2022-05-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gutzi
I innleggene dine virker du veldig sikkert på en snarlig oppklaring av saken, håper du har rett.

Ettersom du visstnok har god kunnskap om saken, hva tenker du om sønnens badekaroppfylling, knusing av taklampe, store blødninger og manglende rengjøring kvelden før?

Fra mitt ståsted er det liten sannsynlighet for at den hendelsen har noe med drapet å gjøre.
Citera
2022-05-13, 14:13
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
noen skal si "aha"
Har fått mange "aha opplevelser" ved å følge denne saken fra media + noen interessante poster her på FB. Men tror ikke man trenger å lete høyt og lavt (Hunting High and Low) etter en GM.
Citera
2022-05-13, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Her er jeg helt sikker på at du tar feil.
De har fremdeles ikke siktet noen GM, de går i dag ut med nye opplysninger i jakten.
Hvordan en rettsak mot TH skal kunne foregå uten innleid GM må du nesten forklare.

En annen ting er det rent praktiske.
De tiltalte og deres forsvarere skal ha tid til å forsvare seg.
Retten skal ha plass i kalenderen, dette kommer til og ta tid og da må vi langt frem i tid for å finne ledig plass.

Hvis du ikke tar feil må du gjerne utdype.
Hvis du tar feil - hvorfor?

Dette skjer hver vår, ny bruker med hemmelig spesialsladder direkte fra politiet som kan fortelle oss at det snart blir rettssak.

Det har enda ikke skjedd...

Det er du som tar feil når du sier at ingen er siktet i denne saken. TH er fortsatt siktet for drap, eller medvirkning til drap, og «Kryptomannen» er fortsatt siktet for medvirkning til bortføring. Som sagt, oppklaringen nærmer seg målet, og tiltale med påfølgende rettssak vil sannsynligvis skje i løpet av 2022.
Senast redigerad av Troverdig 2022-05-13 kl. 14:18.
Citera
2022-05-13, 14:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Fra mitt ståsted er det liten sannsynlighet for at den hendelsen har noe med drapet å gjøre.

Så mye som han angivelig har vasket uten å bli ferdig må det ha vært en
anstendig mengde blod. Må nesten ha havnet endel i badekaret også.
Mon tro om politiet har sjekket avløpsrøret grundig.

Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det er du som tar feil når du sier ingen er siktet i denne saken. TH er fortsatt siktet for drap, eller medvirkning til drap, og «Kryptomannen» er fortsatt siktet for medvirkning til bortføring. Som sagt, oppklaringen nærmer seg målet, og tiltale med påfølgende rettssak vil sannsynligvis skje i løpet av 2022.

Påtalelederen påpeker i dagens intervju at siktelsene består, og at forholdsmessighetene
er uendret til tross for at de aktivt etterforsker begge hypoteser.

Så får vi se når THs "psykologiske Fritzl-kjeller" blir åpnet på vidt gap.
Senast redigerad av Svartediket 2022-05-13 kl. 14:22.
Citera
2022-05-13, 14:17
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Møtene med RU og språket i trusselbrevet henger nøye sammen og var et spill for galleriet for å forsterke inntrykket av at et utenlandsk kryptomiljø knyttet til Darknet sto bak.
.
Selv om språket i trusselbrevet tyder på en klovn fra sirkus Arnardo så var det vel neppe en plan som gikk ut på å villede om utenlandske GM.

Men tenker Reddit tråden 22.11.2017 kan ha blitt opprettet på dette tidspunktet for å rette søkelyset mot et krypto-miljø, samtidig som GM fikk informasjon han trengte. Dagen før den 21.11.2017 var det vist kryptotreff på The Kasbah Hub, skal man tro på posten fra Jayce.

November 2017 sammenfaller også med et annet tidspunkt. Ingen andre enn meg som ser det?
Citera
2022-05-13, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Selv om språket i trusselbrevet tyder på en klovn fra sirkus Arnardo så var det vel neppe en plan som gikk ut på å villede om utenlandske GM.

Men tenker Reddit tråden 22.11.2017 kan ha blitt opprettet på dette tidspunktet for å rette søkelyset mot et krypto-miljø, samtidig som GM fikk informasjon han trengte. Dagen før den 21.11.2017 var det vist kryptotreff på The Kasbah Hub, skal man tro på posten fra Jayce.

November 2017 sammenfaller også med et annet tidspunkt. Ingen andre enn meg som ser det?
Hva tenkte du på? Her er det jeg fant:
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
B*sefarm startet stort datadriftssenter på F*turum mot slutten av 2017. Dette er et anlegg som krever høy sikkerhet, så at kameraer kom på plass rundt bygget var ikke spesielt påfallende

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Visserligen inte Verisure, men av en händelse slutade TH's ganska moderna larmsystem att fungera i november 2017, får vi anta, eftersom det inte är påslaget därefter.

Samme kveld som Tom Hagen selv ringte politiet og varslet om at kona hans var borte, ringte politiet til alarmselskapet Verisure, som driver alarmsystemet i ekteparets hjem.

Da fikk de vite at det er installert flere bevegelsessensorer i huset, i tillegg til sensorer på vinduer og ytterdører. Dersom alarmen ble utløst, ville sensorene ta bilder, opplyste Verisure.

Lite moderne alarm
Ifølge TV 2s opplysninger var alarmsystemet lite brukt. Den skal ikke ha vært aktivitert siden november i 2017 – nesten et år før forsvinningen.

Alarmsystemet er blitt beskrevet som lite moderne, får TV 2 opplyst.

Tidligere har VG skrevet at Anne-Elisabeth Hagen ble tilbudt et nytt og moderne alarmsystem kvelden før hun forsvant.

https://www.tv2.no/a/11464739/
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er litt uklart formulert. Artikkel kom på trykk like etter nyttår, den 10 januar i år.

Kan hende de gamle skøytevennene møttes på hytta til Tom Hagen høsten 2017. At treffene startet i november 2017. Og at Tom Hagen ikke hadde møtt til treff i det hele tatt høsten 2018.

Det er slik jeg oppfatter at det kan ha vært ment. Og jeg vet ikke når sesongen på Valle Hovin starter. Eller slutter.
Citera
2022-05-13, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Kryptomannen ble aktiv på Facebook-siden til TEH i samme periode som kontakten med TH startet.

Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Igjen, hadde de fulgt opp dette sporet, hadde saken forlengst vært løst. DV trading kontaktet GM etter at han 27 november 2017, på Reditt spurt hvor han kan kjøpe mest mulig Monero.

Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Se her https://i.ibb.co/qJhL7hs/image-2022-01-31-214845.png Dette er noe RU skrev juni 2017. Jeg tror den andre og bedre løsningen han til slutt nevner er en kontrakt med Hvalen, eieren av en av Norges største strømselskap.

https://www.nrk.no/norge/slik-fortal...det-1.15013836

Det går med andre ord fint an å følge denne historien på nettet helt fra juni 2017. Jeg tror GM kommer inn i bildet et sted på høsten 2017 og at det er han som på Reddit i slutten av november 2017 spør om hvor han kan kjøpe Monero for en million EUR og får der de opplysningen han trenger til kravbrevet.

Det er faktisk fult mulig å pusle sammen dette puslespillet.
Han siste RU kommuniserer med der ble medlem av denne siden på facebook for 4 år siden: Kryptomining Bitcoin, Ethereum, Litecoin, Dash, Monero Ect.
.
Citera
2022-05-13, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Interessant teori! Da må vel GM ha hatt god oversikt over når disse kryptotreffene skulle være. Hvor ble disse kryptotreffene annonsert?

OleStoltenberg skrev noe av det samme som du skrev:
"Jeg tror GM kommer inn i bildet et sted på høsten 2017 og at det er han som på Reddit i slutten av november 2017 spør om hvor han kan kjøpe Monero for en million EUR og får der de opplysningen han trenger til kravbrevet."
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-13 kl. 14:52.
Citera
2022-05-13, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
.

«Ikke tro jeg er en kjeltring»… Famous last words
Citera
2022-05-13, 14:54
Medlem
Citat:
«Ikke tro jeg er en kjeltring»… Famous last words
Hva tenkte du på nå?
Citera
2022-05-13, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det var mer ment som en spøk, dette med apple produkter. Det tror jeg de fleste forsto. Jeg kjenner ikke TH, så jeg kan ikke uttale meg om hva han kan og ikke, MEN at man fremstiller seg selv om teknisk imbesill betyr ikke at man automatisk får noe alibi. Noe dette bildet illustrerer godt: https://imgur.com/a/LcddZRn
Ser den nå. Du har i tidl innlegg vist at du kan data. Th overdriver nok sin inkompetanse, men...mente epost til sh. Skrev feil sv. Ut fra dagens artikkel er det ikke gitt hvor nær politiet er. Men ett treff på ett av sporene kan få korthuset til å rase for gm. Han lever farlig nå.
Citera
2022-05-13, 15:02
Medlem
Citat:
I innleggene dine virker du veldig sikkert på en snarlig oppklaring av saken, håper du har rett.

Ettersom du visstnok har god kunnskap om saken, hva tenker du om sønnens badekaroppfylling, knusing av taklampe, store blødninger og manglende rengjøring kvelden før?
Badekarhistorien er så utrolig at den kan være sann. At aeh ikke ryddet badet, th ikke vil ha etterforskning i 2 etg, ikke nevnt i samtale med teh 9.14 osv gir dog grunn til bekymring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in