Citat:
Ursprungligen postat av
stjoergen
Citerar mig själv:
Det jag tidigare skrev om enligt fetmarkerat ovan, att polis och dykare söker i en närliggande damm till brottsplatsen (NW) har även GP skrivit en artikel om idag.
Tyvärr är den låst och ligger bakom en prenumerationstjänst… så tyvärr kan jag inte hjälpa till och bidra. Kanske någon annan?
”Hundpatrullen sökte även av en gångbana bakom gymmet som leder ner mot en gångtunnel. Efter gångtunneln grenar sig vägen. Bland annat går vägar mot en damm intill ett bostadsområde som polisen har tömt på vatten. Från gymmet finns det samtidigt andra sätt och vägar att ta sig till dammen.
En boende i området berättar att polisen dök vid platsen under onsdagen, två dagar efter att de misstänkta personerna häktades. Några timmar senare var den i stort sett tom. GP:s bilder på dammen är tagna i torsdags.
Kammaråklagare Helena Treiberg Claesson leder förundersökningen och bekräftar att åtgärden var en del i utredningsarbetet efter mordet på Nordic Wellness.”
Polisen säger inte vad de letat efter eller om de hittat något.
” Så väl offret som de misstänkta är uppvuxna i Tuve och bekanta med varandra sedan tidigare. Åklagaren säger att det fortfarande är för tidigt att dra några säkra slutsatser kring en motivbild.
Vad GP erfar har flera olika tänkbara motivbilder lyfts under utredningen, bland annat hämnd. Det utreds också om mordet kan ha kopplingar till gängkriminalitet och osämja kring narkotikaaffärer.”