2019-09-26, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hytta på Kvitfjell

Noen som vet hva politiet event har gjort der mht undersøkelser? Leste en gang et rykte om «endevending» på Facebook.
"Og hva gjorde politiet ved milliardær Tom Hagens hytte etter at kona hans ble borte? Dette er bare noen av spørsmålene politiet nekter å svare på i den antatte bortføringssaken."
https://www.dagbladet.no/nyheter/sporsmalene-politiet-nekter-a-svare-pa/71206207

Jeg vet ikke om etterforskerne har gått ut med mer informasjon om dette etter denne artikkelen. Men jeg regner med at slike undersøkelser er standard prosedyrer i forsvinningssaker o.l.
Citera
2019-09-26, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tror også at jeg har lest at Verisure-selgeren var ved huset og snakket med politiet dagen etterpå, altså på forsvinningsdagen den 31. oktober.

På kvelden 30. oktober var det AEH som åpnet døren, og hun avtalte videre kontakt med Verisure-selgeren. Men ingen skriver noe om at AEH var hjemme alene mens selgeren var der. Hvor var TH?

Hvis han var hjemme, vil jeg tro at bestilling av oppgradert eller nytt alarmsystem, var noe ektefellene i det minste ville snakke sammen om.

I begynnelsen etter at saken ble kjent, var det en artikkel som omtalte at TH pleide å treffe skøytevenner for å gå 10.000 m på skøyter sammen. Sosialt og trim, en slags oldboys-treff. Tror det var snakk om regelmessige treff. Kanskje så ofte som en kveld i uken. Husker ikke hvilken bane, men tror det var i Oslo. Kanskje TH var på skøytetreff den kvelden.

Kanskje noe for FruCarlsberg å google frem detaljer rundt.
Denne?
"10. JANUAR 2019. Han dukket ikke opp. - Vi er seks-sju som har møttes på Valle hver tirsdag siden november etter at vi var på hytta til Tom Hagen i Kvitfjell tidligere i fjor høst. Tom har ikke vært på isen denne sesongen, og på slutten har det vært litt småprat oss imellom om noen vet hvordan det står til med ham."
https://www.dagbladet.no/nyheter/sjokkerte-skoytekamerater---vi-ante-ikke-hvorfor-tom-uteble/70640756
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-09-26 kl. 11:40.
Citera
2019-09-26, 11:40
Medlem
En artikkel fra Dagbladet 24. juni, som omtaler en del spørsmål om hva politiet gjorde på hytta i Kvitfjell like etter forsvinningen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sporsmalene-politiet-nekter-a-svare-pa/71206207

Citat:
Ifølge Dagbladets kilder skal politiet i etterkant av forsvinningen ha holdt oppsyn på Kvitfjell. I tillegg til ekteparet Hagens private hytte, eier Tom Hagens selskap over 50 eiendommer i det populære hytteområdet.

De fleste spørsmålene Dagbladet stilte, ble besvart med "ingen kommentar" av Brøske.

Dagbladets artikkel ble offentliggjort bare to dager før politiet skiftet hovedhypotese, til drap fordekt som bortføring.
Citera
2019-09-26, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Denne?
"10. JANUAR 2019. Han dukket ikke opp. - Vi er seks-sju som har møttes på Valle hver tirsdag siden november etter at vi var på hytta til Tom Hagen i Kvitfjell tidligere i fjor høst. Tom har ikke vært på isen denne sesongen, og på slutten har det vært litt småprat oss imellom om noen vet hvordan det står til med ham."
https://www.dagbladet.no/nyheter/sjokkerte-skoytekamerater---vi-ante-ikke-hvorfor-tom-uteble/70640756

Ja, nettopp. Hver tirsdag ja. Men han møtte altså ikke opp på tirsdagen 30. oktober, tydeligvis.

Må si du er kjapp til å google. Du var før meg på hytte-artikkelen også.
Citera
2019-09-26, 11:48
Medlem
Citat:
Ja, nettopp. Hver tirsdag ja. Men han møtte altså ikke opp på tirsdagen 30. oktober, tydeligvis.

Det høres slik ut. Fra artikkelen: En annen fra den «harde» treningskjernen i SK-94, Geir Tvenge fortalte at "Heller ikke han visste noe om hvorfor Tom Hagen ikke hadde dukket opp på Valle Hovin-isen tirsdagene denne sesongen."

Google finner resultater raskt
Citera
2019-09-26, 11:52
Medlem
Citat:

Sesongen startet kanskje ikke før i november?
Fra samme artikkel: "- Vi er seks-sju som har møttes på Valle hver tirsdag siden november etter at vi var på hytta til Tom Hagen i Kvitfjell tidligere i fjor høst. Tom har ikke vært på isen denne sesongen"
Citera
2019-09-26, 12:05
Medlem
Citat:
Sesongen startet kanskje ikke før i november?
Fra samme artikkel: "- Vi er seks-sju som har møttes på Valle hver tirsdag siden november etter at vi var på hytta til Tom Hagen i Kvitfjell tidligere i fjor høst. Tom har ikke vært på isen denne sesongen"

Det er litt uklart formulert. Artikkel kom på trykk like etter nyttår, den 10 januar i år.

Kan hende de gamle skøytevennene møttes på hytta til Tom Hagen høsten 2017. At treffene startet i november 2017. Og at Tom Hagen ikke hadde møtt til treff i det hele tatt høsten 2018.

Det er slik jeg oppfatter at det kan ha vært ment. Og jeg vet ikke når sesongen på Valle Hovin starter. Eller slutter.
Citera
2019-09-26, 12:08
Medlem
Citat:
Det er litt uklart formulert. Artikkel kom på trykk like etter nyttår, den 10 januar i år.

Kan hende de gamle skøytevennene møttes på hytta til Tom Hagen høsten 2017. At treffene startet i november 2017. Og at Tom Hagen ikke hadde møtt til treff i det hele tatt høsten 2018.

Det er slik jeg oppfatter at det kan ha vært ment. Og jeg vet ikke når sesongen på Valle Hovin starter. Eller slutter.
Du har rett i at det kommer uklart frem i artikkelen. Jeg forstår det slik at de har møttes i vintersesongen i mange år.
"Tom Hagen (68) har vært skøyteentusiast i flere tiår. Før Lillehammer-OL i 1994 var han sponsor for Johann Olav Koss, det lokale skøytehåpet i nabolaget i Lørenskog.

Koss ble OL-kongen av Vikingskipet. Tom Hagen og venner etablerte Skøyteklubben -94, og en gjeng klubbmedlemmer har fortsatt med å gå 10 000 meter på Valle Hovin i Oslo i vintersesongen."
Citera
2019-09-26, 12:10
Medlem
Citat:

Under det lille bildet av Koss i artikkelen står dette:
"Lørenskog-nabo Tom Hagen ble Koss-sponsor til OL-suksessen i 1994. Siden har Hagen og venner gått 10 000 meter på Valle Hovin hver tirsdag. De andre lurte på hvorfor Hagen ikke har dukket opp denne sesongen."
Citera
2019-09-26, 12:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
"Lørenskog-nabo Tom Hagen ble Koss-sponsor til OL-suksessen i 1994. Siden har Hagen og venner gått 10 000 meter på Valle Hovin hver tirsdag. De andre lurte på hvorfor Hagen ikke har dukket opp denne sesongen."

Man undrar hur AE:s tider på 10.000 m. utvecklats under samma period...
Citera
2019-09-26, 12:36
Medlem
Citat:

Nei, det er uklart. Kan hende intervju-objektet begynte å delta på treffene etter hyttetreffet hos TH høsten 2017, eller en annen høst tidligere. Kan hende TH har deltatt på treffene siden de startet, kan hende folk har gått inn av og ut av vennegruppen som gikk 10.000 m på tirsdagene.

Vi bruker mye tid og energi på å prøve å finne ut den nøyaktige sannheten, ut fra all informasjonen som er pøst ut i mediene. Denne Dagblad-journalisten har ikke vært veldig nøye på å sjekke hvordan disse skøytetreffene virkelig har foregått. H*n bare referer hva intervju-objektet har sagt eller svart. Og svarer intervju-objektet noe som umulig kan stemme, bryr ikke h*n seg om det. H*n får sikkert lønnen sin allikevel.
Citera
2019-09-26, 12:57
Medlem
Citat:
Nei, det er uklart. Kan hende intervju-objektet begynte å delta på treffene etter hyttetreffet hos TH høsten 2017, eller en annen høst tidligere. Kan hende TH har deltatt på treffene siden de startet, kan hende folk har gått inn av og ut av vennegruppen som gikk 10.000 m på tirsdagene.

Vi bruker mye tid og energi på å prøve å finne ut den nøyaktige sannheten, ut fra all informasjonen som er pøst ut i mediene. Denne Dagblad-journalisten har ikke vært veldig nøye på å sjekke hvordan disse skøytetreffene virkelig har foregått. H*n bare referer hva intervju-objektet har sagt eller svart. Og svarer intervju-objektet noe som umulig kan stemme, bryr ikke h*n seg om det. H*n får sikkert lønnen sin allikevel.
Noen av de har vært med i mange år i alle fall. Men jeg synes at journalisten kunne skrevet mer oversiktlig ja.
"Sven Otto Ringnes (72) har «bare» kjent skøyteentusiastene i SK-94, trent med dem og gått den såkalte LIK-mila (Lilleaker Idrettsklubb) ukentlig siden rundt år 2000."
"En annen fra den «harde» treningskjernen i SK-94, Geir Tvenge (60), har vært med på de faste milløpene noen år færre enn Ringnes.".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in