2022-05-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det hade ju varit det naturliga; att det otrogna kräket fick flytta. Men jag tror inte att HD ville det för att hon inte ville att han slulle flytta till LW.

Det kanske ändå hade varit det bästa. Jag tror inte att LW hade velat ha honom där länge. Hennes dröm var att få allt som HD hade. Hon ville flytta in i huset och HD skulle förpassas till någon lägenhet. LW skulle ta över allt. Om HD bott kvar i huset och sparkat ut SD så hade han nog inte varit så intressant längre för LW.

I och med hans skuld till HD så blev det väl svårt för LW att flytta in hos honom. HD hade begärt sina pengar direkt om LW gjort det.

Dessutom så skrev LW till någon att SD var helt knäckt av skilsmässan och bara ville ha tillbaka HD. Och att SD sagt till LW att han inte skulle vilja ha henne, LW, även om hon var den sista kvinnan kvar på jorden. "Men det tror jag nog att han vill," skrev hon.

Hon levde i en fantasivärld och trodde att allt skulle bli som hon ville. Och om SD inte ville det samma som hon så försökte hon tvinga honom. Hon kunde inte acceptera att SD bara utnyttjade henne för sex. Att hon blivit utnyttjad och blåst. Att SD sa vad som helst för att få det han ville av henne. Hon trodde på allt han sa. Istället för att titta på hur han betedde sig. Hans beteende visade klart och tydligt att han inte var intresserad av något mer än sex.

En typisk otrogen man och hans älskarinna.

Du verkar ha helt exceptionella förmågor som vet vad Lena tyckte och tänkte. Eller var ni nära vänner och att hon delade sitt livs hemligheter och tankar med dig?
Citera
2022-05-12, 16:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Var det aldrig aktuellt att HD skulle bo kvar i huset och SD flytta?
Han hade nog aldrig gått med på det.
Av ren vrånghet.

Så alternativet för att inte det ska säljas är att vara....ehum... snäll.

Hon är lika otrogen men framställer sig som hyvens och ett stackars offer.

Undrar hur det fallit ut om hon erkänt sin otrohet?

Undrar om har varit lika upphaussad om han fått veta rakt ut att han var avslöjad?
Citera
2022-05-12, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Var inte SOA inblandad på något vis ang. skuld med Stefan Davidsson ?
Jorå, Soa var med och hjälpte till att finansiera bostäderna, minns inte exakt hur på rak arm.
Hur som helst, så uppgavs skulden till Hanna i samband med bouppteckningen, så det känns jättekonstigt att hon nu flyttat tillbaks och fått sitt "lån" betalt via kronofogden eller? Eftersom han var så skuldsatt, har ingen koll, det har gått för lång tid, men det luktar skunk om hela cirkushanna
Citera
2022-05-12, 17:35
Medlem
develis avatar
HD är en strateg och lika moraliskt bankrutt som SD.

I april 2017 pressar hon SD på info om vilka cacher han och LW varit ensamma vid.

I hennes mail till JS innan skilsmässan ses hur hon gör exakt likadant, dvs hånglar vid cacher och pratar sen minnen om sex i skogen på viber resten av våren.

En månad innan mordet börjar hon logga LWs cacher och offret HD fnyser över SD och LWs "kärlekspromenader" på tu man hand.
Hon skriver även att SD måste sluta tänka på LW och gå vidare.

Själv fortsätter hon ha sex med JS och kärleksbombar SD samtidigt.

Hon inledde sin otrohetsaffär i december.
I januari betalas hennes Spa-bad. I februari vill hon ha skilsmässa.
I april tar hon glatt sin väska för att bada i jacuzzin hos SD. Samma månad döljer hon för SD att hon har JS i sin lägenhet.
SD själv tycker det fortlöper riktigt bra dem mellan, kan vara nåt på gång, så HD gör uppenbart framsteg med sin teater.

Efter mordet loggar hon om LWs cacher när hon ligger på rättsmedicin.

SD fixar nytt däck till hennes spa, ett halvår senare är hon i huset och målar. SD är så tacksam för hennes engagemang med huset. ❤️

När han häktas andra gången ges det access till spa, avspärrningar flyttas. Snällt av utredningen.
När det drar ut på tiden så ansöker SDs advokat till och med om tillträde för hela huset.
Trots att HD begärt skilsmässa och har en ny bostad.

HD dumpar barnen och prioriterar GC.
Om han så skulle gripas i tullen så tänker hon inte åka hem, när han blir anhållen drar hon till JS.
Det är viktigare med en weekend i Gävletrakten än att vara hemma efter begravningen.

Det är av vikt att barnens barndomhus bejakas.
Mammakortet är så fint. #HomeHannaHome.
Senast redigerad av develi 2022-05-12 kl. 17:57.
Citera
2022-05-12, 18:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jorå, Soa var med och hjälpte till att finansiera bostäderna, minns inte exakt hur på rak arm.
Hur som helst, så uppgavs skulden till Hanna i samband med bouppteckningen, så det känns jättekonstigt att hon nu flyttat tillbaks och fått sitt "lån" betalt via kronofogden eller? Eftersom han var så skuldsatt, har ingen koll, det har gått för lång tid, men det luktar skunk om hela cirkushanna

Hur skulle "vi" i tråden fått kännedom om vad S*OA bistått med?

Skulden till HD som SD hade är ju från bodelningen. Båda ägde väl huset, hade lån och amorteringar som de delade får man väl förmoda? HD arbetade ju också och betalade av på lånen som sedan SD tog över.
Citera
2022-05-12, 19:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du verkar ha helt exceptionella förmågor som vet vad Lena tyckte och tänkte. Eller var ni nära vänner och att hon delade sitt livs hemligheter och tankar med dig?

Om man läser alla hennes konversationer med olika människor i FUP så delade hon sina tankar och hemligheter med dem.
Citera
2022-05-12, 19:53
Medlem
SloppySecondss avatar
Jag tror fortfarande alla vet vad som hände men ett fåtal bryr sig.. de vet att de kan vara dem nästa gång. Speciellt socialt utslagna personer.. viktigt att ha ett socialt nätverk.
Som LenaW faktiskt hade, men fåtal att lita på ?
JerryGr och Stefan var ju "kompisar" .. egentligen inte när man ser fup och hör mp3 filerna.
"Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt.",

Sjöng inte LenaW även "Fade into you" av Mazzy Star någon gång också ?
Citera
2022-05-12, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Jag tror fortfarande alla vet vad som hände men ett fåtal bryr sig.. de vet att de kan vara dem nästa gång. Speciellt socialt utslagna personer.. viktigt att ha ett socialt nätverk.
Som LenaW faktiskt hade, men fåtal att lita på ?
JerryGr och Stefan var ju "kompisar" .. egentligen inte när man ser fup och hör mp3 filerna.
"Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt.",

Sjöng inte LenaW även "Fade into you" av Mazzy Star någon gång också ?
Många av de sk geocachevännerna vände Lena ryggen.
Det är lite magstarkt att Hanna inte uteslutits från Geocacheing, hon tillåts fortsätta.
Fuskande och bokstavligen kliva över lik för poäng, borde inte accepteras inom denna familjesportlek..
Vad ska krävas för uteslutning? Geovännerna som inte utesluter henne på hemmaplan?
Citera
2022-05-12, 20:41
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Det är lite magstarkt att Hanna inte uteslutits från Geocacheing, hon tillåts fortsätta.
Fuskande och bokstavligen kliva över lik för poäng, borde inte accepteras inom denna familjesportlek..
Vad ska krävas för uteslutning? Geovännerna som inte utesluter henne på hemmaplan?
Jag tror hennes närmaste sagt att hon behöver sin GCaching för att hon är som hon är.
Inte så.. krävande, medicinera de inte henne som barn för hon var så "jobbig" ?
Någon som vet ?

Hon brukar "falla" eller vad hon nu sysslar med.. pappas lilla bakelse
Citera
2022-05-12, 21:06
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Varför många av dem så kallade geocache vännerna vände Lena ryggen beror på att Lena hade ett förhållande till en gift man och när sånt sker så tar väldigt många människor parti med partnern som blev bedragen. Varför i hela fridens namn skulle Hanna bli utesluten, Om nu Hanna skulle ha gått över lik för att inkassera poäng så tror jag nog att ledarna inom geocaching skulle ha satt ner foten.

Ett litet tips i all välmening mumsbulle, Läs igenom din inlägg innan du postar.
Citera
2022-05-13, 00:46
Medlem
develis avatar
Citat:
HD har inte en värst stor krets runt sig, det är två som hon hängt på hela tiden. Resten är gcpolare till dessa damer som dyker upp av och till.
De här har primärfokus på GC (fixering) och det är först när uppgifter ställs mot varandra i text man kan se hennes framfart och hur hon de facto ljuger. Hon har vinstvinning som bräcklig, att det är synd om henne.
Hon är mycket, mycket sofistikerad, jag är rent imponerad. Dock inte ur en positiv aspekt.

Det ses genom fingrarna, folk går på event och minglar som om inget hänt. Stör inte varandra, lägger sig inte i.
Alla vet att statistiken är falsk och alla tycker förvisso nåt om alla - men det är som en stor, lycklig allsång, gungande i armkrok. Äter sin grillade korv, bildar team på event och pratar om hur fantastiskt det är med all plast spridd i naturen.
Tack till CO som möjliggör att vi får hålla på så här.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Senast redigerad av develi 2022-05-13 kl. 01:28.
Citera
2022-05-13, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HD har inte en värst stor krets runt sig, det är två som hon hängt på hela tiden. Resten är gcpolare till dessa damer som dyker upp av och till.
De här har primärfokus på GC (fixering) och det är först när uppgifter ställs mot varandra i text man kan se hennes framfart och hur hon de facto ljuger. Hon har vinstvinning som bräcklig, att det är synd om henne.
Hon är mycket, mycket sofistikerad, jag är rent imponerad. Dock inte ur en positiv aspekt.

Det ses genom fingrarna, folk går på event och minglar som om inget hänt. Stör inte varandra, lägger sig inte i.
Alla vet att statistiken är falsk och alla tycker förvisso nåt om alla - men det är som en stor, lycklig allsång, gungande i armkrok. Äter sin grillade korv, bildar team på event och pratar om hur fantastiskt det är med all plast spridd i naturen.
Tack till CO som möjliggör att vi får hålla på så här.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

De två kvinnliga cacharna är nog bara brickor i hennes spel som behövs när det gäller att testa sitt utseende och påverkan hos det motsatta könet, tror jag.

Minns hur hon skrev till Fiskegubben att minsann hon också kunde påverka män och var löjligt glad för ett litet sms från Beholder som bara frågade hur det var.

Hax otrohet mot S, fula känslolekar med Fiskegubben, fuskloggningar mot L och hela cachingvärlden är inte vackert. Hax verkar helt sakna kärlek och empati för andra. Det sågs redan när hon valde bort mammarollen till första dottern eftersom det var viktigare att åka utomlands än att ta hand om sitt nyligen födda barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in