2022-05-10, 11:12
Medlem
farlings avatar
Alltså, jag föstår fortfarande inte om de de facto gift om sig inför vigselförrättare, eller om de bara läst upp varsin dikt för varandra?
Hon skriver "ceremoni", men det kan ju betyda va fan som helst liksom.
Citera
2022-05-10, 11:47
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Alltså, jag föstår fortfarande inte om de de facto gift om sig inför vigselförrättare, eller om de bara läst upp varsin dikt för varandra?
Hon skriver "ceremoni", men det kan ju betyda va fan som helst liksom.

Vet inte om man kan gifta om sig, det är ju en juridisk innebörd i det också tänker jag. Men samtidigt verkar ju ngn slags vigselförrättare varit inblandad? Fattar inte heller
Citera
2022-05-10, 11:54
Medlem
Branogbitters avatar
Haha! Flera av kommentarerna (på dagens inlägg) som var godkända imorse har nu tagits bort. Fyyyy Pontus som godkände några kommentarer som ställde undrande frågor angående klänningen och ceremonins nödvändighet. Nu kommer ju Elsa gråta sig rödögd resten av dagen.
Citera
2022-05-10, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Vet inte om man kan gifta om sig, det är ju en juridisk innebörd i det också tänker jag. Men samtidigt verkar ju ngn slags vigselförrättare varit inblandad? Fattar inte heller

Man kan inte gifta sig om man redan är gift. ”Vigselförättare” var deras kompis skådespelaren Adam Pålsson, så de ville välja någon slags showman som kan läsa texter bra. Man kan nog jämföra Elsas fest med Margaux Dietz ”bröllop” där Ebba Busch var vigselförrättare utan att ha tillstånd att viga folk. Det var ljust också ett sätt att skapa content till hennes kanaler.
Senast redigerad av RubyTuesday 2022-05-10 kl. 12:42.
Citera
2022-05-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Haha! Flera av kommentarerna (på dagens inlägg) som var godkända imorse har nu tagits bort. Fyyyy Pontus som godkände några kommentarer som ställde undrande frågor angående klänningen och ceremonins nödvändighet. Nu kommer ju Elsa gråta sig rödögd resten av dagen.

Haha men åh.. Eftersom de kommit igenom en första granskning har jag svårt att tänka mig att det var särskilt hårda kommentarer.

Det är nog själva delen med en fejkad vigsel som gör att jag finner hela grejen så fånig. Att bara bjuda in till fest för att fira sin kärlek i största allmänhet tycker jag känns helt rimligt, för vem gillar inte en bra fest. Men det är väl för att det där med att stå i centrum på det sättet som det inneburit med en fejkvigsel får mig att skämmas som hela grejen är otänkbar för mig.
Citera
2022-05-11, 12:10
Medlem
Huzzahs avatar
Trodde jag skulle störa mig mkt mer på fejkbröllopet men tyckte det var ganska anspråkslöst..?

Jag är besviken, vilket antiklimax.
Citera
2022-05-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Trodde jag skulle störa mig mkt mer på fejkbröllopet men tyckte det var ganska anspråkslöst..?

Jag är besviken, vilket antiklimax.

Samma här! Så som hon tidigare hypat kring fakebröllopet så tycker jag detta var ett solklart platt fall. Det känns som att hon förväntade sig medial uppståndelse á la Pernille Teisbæk och Fanny Ekstrand i Vogue, men istället blev det enbart ett halvhjärtat inlägg med screenshots från instagram fråg egna bloggportalen Elle. Det försvann rätt snabbt från agendan
Citera
2022-05-12, 06:42
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amsteltramsel
Samma här! Så som hon tidigare hypat kring fakebröllopet så tycker jag detta var ett solklart platt fall. Det känns som att hon förväntade sig medial uppståndelse á la Pernille Teisbæk och Fanny Ekstrand i Vogue, men istället blev det enbart ett halvhjärtat inlägg med screenshots från instagram fråg egna bloggportalen Elle. Det försvann rätt snabbt från agendan

Ja.. det kändes ju verkligen inte som ett bröllop.
Utan mer som en vanlig fest.

Vilket det ju egentligen också var om man ska va sån.
Citera
2022-05-12, 08:28
Medlem
En helt vanlig fest, men istället för 40års fest där bara Pontus skulle stå i centrum så är det BÅDAS fest. ”Vi firar kärleken Pontus! Ett bröllop Pontus. Älskar du mig inte längre Pontus?” Och vem står i centrum på ett bröllop, jo bruden. Och dessutom är det presenter till båda. Tur, för om bara Pontus får presenter blir Elsa så ledsen. Hon är ju mellanbarn och klarar inte det.
Dagens inlägg förresten, vad menar hon med att fylla sin trädgård med pollinerande blommor? Hennes sätt att slänga in helt random adjektiv som ska låta kunnigt retar gallfeber på mig. Liksom kokar. Och det är fan inte normalt. Borde bara sluta läsa men går ändå in. Kan man få gå i terapi och bryta ett destruktivt beteende och sen skicka räkningen till Elle?
Citera
2022-05-12, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
En helt vanlig fest, men istället för 40års fest där bara Pontus skulle stå i centrum så är det BÅDAS fest. ”Vi firar kärleken Pontus! Ett bröllop Pontus. Älskar du mig inte längre Pontus?” Och vem står i centrum på ett bröllop, jo bruden. Och dessutom är det presenter till båda. Tur, för om bara Pontus får presenter blir Elsa så ledsen. Hon är ju mellanbarn och klarar inte det.
Dagens inlägg förresten, vad menar hon med att fylla sin trädgård med pollinerande blommor? Hennes sätt att slänga in helt random adjektiv som ska låta kunnigt retar gallfeber på mig. Liksom kokar. Och det är fan inte normalt. Borde bara sluta läsa men går ändå in. Kan man få gå i terapi och bryta ett destruktivt beteende och sen skicka räkningen till Elle?

Haha spot on på allt, som sagt så undrar jag hur hennes familj orkar hänga med i alla hennes egocentriska utspel... Men det här med att inte kunna sluta läsa, jag har också tänkt på det. Känns ju som att många av oss som avreagerar oss här inne läser hennes blogg pga hatewatching och då har hon ju egentligen två målgrupper? De som tycker hon har en trevlig och underhållande blogg och de som stör ihjäl sig på henne. Tror ni att hon medvetet slänger in grejer som hon vet att folk kommer störa sig på, för att få fler läsare? Eller är hon såhär jobbig helt i sig själv haha?
Citera
2022-05-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum

Hahaha ditt inlägg beskriver mina känslor perfekt!
Citera
2022-05-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miumiu2
Haha spot on på allt, som sagt så undrar jag hur hennes familj orkar hänga med i alla hennes egocentriska utspel... Men det här med att inte kunna sluta läsa, jag har också tänkt på det. Känns ju som att många av oss som avreagerar oss här inne läser hennes blogg pga hatewatching och då har hon ju egentligen två målgrupper? De som tycker hon har en trevlig och underhållande blogg och de som stör ihjäl sig på henne. Tror ni att hon medvetet slänger in grejer som hon vet att folk kommer störa sig på, för att få fler läsare? Eller är hon såhär jobbig helt i sig själv haha?

Haha ja det verkar vara så, jag har följt henne nästan sedan hon började blogga för att jag har gillat henne men nu blir jag oftast bara irriterad när jag läser. Haha, jag tror nog bara att hon försöker visa sig kunnig, men vad kan hon egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in