2022-05-12, 11:09
Medlem
CS128s avatar
Dagens avsnitt av

Robinson:

Gränslandet:
2022-05-12, 11:20
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Tyvärr tror jag att hon är ännu värre.
Hon känns som någon som skulle kunna starta mobbing mot en elev. Typ frysa ut en person i klassen som har låg självkänsla och då och då låta den svara på svåra frågor inför klassen så alla kamrater kan skratta. Sen sitta och säga åt den att du får sluta gömma dig, jag försöker ju hjälpa dig bara att komma in i gruppen. På lektionen sätter hon sig och snackar med "de populära barnen" och tänker att nu är jag en del av gänget.

Tro mig, jag är inget stort fan av Shev, men magkänslan är att hon faktiskt är duktig på sitt jobb. Om jag förstått saken rätt så jobbar hon på fritids och har inte lektioner med hela klasser, utan leker och pysslar med barn.

Stooor skillnad mellan att chilla på fritids där barnen vill vara och att hålla i idrottslektioner med stökiga elever. Så monstret som finns inom henne tittar nog aldrig fram under dagarna. Skulle tippa att hon beter sig som hon gjort nu de senaste dagarna i Gränslandet - snäll, glad och ödmjuk.
2022-05-12, 11:30
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0

2022-05-12, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine

Jag tolkade det som Tommie avgudade Angela. Att hon är stark, en människa spm föder fem barn, (hur många människor trycker ut fem barn?), bra att ta hand om andra människor. Lagar mat. Hade Tommie varit rasist så hade han omöjligt valt henne till högborgen. Vi får inte se dygnets alla timmar på tv. Men det är för mycket som talar om att rasist-gate är överdriven/påhittad.
Om jag skulle blivit utsatt för något elakt av en deltagare, hade min svarta röst hamnat på förövaren. Men istället hamnade den på Jessica.
2022-05-12, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tro mig, jag är inget stort fan av Shev, men magkänslan är att hon faktiskt är duktig på sitt jobb. Om jag förstått saken rätt så jobbar hon på fritids och har inte lektioner med hela klasser, utan leker och pysslar med barn.

Stooor skillnad mellan att chilla på fritids där barnen vill vara och att hålla i idrottslektioner med stökiga elever. Så monstret som finns inom henne tittar nog aldrig fram under dagarna. Skulle tippa att hon beter sig som hon gjort nu de senaste dagarna i Gränslandet - snäll, glad och ödmjuk.
För hoppas att hon är bra bland fritidsbarnen då.. hur vet du att barnen vill vara på fritids, de kanske vill hem?
På idrottslektionen blir många retade för sina insatser och hon visat på att hon inte agerar bra i såna situationer.

Hon är ändå mer taskig än gemeneman och därför tycker jag inte att hon hör hemma bland barn.
2022-05-12, 11:45
Medlem
2022-05-12, 11:48
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

2022-05-12, 11:56
Medlem
Final av gränslandet idag men jag avslöjar inte hur det gick. Redan kollat på Tv4 play idag.
2022-05-12, 12:07
Medlem
Jonipoons avatar
Det kan väl omöjligt vara finalvecka redan nästa vecka? Helt otroligt löjligt i så fall. Jag stör mig så enormt på hur produktionen lägger upp expeditionen. Endast två öråd med sammanslagning och sedan är det finalvecka direkt där de kör en tävling varje dag där någon åker ut tills det bara är 3 kvar. Det är alldeles för hastigt hanterat och blir inte intressant ur dokusåpa-perspektiv.

Det som alltid gjort Robinson intressant förr i tiden var just kampen mellan Nord och Syd, för att sedan kasta om pannkakan i sammanslagning som höll på typ hälften av expeditionen. Alltså 50% lagkamp, och 50% sammanslagning. Men nu på TV4 så är det snarare 80% lagkamp och 20% sammanslagning. Så himla trist.
2022-05-12, 12:21
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyckfullsomfan
Lika illa med dom båda 🤮🤮 hoppas de får åka därifrån, så jobbigt att kolla på gorilla beteendet och samtidigt vokabulär som en kränkt negerunge, fyfan 😂

2022-05-12, 13:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulocetus
Jag tolkade det som Tommie avgudade Angela. Att hon är stark, en människa spm föder fem barn, (hur många människor trycker ut fem barn?), bra att ta hand om andra människor. Lagar mat. Hade Tommie varit rasist så hade han omöjligt valt henne till högborgen. Vi får inte se dygnets alla timmar på tv. Men det är för mycket som talar om att rasist-gate är överdriven/påhittad.
Om jag skulle blivit utsatt för något elakt av en deltagare, hade min svarta röst hamnat på förövaren. Men istället hamnade den på Jessica.
Angela tolkade det inte så och såg till att han blev diskvalificerad.

Varför skulle inte en rasist valt en mörkhyad till slavgörat? Det är väl precis det som skett historiskt i bl a USA... Så varför skulle det INTE vara ett uttryck för rasism att göra det valet?

Jag tror nog Tommie är mycket mer medveten om hur han uttrycker sig än han vill låtsas och ni andra vill tro.
Senast redigerad av micro113 2022-05-12 kl. 14:04.
2022-05-12, 14:26
Medlem
Bakarettans avatar
Hoppas Henrik tar hem allt.
Verkar ödmjuk. Till skillnad från andra deltagare. Gillar Elin också. Än så länge.
De andra.. Maken till gnällspikar och fruktansvärt
egotrippade, politiskt korrekta, feministiska, korkade mobbare har jag aldrig skådat i hela mitt liv. "Kurdmamman" Shevin & gorillan Hayes inräknade. Tv4 har skämt ut sej å det grövsta. Visst, jag gillade inte Tommie, men att behöva lämna för en sån struntsak är fan i mej ren och skär utmobbning av TV4. Som sagt..Hayes är som en vrålapa. Borde blivit utkickad då han var hotfull emot Mattias. Men icke!
Och att vissa föredrar att prata engelska för att förstärka sitt tänk...ja herrguuuud!! Detta bevisar endast att de är svaga individer som inte ens kan kommunicera på svenska. Utan måste ta till "engelska fraser" för att förstärka sitt ego.
Och ja..
Jag säjer fortfarande "Negerboll". Och jag gillar Pippi Långstrumps pappa som är Negerkung i Söderhavet.
Nej, jag är inte rasist. Jag är realist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in