2022-05-07, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorizia12
Håller 100% med! Finns otaliga shoppar som bara erbjuder det billgiaste möjliga för att dunka ut en "trendig" produkt utan någon som helst åtanke på kvalitet och om kunden ska komma tillbaka. Tyvärr så köper många den billigaste oljan dom hittar, för "vad kan vara skillnaden förutom priset?" och sedan avfärdar det som värdelöst påhitt..

Gör research och var villig att betala några hundralappar för en premium produkt som faktiskt kan hjälpa - inte det absolut billigaste man kan hitta. Har också sett massa länkar till billiga shoppar som (om dom ens innehåller CBD) säljer det billigaste möjliga (isolatblandningar med MCT-/olivolja)

Känner mig som en trasig skiva men:

1. Extrakt > Isolat
2. Hampafröolja > MCT-olja
3. Leta alltid efter labbcertifikat.
4. Kontakta kundtjänst och fråga, fråga, fråga om man är osäker. En seriös shop ska vara villig att hjälpa och veta vad dom pratar om!

Kolla inte bara på priset!!!

Bra iniativ med en checklista. Skulle vilja lägga till några punkter från ett säkerhetsperspektiv.
5. Skickar inrikes
6. Bra recensioner
Citera
2022-05-07, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamilla22
Ja, det funkar jättebra för mig. Jag använder den starkaste CBD-oljan och jag har nu inga svårigheter att somna.
Jag köper min CBD olja här: https://cbdfinola.se/premium-hampaolja/ Det finns flera olika styrkor från 5% CBD upp till 40% CBD.

Ok skall testa. Tack för svaret!
Citera
2022-05-07, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunryger
Käfting din horubnge

Om vi ska vara faktabaserade så ska vi kanske vi ska tala om hur oljorna är skapade på extrakt som i bästa fall innehåller 50% av plantan. Det absolut bästa som går att få ut är 90% men det kostar för mycket och ingen sida säljer det, vi har inte ens thc i oljorna för det är olagligt. I sämsta fall får du ut 1% av plantan. Lite skillnad på 50% i absolut bästa fall jämfört med 100% som du får med hela plantan aka buds

Du är den typen av neger som tror du har en kool produkt med din isolat olja och får placebo effekt som alla svennefittor som botar sin cancer med d3 vitamin kosttillskott.

Om du vill ha en bra produkt så rök finklassig bud av eletta campana eller baka på eletta, eller köp din fittolja och känn dig blåst din horunge.

Det borde vara nackskott på folk som rekommenderar olja som både kostar mer och är långt ifrån lika bra

Oerhört förvirrat inlägg, men för all del fortsätt du med dina buds, verkar som det går toppen för dig...

Själva extraktionen är inte problematiken, då du får ett extrakt av plantan som du sedan kan spä ut i vilken typ av styrka du vill, det som kommer att förändras är konsistensen till den punkt då en olja inte kan blandas mer, testa att blanda salt i vatten så förstår du vad jag menar.

Det man vill undvika är slaggprodukter. Beroende på extraheringsprocess så kan det finnas skräp som du inte vill ha i dig, och vill man undvika det ska man använda sig av en olja som blivit extraherad med hjälp av CO2, och för att säkerställa att du får det du betalar för så ska det finnas ett labbcertifikat av en analys på produkten som bekräftar att den inte innehåller tungmetaller och andra gifter samt utlovad mänd av nu den/dom cannabinoiderna du är ute efter.

Jag ser inga problem med röka buds, men var faktabaserad. Av flera olika anledningar kan/vill inte folk gå runt och röka. Det du i praktiken behöver göra om du har en kronisk smärta är att stimulera receptorerna flera gånger om dagen, och vill du inte röka så innebär det att du måste äta. Hur många tror du är sugna på att ha buds i sin maträtt, varje dag i varje rätt? Som du säkert vet är det en väldigt stark smak. Om du inte ser varför oljor är ett smidigt alternativ för någon som dagligen behöver det så tror jag att diskussionen tar stopp här.
Citera
2022-05-10, 15:28
Medlem
Kan jättegärna tipsa om att leta efter oljor som innehåller högre % av CBDA.
Studier visar att CBDA var 1000x mer effektivt när det kom till att hantera ångest & illamående osv, något om att aktivera fler serotonin receptorer, googla gärna själva
Citera
2022-05-11, 19:24
Medlem
Jag lider av svårt panikångest, öververklighet känslor, stress och ont i huvudet (pga stress). Jag fick min CBD 15% idag och tog min första droppa vid 16 tiden. Känner mig lite avslappnad.
Citera
2022-05-12, 13:31
Medlem
En fråga till alla som använder
Fullspektrum CBD OLJA

Om man kör typ 15% fullspektrum cbd olja. Är det psykoaktivt om man tar typ 4-6 droppar per dag? Med tanke på den innehållande (Max 0.2 thc / full flaska)

Jag har rökt vanligt weed förut och blev extremt paranoid och mådde piss, hanterar inte THC bra alls.

Men jag har läst att fullspektrum är absolut bäst för ångest osv så jag vill inte gå miste, men är rädd att få negativa effekter av thc.
Eller är mängden alldeles för lite?

Jätte tacksam för svar
Citera
2022-05-12, 22:11
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpapichulo
Haha ok då! Jag ska prova Qanoid nästa gång. Beställde CBD buds från naturalhemplife och en 30% olja utan thc, (från annan sida) naturligt co2 extrakt från hampa med hampafröolja som bärare och labbtest från oberoende ställe, Och inget jävla isolat! Tycker de är de riktlinjer man ska följa för att säkerhetställa är en bra produkt.
Det är faktiskt tack dig som jag lärt mig vad som är bäst och vad man ska leta efter.

Måste säga att Naturalhemplife skötte sig riktigt proffsigt och bra. Varorna kom efter 3 dagar, 5g lemon haze buds och de slängde även med lite godis, spliff och en extra 2g gratis på någon annan strain.

Sitter och röker min först cbd bud från naturalhemplife och måste säga att fan va mycket det känns 🤣 känner mig inte hög i hjärnan förutom lugn och fokus typ. Men kroppen känns lite bäng helt ärligt, jävligt avslappnad där jag kan känna hur alla muskler sjunker ner i soffan. Kan varmt rekommendera deras buds iaf!

Ja, nu har ju inte Qanoid CBD buds men helt klart den bästa oljan jag testat (som inte innehåller THC då )

Har inte testat CBD buds själv då jag inte vill röka överhuvudtaget men får kanske göra ett undantag en endaste gång!

Kul att höra att jag gjort avtryck på någon bland alla "köp den här, bästabästa oljan=>länk till shadyhemsida"-inlägg som cirkulerar
Citera
2022-05-12, 22:15
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpapichulo
En fråga till alla som använder
Fullspektrum CBD OLJA

Om man kör typ 15% fullspektrum cbd olja. Är det psykoaktivt om man tar typ 4-6 droppar per dag? Med tanke på den innehållande (Max 0.2 thc / full flaska)

Jag har rökt vanligt weed förut och blev extremt paranoid och mådde piss, hanterar inte THC bra alls.

Men jag har läst att fullspektrum är absolut bäst för ångest osv så jag vill inte gå miste, men är rädd att få negativa effekter av thc.
Eller är mängden alldeles för lite?

Jätte tacksam för svar

Nej, det är inte psykoaktivt sålänge inte oljan innehåller THC. THC är den psykoaktiva cannabinoiden i "vanligt weed" dom enda CBD oljorna du kan köpa (lagligt) i Sverige innehåller inte THC.

Så för att vara superklar:
NEJ, CBD-olja är inte psykoaktivt oavsett hur mycket du tar under förutsättningen att den inte innehåller nämnvärda koncentrationer av THC

Nämnvärda koncentrationer av THC = över 0,2% som är den lagliga EU-gränsen och 0% är motsvarande gräns för Sverige, men till och med vid EU-gränsen på 0,2% ska du suga i dig ett helt gäng hela flaskor för att ens få, en antydan till effekt.
Citera
2022-05-13, 07:50
Medlem
Muppetys avatar
Utan att ha läst tråden, får jag ställa några frågor...

Är CBD-olja lagligt att sälja och köpa i Sverige? Den CBD-olja som är godkänd i Sverige, Epidyolex, är tydligen narkotikaklassad trots avsaknad av THC:
https://www.fass.se/LIF/product?user...20171228000012

Men vad jag förstått så kan man inte "bli hög" på endast CBD? O jag har ju sett att den säljs på olika sidor.

Samt läste jag på Läkemedelsverket:
https://www.lakemedelsverket.se/sv/b...annabidiol-cbd
Citera
2022-05-13, 09:40
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Utan att ha läst tråden, får jag ställa några frågor...

Är CBD-olja lagligt att sälja och köpa i Sverige? Den CBD-olja som är godkänd i Sverige, Epidyolex, är tydligen narkotikaklassad trots avsaknad av THC:
https://www.fass.se/LIF/product?user...20171228000012

Men vad jag förstått så kan man inte "bli hög" på endast CBD? O jag har ju sett att den säljs på olika sidor.

Samt läste jag på Läkemedelsverket:
https://www.lakemedelsverket.se/sv/b...annabidiol-cbd

Du skulle ju kunna testa att söka i tråden eller googla 🙈

Citera
2022-05-13, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mycketvind
Oerhört förvirrat inlägg, men för all del fortsätt du med dina buds, verkar som det går toppen för dig...

Själva extraktionen är inte problematiken, då du får ett extrakt av plantan som du sedan kan spä ut i vilken typ av styrka du vill, det som kommer att förändras är konsistensen till den punkt då en olja inte kan blandas mer, testa att blanda salt i vatten så förstår du vad jag menar.

Det man vill undvika är slaggprodukter. Beroende på extraheringsprocess så kan det finnas skräp som du inte vill ha i dig, och vill man undvika det ska man använda sig av en olja som blivit extraherad med hjälp av CO2, och för att säkerställa att du får det du betalar för så ska det finnas ett labbcertifikat av en analys på produkten som bekräftar att den inte innehåller tungmetaller och andra gifter samt utlovad mänd av nu den/dom cannabinoiderna du är ute efter.

Jag ser inga problem med röka buds, men var faktabaserad. Av flera olika anledningar kan/vill inte folk gå runt och röka. Det du i praktiken behöver göra om du har en kronisk smärta är att stimulera receptorerna flera gånger om dagen, och vill du inte röka så innebär det att du måste äta. Hur många tror du är sugna på att ha buds i sin maträtt, varje dag i varje rätt? Som du säkert vet är det en väldigt stark smak. Om du inte ser varför oljor är ett smidigt alternativ för någon som dagligen behöver det så tror jag att diskussionen tar stopp här.

Jag använder varken cbdolja eller buds och det är heller inget som påverkar en person negativt då du inte blir hög av det. Vad är det som är förvirrat med inlägget? Hampa fungerar inte på det sättet du tror. Det viktiga är att få ut allt av plantan och det kallas för entourage effekt. Du får inte ut ett skit av att använda cbdolja. Du får ut ett fattigt extrakt av den riktiga plantan. Så varför betala mer för att använda olja när du istället kan baka på buds av hög kvalitét? Det är hur mycket som helst som saknas i oljan, terpenprofilen är tex en piss i Nilen i jämförelse,.

Jag var faktabaserad, jag förklade att cbdolja är riktigt jävla ineffektivt i jämförelse med hela plantan. Kan inte bli mer faktabaserat än så och förklarade också hur effektivt en olja kan bli. Att baka på buds behöver inte alls smaka mycket så länge du inte gör firecrackers men det kan man knappats kalla föär att baka. Olja smakar också hampa men det smakar fejkhampa istället så förstår inte riktigt vand vennen snackar sig om?

Din svennejävel

edit: och om du ska använda cbd mot kronisk värk så får du nog ta en hel burk olja då det krävs jävligt mycket för att ens få någon effekt mot en sån sak. Men som vanligt är det placebosvennen som aktiveras av diverse "kosttillskott". du kanske är elallergiker också ditt dumhuvud
Senast redigerad av brunryger 2022-05-14 kl. 00:00.
Citera
2022-05-14, 18:47
Medlem
Budlight
Greenmovent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in