Citat:
USA byggde om sin försvarsmakt i grunden efter Vietnam. Det vi såg i Irak var resultatet, en fruktansvärd krigsmaskin för symmetriska krig.
Frågan är väl om Ryssland har förmågan att sätta sig ner och göra motsvarande förbättringar, eller om de kanske inser att de skall ha en försvarande militärmakt fortsättningsvis. Valet av den doktrinen avgör väldigt mycket framtiden. Det är lättare att bygga för försvar trots allt. Man har kvar sin värnpliktsarmé och man behöver inte satsa lika enorma pengar på logistiken (hangarfartyg, tunga transportplan med mera.)
Jag tror nog att röda armén är förödmjukad. Rysslands armé var illa förberedd för anfallskrig trots allt. Men kanske de förstår att de behöver förändras och anpassa sig i en modern tid. Det är anmärkningsvärt att deras taktik är i stort samma som under VK2. Och hur lik specialoperationen var Bresjnevdoktrinens kupper mot Budapest och Prag. Även där gick de in via huvudstadens flygplats och slog direkt mot regeringen.
Vi för väl se... Putin har sin idol i Valdimir den Store, imperiebyggaren och ursprunget.
Bättre hade varit Peter den Store som vänd mot Europa moderniserade Ryssland. Jag hoppas de tar honom till heders igen, han var förgrundsgestalten på 90-talet. Putin verkar avsky gamle Peter.
Frågan är väl om Ryssland har förmågan att sätta sig ner och göra motsvarande förbättringar, eller om de kanske inser att de skall ha en försvarande militärmakt fortsättningsvis. Valet av den doktrinen avgör väldigt mycket framtiden. Det är lättare att bygga för försvar trots allt. Man har kvar sin värnpliktsarmé och man behöver inte satsa lika enorma pengar på logistiken (hangarfartyg, tunga transportplan med mera.)
Jag tror nog att röda armén är förödmjukad. Rysslands armé var illa förberedd för anfallskrig trots allt. Men kanske de förstår att de behöver förändras och anpassa sig i en modern tid. Det är anmärkningsvärt att deras taktik är i stort samma som under VK2. Och hur lik specialoperationen var Bresjnevdoktrinens kupper mot Budapest och Prag. Även där gick de in via huvudstadens flygplats och slog direkt mot regeringen.
Vi för väl se... Putin har sin idol i Valdimir den Store, imperiebyggaren och ursprunget.
Bättre hade varit Peter den Store som vänd mot Europa moderniserade Ryssland. Jag hoppas de tar honom till heders igen, han var förgrundsgestalten på 90-talet. Putin verkar avsky gamle Peter.
De borde ju ha infanteri och prickskyttar som går förre pansarvagnen för att undanröja slagfältet innan pansarvagnen kan rulla in.
De är som får som leds in till slakthuset som det ser ut idag:
https://www.youtube.com/watch?v=w9Bi-WPC5sk