25 maj.
Hon lämnade ju massor med sminkrester i februari säger hon. Badrummet är superdirty.

Ställföreträdande sotarmästare (tillika trädgårdsmästare) Axelsson kanske vet mer om det akuta läget att städa ända in i skorstenen.
Vid något tillfälle påstod hon ju att det var döttrarna som initierade storstädningen.
Citera
2022-05-13, 19:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Vid något tillfälle påstod hon ju att det var döttrarna som initierade storstädningen.

Döttrarna ”signalerade ganska tydligt”, typ, att det behövde städas, säger HD i förhör i TR.
Sen blev det bestämt ”nån gång” av ”några” fast ingen visste riktigt ”hur”. ”Var” verkar i vart fall ha varit på landet.

I polisförhör säger HD för all del att hon erbjöd SD städhjälpen, och då verkar den även initierad av henne.
Citera
2022-05-13, 19:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Ja, de ville ha städat påstår HD.
Innan usa var det tydligen mindre noga..

Allting gör hon för barnen. Tystnadspakt om otrohet, rensar mobilen, flyttar in bredvid LW.
Hon kan till och med ha överseende med LW som styvmor. För barnens skull.

Sug på det scenariot. LW flyttar in i huset som storsinta HD räddat från försäljning.
HD tycker det är ok.
Citera
2022-05-13, 19:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nu är detta inte ett "vanligt självmord"
Initialt blev en äldre man frihetsberövad, misstänkt för mord.
En förundersökning startades.
Det är så mycket som brister i polisens agerande.

Hur vet du att det var en "äldre man"?
Man skrevs det om, och resten har vi spekulerat om.

Det har varit många brister i den här utredningen, men i det här fallet kan det vara svårt att vet om de brustit i något. Vi har ju i princip inenting att gå på. Det finns ingen FUP och det finns inte ens "riktiga" uppgifter att gå på vad gäller vad som hände, tidpunkter osv. Det finns olika uppgifter i media och den som intervjuades i frågan, var polisen presstalesman, en person som gått i pension och som läste i polisens händelsrapport, dvs själv inte var insatt i ärendet (om jag minns rätt).

Jag kan på intet vis se att det går att se brister i just den här utredningen och nedläggningen av fallet.

"Nu lägger åklagaren ned utredningen kring dödsfallet.

– Det finns inte längre anledning att tro att ett brott har begåtts, säger Anna Maria Larsson, åklagare.
"
//
"Varför dog Stefan Davidsson?

– Jag förstår att många undrar det. Men det har inte begåtts något brott och utredningen är nedlagd. Vi kan inte gå ut med uppgifter kring det, eftersom det råder sekretess på nedlagda utredningar.
"

https://www.na.se/2021-06-03/aklagaren-lagger-ned-utredning-kring-hjarstamordarens-dod-vi-har-fatt-svaren-vi-vantat-pa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in