2022-05-13, 17:41
Medlem
Suecokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Nja jag kör flugsvamp det funkar kanon.

Det funkar, men betydligt större risk att bli blåst på flugsvamp än archetyp, om vi tänker oss folk som inte är så tekniskt insatta.

Att gå in på en länk utan att vara helt säker på att det är en legit länk och sedan lasta in massa cash, då är man faktiskt inget annat än helt bränd i skallen!
Citera
2022-05-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Det funkar, men betydligt större risk att bli blåst på flugsvamp än archetyp, om vi tänker oss folk som inte är så tekniskt insatta.

Att gå in på en länk utan att vara helt säker på att det är en legit länk och sedan lasta in massa cash, då är man faktiskt inget annat än helt bränd i skallen!

Det håller jag med dig om. Dock så tycker jag fortfarande att hela darkweb inte ska användas av otekniska personer. Jag blev själv utsatt för en phishing länk när jag var ny och det ansvaret ligger hos mig då eftersom jag inte dubbelkollar.
Citera
2022-05-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhlattHjord
Varför ska han/hon skylla sig själv? Det blir alltid pengar över när man handlar t.ex och det har inte varit några som helst problem på Archetyp. Hur länge får man ha pengarna på flugsvamp innan dom försvinner (i admins ficka?)?

Jadu. Jag har fått behålla min växel 50kr i över 2 månader på flugsvamp 4 så jag ser inga problem.
Citera
2022-05-13, 17:48
Medlem
Citat:
Jadu. Jag har fått behålla min växel 50kr i över 2 månader på flugsvamp 4 så jag ser inga problem.
Ok. Du sa att han fick skylla sig själv om pengarna försvinner eftersom att dom legat i en vecka på kontot så blev lite fundersam. Vet du hur mycket kan man ha på sitt konto hos flugsvamp innan dom försvinner?
Citera
2022-05-13, 17:50
Medlem
Citat:
Ok. Du sa att han fick skylla sig själv om pengarna försvinner eftersom att dom legat i en vecka på kontot så blev lite fundersam. Vet du hur mycket kan man ha på kontot innan dom försvinner?

Alltså det står klart och tydligt på sidan att man endast ska sätta in den mängd man tänkt spendera. Just på grund av att pengarna aldrig ligger säkra att förvara någon annanstans än i en wallet.
Citera
2022-05-13, 17:52
Medlem
Citat:
Alltså det står klart och tydligt på sidan att man endast ska sätta in den mängd man tänkt spendera. Just på grund av att pengarna aldrig ligger säkra att förvara någon annanstans än i en wallet.
Pengarna bör väl inte ens ha kommit in till hans konto om det vore en phisingsida han har råkat ut för så det verkar ju som att någon kan ta sig in och plocka hos folk lite hur dom vill. Läskigt.
Citera
2022-05-13, 18:00
Medlem
Citat:
Pengarna bör väl inte ens ha kommit in till hans konto om det vore en phisingsida han har råkat ut för så det verkar ju som att någon kan ta sig in och plocka hos folk lite hur dom vill. Läskigt.

Ja kanske. Phishingsidor är läskiga faktiskt. Jag råkade logga in på mitt flugsvamp konto på en phishing sida en gång och det såg ut som vanligt i plånboken fanns mina 50kr som vanligt tills ja märkte att adressen som genererades var datumerad flera år framåt tills den går ut. Det var den enda skillnaden på den fake å äkta sidan
Citera
2022-05-13, 18:04
Medlem
Citat:
Ja kanske. Phishingsidor är läskiga faktiskt. Jag råkade logga in på mitt flugsvamp konto på en phishing sida en gång och det såg ut som vanligt i plånboken fanns mina 50kr som vanligt tills ja märkte att adressen som genererades var datumerad flera år framåt tills den går ut. Det var den enda skillnaden på den fake å äkta sidan
Jag har lyckligtvis klarat mig *peppar peppar* men någon gång är man nog inte med helt och råkar ut för det.
Citera
2022-05-13, 20:03
Medlem
Är det någon här som har koll på hur marknaden i Tyskland? Finns det någon bra pålitlig tysk darknet-shop?
Citera
2022-05-13, 20:16
Medlem
Jag har endast in på rätt sida och phising funkar väl inte så att de kan TA pengar som redan är insatta? Frågat admin där och väntar på svar. Soy comprende nada.
Citera
2022-05-13, 20:21
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akryts
Är det någon här som har koll på hur marknaden i Tyskland? Finns det någon bra pålitlig tysk darknet-shop?

Archetyp och Bohemia.
Citera
2022-05-13, 20:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ja du har sagt det men hur?
"Monero XMR - Not supported on Coinbase" står det på sidan.

Växla via changenow.io eller simpleswap.io. Bra kurser, inga mellanhänder (atomic swap).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in