2022-05-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Som sagt, du måste skilja på vad han säger och vad som står på pappret. Vad han har sagt har ingen relevans i verkligheten. Det står MAY på pappret och inget annat. Får han sparken så är hans ord värre än ett toalettpapper.

Resten av din skrift bryr jag mig inte om. Är inte intresserad av vad Ryssland och Ukraina håller på med.

Vad i denna mening anser du talar för att UK inte kommer att hjälpa Sverige? "Should either country suffer a disaster or an attack, the United Kingdom and Sweden will, upon request fromt the affected country, assist each other in a variety of ways, which may include military means."

Din åsikt spelar som tur är ingen roll eftersom vi kommer ansöka om medlemskap i NATO oavsett hur mycket du och andra troll gnäller om saken.
Citera
2022-05-11, 19:07
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Magdalena Andersson säger nu uttryckligen på pk med Boris Johnson att Sverige fått säkerhetsgarantier från flera länder vid eventuell NATO-ansökan.
Bra

Då kommer vi att få bazookas och SU-flygplan etc oss tillsända om ryssen kommer. Precis som Ukraina fått.

Jag tror inte ryssen vågar attackera om Gotska hemvärnet får sådan krigsmateriel i sina händer.
Citera
2022-05-11, 19:14
Medlem
SacredTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Att kalla det svepskäl är att ta i. USA har dock invaderat länder genom åren av svepskäl.

Detta är exakt varför Ryssland gör som de gör. Taget ur Aftonbladet

Varför invaderade Ryssland Ukraina?
Putin vill stoppa Natos expansion österut och försäkra sig om att Ukraina blir kvar inom den ryska intressesfären. Han har krävt löften om att varken Ukraina eller andra länder, som Sverige, ska ansluta sig till Nato. Han vill också att USA och Nato drar tillbaka vapensystem från flera östeuropeiska länder, som han anser utgör hot mot Ryssland

Länk
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kring-ukraina
Haha är det en jävla bot jag skriver med eller? Du ger mig exakt samma svar sen innan fast nu har du tagit med USA också.
Citera
2022-05-11, 19:32
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Löftet från GBR är ju inte värt ett skit, att få militärt bistånd ja det får ju Ukraina nu också. Men att få trupp skickad är ju så klart bara att glömma. Putlinot kan tryggt attackera Sverige för GBR skulle inte göra ett skit förutom skicka något symboliskt.
Exakt detta.
Folk verkar tro att GB kommer gå in bokstavligt militärt och hjälpa Sverige, vilket såklart inte kommer att ske. Det kan de, som NATO-land, inte bestämma själva. Det blir liknande hjälp som Ukraina får.
Citera
2022-05-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Bra

Då kommer vi att få bazookas och SU-flygplan etc oss tillsända om ryssen kommer. Precis som Ukraina fått.

Jag tror inte ryssen vågar attackera om Gotska hemvärnet får sådan krigsmateriel i sina händer.
Samt miljösanering då ryska skepps ammunition självantänder och sedan sjunker i en plötslig väldigt lokal storm. Mycket olja och ryskt blod att städa upp då.
Citera
2022-05-11, 19:38
Medlem
Konfucius2s avatar
Absolut inte! Sverige bör vara fortsatt värna om alliansfriheten.

Speciellt nu när Storbritannien lovat hjälpa till…
Citera
2022-05-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Exakt detta.
Folk verkar tro att GB kommer gå in bokstavligt militärt och hjälpa Sverige, vilket såklart inte kommer att ske. Det kan de, som NATO-land, inte bestämma själva. Det blir liknande hjälp som Ukraina får.

Självklart kan de genomföra egna militära aktioner. Har du en källa på att GB inte konmer hjälpa Sverige militärt?
Citera
2022-05-11, 19:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Absolut inte! Sverige bör vara fortsatt värna om alliansfriheten.

Speciellt nu när Storbritannien lovat hjälpa till…

Du skojar va? Samarbetsavtalet länderna emellan kan väl i princip ses som en allians. Avtalet går ju åt båda hållen
Citera
2022-05-11, 19:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Exakt detta.

Det var konstigt sagt. Boris Johnson sade att Sverige får den hjälp vi ber om. Vice versa gäller förstås också.

Vad i Natos regler skulle hindra UK att bistå Sverige militärt?
Citera
2022-05-11, 19:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du bor förstås där och har all fakta i världen,..eller hur??
Gör du?
Citera
2022-05-11, 19:51
Medlem
intressant sagt av Herman Lindqvist angående Sveriges så kallade neutrala status...

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/herman-lindqvist-om-alliansfriheten-svenska-sjalvbilden-alldeles-for-uppblast

sen kan man också titta på det här som ett annat exempel som handlar om Sveriges neutrala status för dom i fältet.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ex-soldaten-svenska-flaggan-raddade-mig
Senast redigerad av stanlad 2022-05-11 kl. 19:57.
Citera
2022-05-11, 19:53
Medlem
Fangfaces avatar
Nej alltså jag bara utgår ifrån att om ett NATO-land blandar sig in och börjar döda ryssar så kommer Putin förklara krig mot NATO.

Så då skulle alltså samtliga länder egentligen kunnat gå in i Ukraina militärt för länge sedan, bara de gör det "utanför NATO"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in