Citat:
Ursprungligen postat av
brunryger
Käfting din horubnge
Om vi ska vara faktabaserade så ska vi kanske vi ska tala om hur oljorna är skapade på extrakt som i bästa fall innehåller 50% av plantan. Det absolut bästa som går att få ut är 90% men det kostar för mycket och ingen sida säljer det, vi har inte ens thc i oljorna för det är olagligt. I sämsta fall får du ut 1% av plantan. Lite skillnad på 50% i absolut bästa fall jämfört med 100% som du får med hela plantan aka buds
Du är den typen av neger som tror du har en kool produkt med din isolat olja och får placebo effekt som alla svennefittor som botar sin cancer med d3 vitamin kosttillskott.
Om du vill ha en bra produkt så rök finklassig bud av eletta campana eller baka på eletta, eller köp din fittolja och känn dig blåst din horunge.
Det borde vara nackskott på folk som rekommenderar olja som både kostar mer och är långt ifrån lika bra
Oerhört förvirrat inlägg, men för all del fortsätt du med dina buds, verkar som det går toppen för dig...
Själva extraktionen är inte problematiken, då du får ett extrakt av plantan som du sedan kan spä ut i vilken typ av styrka du vill, det som kommer att förändras är konsistensen till den punkt då en olja inte kan blandas mer, testa att blanda salt i vatten så förstår du vad jag menar.
Det man vill undvika är slaggprodukter. Beroende på extraheringsprocess så kan det finnas skräp som du inte vill ha i dig, och vill man undvika det ska man använda sig av en olja som blivit extraherad med hjälp av CO2, och för att säkerställa att du får det du betalar för så ska det finnas ett labbcertifikat av en analys på produkten som bekräftar att den inte innehåller tungmetaller och andra gifter samt utlovad mänd av nu den/dom cannabinoiderna du är ute efter.
Jag ser inga problem med röka buds, men var faktabaserad. Av flera olika anledningar kan/vill inte folk gå runt och röka. Det du i praktiken behöver göra om du har en kronisk smärta är att stimulera receptorerna flera gånger om dagen, och vill du inte röka så innebär det att du måste äta. Hur många tror du är sugna på att ha buds i sin maträtt, varje dag i varje rätt? Som du säkert vet är det en väldigt stark smak. Om du inte ser varför oljor är ett smidigt alternativ för någon som dagligen behöver det så tror jag att diskussionen tar stopp här.