2022-05-12, 01:25
  #32641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Sitt inte uppe hela natten och oroa dig över andra i tråden. Skaffa dig en hobby istället.

Om du ändå har svårt att sova över det här, så kan du väl förklara när han kom till platsen, hur det gick till när han pratade med LP, hur han hjälpte AH med framstupa, hur han missade polisen och ambulansen vid sin sk språngmarsch. Hur det gick till när han blev avsnäst av en polis mm.

Han kom för sent för att vara ett vittne som kunde tillföra något. Han förstärkte sin roll. Han hade inget vapen, ingen fysisk möjlighet att skjuta, inget motiv.

Han sökte uppmärksamhet i media efter mordet.

Lev med det.
Citera
2022-05-12, 01:35
  #32642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Så sent som någon eller några veckor innan Ström skrev den olycksaliga promemorian - som fick en sådan avgörande och fatal påverkan på utredandet av Engström - fanns det folk i PU/86-utredningen som ansåg att SE kunde vara mördaren. Till och med Holmér var inne på det, innan han snöade in helt på kurderna så det stämmer inte alls det du skrev. Kolla in "Palmemördaren" på SVT Play.

Men vi vet nu idag att det var Holmérs jakt på PKK som styrde in YN på en bögslunga.

Tidigare sa hon bara väska.

Mördaren sågs f.ö. inte med nån bögslunga. Han var i 40-årsåldern, sköt två skott, hölstrade vapnet och lämnade platsen vid en tidpunkt då Skandiamannen inte ens lämnat sin arbetsplats.
Citera
2022-05-12, 01:43
  #32643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
1. På vilket sätt då? Han sköt några tävlingar? Sportskytte var Sveriges största sport. Att han kan rabbla något han läst om palmevapnet säger inget.

2. Nej det är klart och tydligt två olika personer.

Det fetade. Kan du utveckla?

Snart har Filter-Hitler inte ens några frågetecken kvar att tjata om.
Citera
2022-05-12, 02:50
  #32644
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokattkylskop
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Probelemet är att LJ inte står på Luntmakargatan. LJ står bakom baracken.

Sen när GM är över Luntmakargatan så blir det också svårt vrida på huvudet och se LJ. Pga den täckta byggställningen.

LJ säger gör enbart en observation att mördaren virdier på sig. Och det är en snabb titt över axeln på toppen av trappan.

Finns ingen som ser mördaren med väska. YN säger att det är en väska. Den som säger handledsväska är Hans Holmér efter att han 2 mars plockat in en kurd som råkade ha på sig rock, keps och väska runt handleden.
Fint att få det utrett och förklarat.

Detta mörkades naturligtvis av Filter - och den slemme Krister Petersson hakade på.
(...)
Citat:
Ursprungligen postat av Lokattkylskop
Men vi vet nu idag att det var Holmérs jakt på PKK som styrde in YN på en bögslunga.

Tidigare sa hon bara väska.
(...)
En kurd 2 mars -86? En gripen PKK'are 2 mars -86? Vad har ni för uppgifter på det?
Citera
2022-05-12, 09:09
  #32645
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
En kurd 2 mars -86? En gripen PKK'are 2 mars -86? Vad har ni för uppgifter på det?

Det enda jag sett är att DN rapporterade om 2 gripna personer.
Den ene är den dövstumme som vid Rosenbad stod med en kartskiss över mordplatsen.
Den andre greps i samband med ett annat våldsbrott. (Troligen den galne Österrikaren, Walter Kiritsis)
Båda kunde avföras och släppas.

Men detta är DN 2 mars... ett gripande 2 mars borde sannolikt först finnas med dagen efter i pressen.

Möjligen att HH har med detta i sin bok? Jag har dock inte kontrollerat det.
Citera
2022-05-12, 17:33
  #32646
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
En kurd 2 mars -86? En gripen PKK'are 2 mars -86? Vad har ni för uppgifter på det?

De eftersökte LA 2 mars. Han togs in på förhör 3 mars. Det var hans hyresvärd som blev förhörd 2 mars.

Jag hade blandat ihop och fått för mig han förhördes 2 mars. Gjorde inte kopplingen mellan plocka in och gripa i mitt huvud.
Citera
2022-05-12, 17:43
  #32647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
De eftersökte LA 2 mars. Han togs in på förhör 3 mars. Det var hans hyresvärd som blev förhörd 2 mars.

Jag hade blandat ihop och fått för mig han förhördes 2 mars. Gjorde inte kopplingen mellan plocka in och gripa i mitt huvud.

Och LA (vem?) var känd för sin bögslunga och YN påverkades i förhören att det nog inte var en väska som hon först sa?

Kan någon länka till de första förhören med YN?
Citera
2022-05-12, 18:05
  #32648
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
De eftersökte LA 2 mars. Han togs in på förhör 3 mars. Det var hans hyresvärd som blev förhörd 2 mars.

Jag hade blandat ihop och fått för mig han förhördes 2 mars. Gjorde inte kopplingen mellan plocka in och gripa i mitt huvud.
Okay, tack!
Ser nu att det är nämnt flera gånger bara i vår på forumet.

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

https://www.flashback.org/sok/?query=latif&search_post=1&sp=1&forumchoice%5B%5D= 439&date_from=2000-01-01&date_to=2022-05-12&so=pd
Citera
2022-05-12, 18:49
  #32649
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokattkylskop
Och LA (vem?) var känd för sin bögslunga och YN påverkades i förhören att det nog inte var en väska som hon först sa?

Kan någon länka till de första förhören med YN?
En väska med måtten 20x15 sa YN, i själva verket var SE:s väska hela 22x15, åtminstone den han hade med sig till aprilförhöret. I 4 mars-förhöret sa hon "en mindre väska som påminde om en handledsväska".

Här YN-förhören den 2 och 4 mars

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESF%C3%96RH%C3%96R-Yvonne-Nieminen.pdf

Och här den springande mannen hon mötte, med den där bögslungan som var hans kännemärke enligt kollegorna på Skandia.
https://www.expressen.se/nyheter/har-ar-bilderna-pa-stig-engstrom-fran-mordplatsen/

SE sa 1 mars att Supervittnet nämnt "mörk rock och keps", den 10-11 mars kompletterade han (fortfarande via samma Supervittne) med stålbågade glasögon och handledsväska då även dessa var nämnda i media 2-3 mars.

Om SE bara vara ett överdrivande vittne, varför var det så angeläget för honom att antyda en möjlig förväxling? Det är tammefan inte klokt nånstans.
__________________
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-05-12 kl. 19:48.
Citera
2022-05-12, 20:31
  #32650
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
En väska med måtten 20x15 sa YN, i själva verket var SE:s väska hela 22x15, åtminstone den han hade med sig till aprilförhöret. I 4 mars-förhöret sa hon "en mindre väska som påminde om en handledsväska".

Här YN-förhören den 2 och 4 mars

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESF%C3%96RH%C3%96R-Yvonne-Nieminen.pdf

Nu citerade du förmodligen vad Filter skrev, inte vad YN sa. Skillnad? Ja enorm.

Man känner igen TP:s ordvrängeri.
__________________
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-05-12 kl. 20:40.
Citera
2022-05-12, 20:53
  #32651
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nu citerade du förmodligen vad Filter skrev, inte vad YN sa. Skillnad? Ja enorm.

Man känner igen TP:s ordvrängeri.
Okej, då citerar jag förhörsprotokollet ordagrant:
"Väskan påminner om en handledsväska".

Den som skrev det var Krinsp Håkan Ström (ej Filter alltså) och jag antar HS gör det utifrån YN:s vittnesmål.

(Vad gäller ordvrängeri så är det nog du som är värsta Maestron)
Citera
2022-05-12, 21:08
  #32652
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Okej, då citerar jag förhörsprotokollet ordagrant:
"Väskan påminner om en handledsväska".

Den som skrev det var Krinsp Håkan Ström (ej Filter alltså) och jag antar HS gör det utifrån YN:s vittnesmål.

(Vad gäller ordvrängeri så är det nog du som är värsta Maestron)

När det nämns i förhörssammanfattningen framgår inte vem som nämner "handledsväska", som det är skrivet finns det en klar möjlighet att det är polisen som ställer en ledande fråga.

Det kan ha varit en handledsväska. En vapenväska. Ett hölster. En dokumentväska. En plånbok. Nån slags väska är väl det vi har.

Lägg då till att första gången ordet "handledsväska" nämns så är det Holmér som säger det. På ett sätt som antyder att det är hans egen tolkning. "...en liten väska. Eh... En handledsväska eller motsvarande"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in