2022-05-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Gissar på att upplägget blir typ:
en försvinner på örådet på söndag.
en försvinner på örådet efter det
sen en som försvinner per dag under finalveckan
(4st)

Då är det fyra kvar

Sen ett öråd med de kvarstående fyra och slutligen final med 3 pers.
Visst, jag undrade bara om de jokrar som kom in sist var planerade att komma in innan inspelningen hade börjat. Eller ringde produktionen och sade "Hej Elin, vi har tappat många deltagare redan så vi skulle vilja att du ställer upp och kommer till ön dag 21"?
2022-05-11, 15:45
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Visst, jag undrade bara om de jokrar som kom in sist var planerade att komma in innan inspelningen hade börjat.

Ja det är klart, kommer alltid in jokrar dag 20.
2022-05-11, 15:46
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
I tidningarna har det stått "kollega" så jag tror inte det är en deltagare.

Ja jag har sett det och även svarat på det (se tidigare svar i tråden - bakåt) att det tydligen var en kollega. Spelar det någon roll vem det var? Anders har gjort något som fått produktionen att agera genom att avskeda honom.
2022-05-11, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja jag har sett det och även svarat på det (se tidigare svar i tråden - bakåt) att det tydligen var en kollega. Spelar det någon roll vem det var? Anders har gjort något som fått produktionen att agera genom att avskeda honom.
Aldrig sagt att det spelar någon roll. Jag säger det bara för folk har anklagat Hanna för att vara orsaken.
2022-05-11, 15:57
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Visst, jag undrade bara om de jokrar som kom in sist var planerade att komma in innan inspelningen hade börjat. Eller ringde produktionen och sade "Hej Elin, vi har tappat många deltagare redan så vi skulle vilja att du ställer upp och kommer till ön dag 21"?

TV4 har sedan omstarten ALLTID envisats med att ta in folk 2-3 veckor efter starten.
För de vill göra Robinson till en Farmen-variant (i Farmen har det alltid kommit in folk långt senare och flera av dem har dessutom vunnit!)

De har gjort Robinson till en skitvariant av programmet som ursprungligen var så bra.
2022-05-11, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uraniumdick
Vidrigaste deltagare :
#1 Benranglet. Sitter och ältar hur vidrigt det är när någon säger: "vi behöver någon som kan ta hand om oss. Nån som kan laga mat."

Måste vara jobbigt och stötande att alla deltagare inte bor i storstan och har läst 240 poäng genusvetenskap...

Sen sitter hon och vräker i sig räkor och ojar sig över hur hennes femimisthjärna inte kan njuta av krubbet, hon menar att neanderthalaren förstörde hennes aptit.

Väx upp för faaan!

Jag retar mig också på henne. Om nu ngn man tycker att det är bra om en kvinna är omhändertagande och vill ta hand om andra så vad är problemet? Skulle vara ett problem om han sa t ex att kvinnor är mindre intelligenta än man. Han sa inget negativt om kvinnor men det blir ett jävla storm ändå. Sedan blev hon bjuden på en massa mat av denne man, men även det måste hon klaga på och hitta ngt negativt.
2022-05-11, 16:05
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Aldrig sagt att det spelar någon roll. Jag säger det bara för folk har anklagat Hanna för att vara orsaken.

Ok. Ja ALLT kan man väl inte eller borde inte tillskriva en och samma person - hela tiden. Det finns ju andra deltagare och kollegor i denna dokusåpa också i denna produktion.
2022-05-11, 16:05
Medlem
Har vi nu bara kvar deltagare som går 100% in för att vinna Robinson?
2022-05-11, 16:09
Medlem
Bättre de tar in fler deltagare från dag 1 istället så de har backup på plats redan för de som kommer att vilja lämna eller tvingas lämna av t.ex skador eller sjukdom. Känns fel mot alla att de som kommer in dag 20 inte lär ha en suck att vinna just pga att de kommer bli utröstade pga det.
2022-05-11, 16:22
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Har vi nu bara kvar deltagare som går 100% in för att vinna Robinson?

Det kan ju inte vi veta - enbart de själva. Eller hur

Som jag ser på det just för nu:
Jag tycker att de tveksamma är: Filip, Peter, Jessica, Hanna och Joel i nämnd ordning.
De som jag tror verkligen VILL vinna är: Henrik, Desi, Elin och Linn i nämnd ordning.

Från Gränslandet vill bägge två vinna fast jag hoppas de inte kommer tillbaka in i Robinson.
2022-05-11, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Vad fan är detta ? Tommie är inte ens min favorit men jag har väldigt svårt att tro på att han sa det Angela påstår.Han erkänner ju själv att han sa negerhår.Att han alltid velat ha det till Angela och att han permanentat håret en gång.
Han är ingen elak person ,det ser man på han och han menade det inte elakt.Han är ju tom dumsnäll från det jag sett.
Alla kan säga en groda och seriöst ordet neger används ju av hela sydamerika .Negro.
Hur kan Shevin och Hayes få vara kvar ??? Hotar och mobbar.

Alltså Tommie sa att han ville ha negerhår som barn. När han var barn och där han var barn var det kanske normalt att säga negerhår, hur skulle man annars kunna beskriva håret lika exakt. Och han använde nu samma ord som han använde då som barn, han liksom citerar sig själv som barn. Låter inte i mina öron som ngt rasistiskt, han berättar bara om sig själv som ett barn som ville ha hår som han gillade. Han säger inget negativt om negerhåret, han vill ju själv ha det och har även i dag ett rastahår=negerhår. Man fäster sig bara på ett ord utan att ta hänsyn till på vilket sätt och för vilket syfte man använder ordet.
2022-05-11, 16:39
Medlem
Contragulationss avatar
Någon som minns när Tommie innan hålla-påse-över-påle-tävlingen säger till Anders att "Linn har nog inte läst reglerna riktigt, de finns att läsa på väggen" - och Hanna skakar på huvudet, flinar och med spänd hästkäke söker Linns blick för att håna T?

Det var det sista jag såg av årets Robinson. Bland det äckligaste jag sett i svensk såpTV. Och då har jag ändå sett väldigt mycket!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in