2022-05-05, 14:02
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Min förståelse av Tuve är att det kryllar av lätt alkoholiserade finnar tillsammans med svenskar ur de lägre socialgrupperna, men det är inte mogadishu som bergsjön o biskopsgården är

Det va sarkasm.. Jag är uppvuxen i Tuve..
Citera
2022-05-05, 14:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag har ingen koppling till området eller personerna.
Det jag skrev var mer en allmän reflektion: uppgörelser med skjutvapen på restauranger, dagis, gym, bostadsområden, torg etc där ”vanligt folk” rör sej upprör iaf mej.
Även sprängningar utan urskillning, där vem som helst kan drabbas, är ett fegt och vidrigt sätt att hämnas verkliga eller inbillade oförrätter.
Att gängen ”skjuter av” varandra börjar man annars vänja sej vid.
När tredje man, till exempel en förbipasserande eller en restauranggäst, blir skjuten av ”misstag”, det är då man blir galen på svinen.

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Intressant! Kan säkert ha någon bäring på detta fall!
Å andra sidan kanske det kryllar av olika skurkar och grupperingar i området…
Det som många andra gäng-strider dock pekar på är att det kan finnas flera gemensamma nämnare och kopplingar mellan de olika gängen/fraktionerna.

Jag har inte utgett mej för att veta.
Jag kunde ha förtydligat med ”vad vet jag”.
Det verkar ha rört om lite i myrstacken att jag skrev att det kanske kryllar av skurkar i Tuve.
Gott så.
Citera
2022-05-05, 20:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Aftonbladet skriver idag:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kz4ExG/gymskjutningen-pa-hisingen-offret-hade-konflikt-med-rappare
Citera
2022-05-05, 21:03
Medlem
Vem är rapparen som låg i konflikt med BO, någon som vet ??
Citera
2022-05-05, 21:03
Medlem
vem kan denna rappare vara?
Citera
2022-05-05, 21:18
Medlem
Vi kan i alla fall utesluta kapten röd och annars vet jag bara en rappare från gbg och det är P4rh4m
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
Senast redigerad av Xiiter 2022-05-05 kl. 21:47.
Citera
2022-05-05, 21:53
Medlem
PaoloRobertos avatar
Fel
Citera
2022-05-05, 22:07
Medlem
Citat:

Hmmm, det kan ju vara svårt att veta vem denna rapparen är om man varken känner till personerna eller tidigare incidenter, samtidigt tänker jag att media skriver rappare, det måste väl anses att rapparen har gjort sig ett namn? Eller hur skall dess uppgift tolkas?

Var och varannan unge med becknarväska och adidasdress runt om i orterna kallar ju sig numera för rappare.

Misstänkta skytten är folkbokförd i boskapsgården… skall vi utgå från att hans umgänge likaså?

Jag känner till en i området alternativt närområdet: C3t**l**se / C3 T** L**se (*=o).

Någon annan som kan fylla på med fler rappare?

Edit: Det finns även en annan rappare i området som kallar sig för B.B*by (*=a).
Senast redigerad av stjoergen 2022-05-05 kl. 22:17.
Citera
2022-05-05, 22:34
Medlem
Citat:

Kan det möjligtvis vara Sh*ro (*=i)? Vad jag känner till så rör han sig mycket i Tuve och befinner sig även i Tuve i flera av sina musikvideor. Med tanke på att man skrev i artikeln att rapparen ska ha varit utanför gymmet vid mordet så låter det inte helt omöjligt att det var han.
Citera
2022-05-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stjoergen
Hmmm, det kan ju vara svårt att veta vem denna rapparen är om man varken känner till personerna eller tidigare incidenter, samtidigt tänker jag att media skriver rappare, det måste väl anses att rapparen har gjort sig ett namn? Eller hur skall dess uppgift tolkas?

Var och varannan unge med becknarväska och adidasdress runt om i orterna kallar ju sig numera för rappare.

Misstänkta skytten är folkbokförd i boskapsgården… skall vi utgå från att hans umgänge likaså?

Jag känner till en i området alternativt närområdet: C3t**l**se / C3 T** L**se (*=o).

Edit: Det finns även en annan rappare i området som kallar sig för B.B*by (*=a).

Tror inte det är någon av dem. GM ska vad jag har hört tillhöra norra biskop vilket innebär att han inte kan vara vän med C3 som är från södra. Sedan har vi Baby, kan med 100% säkerhet säga att den killen inte är inblandad i sådana hära saker, han tar avstånd från kriminalitet och droger.
Citera
2022-05-05, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stjoergen

Citat:
Ursprungligen postat av MoFarahh34
Tror inte det är någon av dem. GM ska vad jag har hört tillhöra norra biskop vilket innebär att han inte kan vara vän med C3 som är från södra. Sedan har vi Baby, kan med 100% säkerhet säga att den killen inte är inblandad i sådana hära saker, han tar avstånd från kriminalitet och droger.

Okej, tack för din uppdatering. Tänkte precis som dig, men kände att tråden behövde ett uppsving så jag slängde ut namn som ett försök.

Däremot känns din kandidat som en het gissning, videos och allt från ghettot i Tuve och bara ett stenkast från händelsen på NW. Bra där!
Citera
2022-05-05, 22:52
Medlem
Det är shiro som tidningen syftar på, men källan överdriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in