2022-05-09, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stjoergen
Citerar mig själv:

Det jag tidigare skrev om enligt fetmarkerat ovan, att polis och dykare söker i en närliggande damm till brottsplatsen (NW) har även GP skrivit en artikel om idag.

Tyvärr är den låst och ligger bakom en prenumerationstjänst… så tyvärr kan jag inte hjälpa till och bidra. Kanske någon annan?

”Hundpatrullen sökte även av en gångbana bakom gymmet som leder ner mot en gångtunnel. Efter gångtunneln grenar sig vägen. Bland annat går vägar mot en damm intill ett bostadsområde som polisen har tömt på vatten. Från gymmet finns det samtidigt andra sätt och vägar att ta sig till dammen.

En boende i området berättar att polisen dök vid platsen under onsdagen, två dagar efter att de misstänkta personerna häktades. Några timmar senare var den i stort sett tom. GP:s bilder på dammen är tagna i torsdags.

Kammaråklagare Helena Treiberg Claesson leder förundersökningen och bekräftar att åtgärden var en del i utredningsarbetet efter mordet på Nordic Wellness.”

Polisen säger inte vad de letat efter eller om de hittat något.

” Så väl offret som de misstänkta är uppvuxna i Tuve och bekanta med varandra sedan tidigare. Åklagaren säger att det fortfarande är för tidigt att dra några säkra slutsatser kring en motivbild.

Vad GP erfar har flera olika tänkbara motivbilder lyfts under utredningen, bland annat hämnd. Det utreds också om mordet kan ha kopplingar till gängkriminalitet och osämja kring narkotikaaffärer.”
Senast redigerad av Towanda 2022-05-09 kl. 12:16.
Citera
2022-05-09, 12:41
Medlem
Citat:
Citerar mig själv:

har även GP skrivit en artikel om idag.

Tyvärr är den låst och ligger bakom en prenumerationstjänst… så tyvärr kan jag inte hjälpa till och bidra. Kanske någon annan?

Allt väl!
Nu även refererat i GT, som inte använder betalmur (i alla fall i skrivande stund)
https://www.expressen.se/nyheter/polisens-jakt-pa-bevis--efter-gymmordet-i-tuve/

E:
Citat:
En påstådd konflikt mellan den mördade 25-åringen och en rappare som enligt vittnesuppgifter har setts utanför Nordic Wellness vid tidpunkten för mordet.

Det andra spåret är att dådet skulle vara en hämnd efter en knivskärning förra året mot den 20-åring som nu misstänks för mordet på 25-åringen.

Det tredje handlar om 25-åringens koppling till knarkhandel.
Två av de här spåren tror jag framkom i tråden innan det stod i media. Däremot inte rapparen.
Senast redigerad av ConnyfranA 2022-05-09 kl. 12:45.
Citera
2022-05-09, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Nu även refererat i GT, som inte använder betalmur (i alla fall i skrivande stund)
https://www.expressen.se/nyheter/polisens-jakt-pa-bevis--efter-gymmordet-i-tuve/

E:

Två av de här spåren tror jag framkom i tråden innan det stod i media. Däremot inte rapparen.
Man kan nog bortse från uppgifterna om rapparen direkt. Antingen försöker någon vilseleda eller så har denna Shiro ringt in själv för publicitet. Sedan så är ju tidningsskribenterna kända för att sälja smörja som ofta även har många grammatiska fel.
Citera
2022-05-11, 00:12
Medlem
Citat:
Hmmm, det kan ju vara svårt att veta vem denna rapparen är om man varken känner till personerna eller tidigare incidenter, samtidigt tänker jag att media skriver rappare, det måste väl anses att rapparen har gjort sig ett namn? Eller hur skall dess uppgift tolkas?

Var och varannan unge med becknarväska och adidasdress runt om i orterna kallar ju sig numera för rappare.

Misstänkta skytten är folkbokförd i boskapsgården… skall vi utgå från att hans umgänge likaså?

Jag känner till en i området alternativt närområdet: C3t**l**se / C3 T** L**se (*=o).

Någon annan som kan fylla på med fler rappare?

Edit: Det finns även en annan rappare i området som kallar sig för B.B*by (*=a).

C3tooloose heter egentligen Rami kanfoud en springis för södra
Citera
2022-05-11, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laylow677
C3tooloose heter egentligen Rami kanfoud en springis för södra

Det gäller Shiro.
Citera
2022-05-12, 21:07
Medlem
Enligt en källa så skall en person ha sett 2 maskerade män fly hals över huvud på moped efter mordet.
Denna person blev förhörd av polis på plats, och gav dem regnummer på mopeden.
Denna moped kunde knytas till adressen på villan där 2 misstänkta senare greps.
I media står att han kom på elsparkcykel och blev upphämtad med bil. Om nu GM 2 som bor i villan körde mopeden, så borde han väl om bevis framkommer, bli omhäktad för medhjälp till mord?
Eller kan det finnas fler inblandade?
Någon som vill/kan bekräfta/dementera?
Citera
2022-05-13, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Hur kan en lärarinna köpa ett hus för 7-8 miljoner, ingen bank skulle bevilja ett sådant bostadslån, kanske det var hennes kriminella barn som betalade mammas livsstil?

Du är rasist, punkt. Hade du inte varit det så hade du enkelt kunnat kolla upp att mamman köpte huset när barnen var små och bostadspriserna var mycket lägre. Förövrigt bodde hon då ihop med sin man, vilket betydde att de hade två löner.
”Hur kan en lärarinna köpa ett hus för 7-8 milj”, tror du hon köpte huset igår eller? Pajas.
Citera
2022-05-15, 23:10
Medlem
Ingen som har några uppdates?
Citera
2022-05-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolletoken
Enligt en källa så skall en person ha sett 2 maskerade män fly hals över huvud på moped efter mordet.
Denna person blev förhörd av polis på plats, och gav dem regnummer på mopeden.
Denna moped kunde knytas till adressen på villan där 2 misstänkta senare greps.
I media står att han kom på elsparkcykel och blev upphämtad med bil. Om nu GM 2 som bor i villan körde mopeden, så borde han väl om bevis framkommer, bli omhäktad för medhjälp till mord?
Eller kan det finnas fler inblandade?
Någon som vill/kan bekräfta/dementera?

Hade moppen regnummer så kan vi utesluta att de hade med skjutningen att göra😂
Citera
2022-05-16, 18:13
Medlem
Kanske va morsan å farsan till GM2 som drog från torget då efter att ha snattat på Willys…
Citera
2022-05-17, 15:32
Medlem
Friskt vågat av torpeden att gå in på ett fullsatt gym och trycka av pistolen mot sitt offer.
För att våga begå dessa våghalsiga brott inför åskådare visar nog att torpeden var påtänd av droger och helt likgiltig inför andra?
Offret skulle bara dö oavsett vad som händer?
Det kommer nog att komma fler fräcka dåd framöver begångna av drogade mördare.
Mördaren tuggade han khat och blev hög på safterna?
Citera
2022-05-23, 15:33
Medlem
Ingen som har något nytt å komma med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här