2022-05-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bidragsblatte
Jag vet inte faktiskt. Därför jag frågade. Det är det som är problematiskt här, alla säger olika vilket är väldigt konstigt. Det var just därför jag frågade om du var 100 på det.
Det var tyvärr en överdos annars hade han jagat dig ditt smuts
Citera
2022-05-06, 22:27
Medlem
Mycket svamel i tråden, fram med fakta nu!

Vem är rapparen, och vad har han med tråden att göra?
Vilka är de två häktade?
Hur länge kan dessa hållas utav polisen?
Vad har åklagaren/advokaten sagt?
Är mordet gängrelaterat?

Mycket ökad polisnärvaro i och omkring Tuve efter mordet. Polisbussar snurrar runt torget som aldrig förr, såg en senast för någon timme sedan. Frågan är om de är där för att det skall kännas tryggt?
Citera
2022-05-07, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Mycket svamel i tråden, fram med fakta nu!

1Vem är rapparen, och vad har han med tråden att göra?
2Vilka är de två häktade?
3Hur länge kan dessa hållas utav polisen?
4Vad har åklagaren/advokaten sagt?
5Är mordet gängrelaterat?

Mycket ökad polisnärvaro i och omkring Tuve efter mordet. Polisbussar snurrar runt torget som aldrig förr, såg en senast för någon timme sedan. Frågan är om de är där för att det skall kännas tryggt?
1 Två samstämmiga skribenter i tråden menar att det är någon "Shiro". Exakt underlag fattas.
2Detta har dragits i tråden, läs mer noggrant.
3 De har redan häktats i domstol, vilket sker på åklagarens begäran och ny förhandling måste ske varannan vecka. Ingen exakt tidsgräns finns för häktningstid och Sverige har i ett europeiskt perspektiv ganska långa häktningstider. Rekordhavarna ligger på år, men så länge lär inte dessa två förbli häktade.
4 Inte mycket än så länge
5 Hiphopare, vapen, förortsboende inblandade. En av GM redan dömd för organiserade rån. Klart det finns någon gängkoppling. Sedan om det är en knarkkonflikt eller personer med vagare koppling till gängen som kan få tag i vapen och är sura över en småsak är svårt att sia om innan FUP eller dom, alternativt aftonbladet utvecklar sin historia om "bråk mellan rappare och BO" eller deras källor träder fram någon annanstans.
Citera
2022-05-07, 10:01
Medlem
”Enligt uppgift är de hetaste spåren:
Det 25-åriga brottsoffrets påstådda konflikt med en rappare, stridigheter kring knarkaffärer och hämnd efter en knivattack.

Båda de misstänkta gärningsmännen är misstänkta på sannolika skäl,
Åklagaren har nu tre veckor på sig innan tingsrätten vill ha ett besked om eventuellt åtal den 30 maj.”

https://www.expressen.se/nyheter/sparen-efter-mordet-pa-nordic-wellness/
Citera
2022-05-07, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Oj, visste inte att det skulle bli låst så snabbt. Igår gick det att läsa.
Ja, vad stod det?
Det var till att börja med två bilder från övervakningskamera inne på gymmet. Man ser GM sträcka ut en arm med ett föremål/vapen i handen.
Det verkar som om BO haft nåt otalt (droger, typ) med ”en rappare”. Rapparen befann sej utanför gymmet samtidigt (typ) som GM gick in och sköt BO.
Ja, det är ungefär det jag kommer ihåg.

Minns inte om det också stod något om en villa där gripandet skedde, tidigare lojaliteter… någon annan kanske har AB+ och kan komplettera/rätta.

Klantigt av mej att bara lägga in länken, tänkte inte på att citera/kopiera från artikeln.

OY?

En i en villa inte långt från gymmet där åtminstone en av de två misstänkta gärningsmännen gömde sig. Han hittades i källaren.

20 åringen hittar jag inget om var han greps, han kopplas till ett kriminellt nätverk i Norra Biskopsgården.

Någon som har mål nr?
Senast redigerad av Doiten 2022-05-07 kl. 10:09.
Citera
2022-05-07, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
En i en villa inte långt från gymmet där åtminstone en av de två misstänkta gärningsmännen gömde sig. Han hittades i källaren.

20 åringen hittar jag inget om var han greps, han kopplas till ett kriminellt nätverk i Norra Biskopsgården.

Någon som har mål nr?
Ska inte behövas pga myndigheters serviceskyldighet. Räcker att du kan förklara så de förstår vilket mål du menar.
Citera
2022-05-07, 14:18
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sparen-efter-mordet-pa-nordic-wellness/

öppen artikel
Citera
2022-05-07, 14:52
Medlem
Rapparen dom syftar på är Shiro ifrån Tuve,
Han släpptes nyligen från ett fängelsestraff gällande grovt narkotikabrott där han var delaktig då dom sålde kokain i små mängder i centrala Gbg. Tråd finns
Citera
2022-05-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVise73
Rapparen dom syftar på är Shiro ifrån Tuve,
Han släpptes nyligen från ett fängelsestraff gällande grovt narkotikabrott där han var delaktig då dom sålde kokain i små mängder i centrala Gbg. Tråd finns

(FB) 4 män födda 99-01 sålde kokain till över 700 kunder i Göteborg – åtal juni -21
Citera
2022-05-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stjoergen
Tack för informationen!

Det låter absolut som ett tänkbart och troligt motiv till det som hände på torget, har BO och hans avlidne bror sprungit runt och lekt allanballan, så ger man sig förr eller senare på fel person som tar saken i egna händer, se hur det slutade. Väldigt tråkigt oavsett vad, men den som ger sig in i leken, får leken tåla.

En sak är säkert, det slutar oftast aldrig bra för individer som dessa, det är tillfälligt och det är f*n ingen som bryr sig. Men dem själva ser sig som häftiga och känner makt i sitt område.

Ja det brukar alltid sluta så här och till alla andra springare till kako o hans bror och deras små pojkar ..sluta gagga om hämnd snälla ni nämner backa vilka i backa skulle hämnas kakor? Driver ni eller fantiserar ni... det kommer ske mkt I tuve nu vänta och se...
Citera
2022-05-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppin
Ja det brukar alltid sluta så här och till alla andra springare till kako o hans bror och deras små pojkar ..sluta gagga om hämnd snälla ni nämner backa vilka i backa skulle hämnas kakor? Driver ni eller fantiserar ni... det kommer ske mkt I tuve nu vänta och se...

Vet du möjligtvis vem/vilka som styr över försäljningen i Tuve? Har svårt att tro att Sh*ro och co. kan husera fritt eller att det är en öppen marknad… borde väl vara någon/några av de äldre?

Du verkar sitta inne på mycket information, har du lust att berätta vilka dessa herrar umgås med, både utifrån de misstänkta och brottsoffer, hur ser de olika kompis-konstellationerna ut?

Tack på förhand.

Allt gott!
Citera
2022-05-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stjoergen
Håller fullständigt med dig.

Men allt har ju bara eskalerat till det sämre, de kriminella tar ju inte hänsyn till oss ”vanliga” medborgare som tex vill träna för att må bra eller gå ut för att äta en god bit mat. Är man på fel plats vid fel tillfälle så kunde det lika gärna varit du eller jag som blev vittne till händelsen, eller fick en kula i oss för den delen. Skrämmande!

Förövrigt kan jag meddela de som känner till Tuve att polisen med dykare håller på och söker i en damm som heter? eller kallas? för Ödledammen.
Den ligger nästan i slutet på Ankarhjelmsvägen.

Vad tror ni… är det vapnet som de söker efter?

Citerar mig själv:

Det jag tidigare skrev om enligt fetmarkerat ovan, att polis och dykare söker i en närliggande damm till brottsplatsen (NW) har även GP skrivit en artikel om idag.

Tyvärr är den låst och ligger bakom en prenumerationstjänst… så tyvärr kan jag inte hjälpa till och bidra. Kanske någon annan?

Förövrigt upplever jag att det är väldigt tyst i tråden och inte jätte mycket konkret som kommer upp till ytan om man jämför med andra händelser med dödlig utgång. Kan vi få ett litet uppsving?

Allt väl!
Senast redigerad av stjoergen 2022-05-09 kl. 11:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in