Absolut, lämna dörren på glänt tycker jag indikerar att hon strax skulle vara tillbaka.
Hon tog på sina kraftiga röda "hikingskor", vilket dock indikerar att hon skulle längre/göra någonting lite mer krävande (klättra i träd?) än att hoppa i foppatofflorna.
Med tanke på att A var medveten om mammas smusslande med paketinslagning inför den stundande födelsedagen, så sov han lite oroligt/pirrig. Han berättar att han vaknar av något ljud, säkerligen då mördaren eller kompanjon söker i lägenheten.
Hanna bor tvärs över och kan se till Lenas baksida.
Den sk. Hoodiemannen, kan lika gärna varit HD som SD. De var jämnstora. Kusligt lika.
HD torde egentligen ha haft ett starkare motiv att göra sig av med Lena än SD, så även om SD tyckte att Lena var frustrerande ville han både ha kakan och äta den. Han ville att hon skulle lyda blint (rt) och att hon skulle gå ner i dvala om och när han och HD åkte till USA.
Lena skulle inte göra någonting öht under den tiden. Men Lena hade en stark vilja och ville göra det hon ville, oavsett vad SD ansåg om det. T.ex norgeresan och nya cacher
som paret D skulle missa iom usa-resan.
Men det fanns andra personer i paret D:s absoluta närhet som tyckte att Lena var som en stör i arslet och rubbade deras image av total förträfflighet. Då är det jättebra att känna alla och envar, även inom polisväsendet.
...så även i mina ögon är detta mordfall inte avklarat på långa vägar.
HD torde egentligen ha haft ett starkare motiv att göra sig av med Lena än SD, så även om SD tyckte att Lena var frustrerande ville han både ha kakan och äta den. Han ville att hon skulle lyda blint (rt) och att hon skulle gå ner i dvala om och när han och HD åkte till USA.
Lena skulle inte göra någonting öht under den tiden. Men Lena hade en stark vilja och ville göra det hon ville, oavsett vad SD ansåg om det. T.ex norgeresan och nya cacher
som paret D skulle missa iom usa-resan.
Men det fanns andra personer i paret D:s absoluta närhet som tyckte att Lena var som en stör i arslet och rubbade deras image av total förträfflighet. Då är det jättebra att känna alla och envar, även inom polisväsendet.
...så även i mina ögon är detta mordfall inte avklarat på långa vägar.
Förträffligheten bland personer som Företaget "Stampa bäbis" kanske bidrar till någon fint och vill rädda de som faktiskt är utsatta.
Team-"Viktigt att synas"
Absolut, lämna dörren på glänt tycker jag indikerar att hon strax skulle vara tillbaka.
Hon tog på sina kraftiga röda "hikingskor", vilket dock indikerar att hon skulle längre/göra någonting lite mer krävande (klättra i träd?) än att hoppa i foppatofflorna.
Med tanke på att A var medveten om mammas smusslande med paketinslagning inför den stundande födelsedagen, så sov han lite oroligt/pirrig. Han berättar att han vaknar av något ljud, säkerligen då mördaren eller kompanjon söker i lägenheten.
Hanna bor tvärs över och kan se till Lenas baksida.
Den sk. Hoodiemannen, kan lika gärna varit HD som SD. De var jämnstora. Kusligt lika.
Intressant om skorna. Hon gick väl med foppa på inomhus?
Isf gör hon ett medvetet skobyte.
Knack, Knack på fönsterblecket.
-Släpper tvärt paketinslagning och chatt.
-Hon väljer (eller byter till) skor lämpade för viss terräng än asfalt.
-Dörren på glänt: "jag är ute, men bara kort, kommer snart". Att vilja ge sken av att kort ränna till förråd el tvättstuga.
Deras dialog är inte likt sig. Den är för korrekt, som om hon finner sig i att vänta och uppdateras om vad han gör.
Redan då hon frestar med kladdkaka hade det slagit till som en gäddsax om han nekat. Vid uteblivit svar hade hon smattrat på som en kulspruta. Men hon sitter där som en trogen fru och lyssnar på mannens vedermödor.
Fram tills hon kastat iväg bild på en remsa, då går det fort.
Hela söndagen uppdaterar hon SD och skickar bilder så de har absolut inte stängt kiosken.
Att ses en gång innan resan är sannolikt.
Sammmantaget kan det indikera att de ånyo gjort upp att träffas på förnatten, bakom planket med risig terräng som kräver bättre på fötterna. Mötet är kort pga sonen.
Senast redigerad av develi 2022-05-11 kl. 17:52.
1. Jag har skrivit att utredningen inte återfunnit nåt om övriga två cacher hon reserverat, än katt åt racerbil utifrån att blixten nyligen slagit ner i ett träd.
2. Jag har full koll på vad som finns och inte finns om de tre sista burkarna, och skrev att det inte var presenterat tema på övriga. Jag har skrivit att det inte är diskuterat med varken reviewers eller nån annan digitalt.
3. Jag har däremot citerat att det finns ett vittnesmål i direkt närtid till mordet som indikerar att Lena var på gång med iaf två av tre kommande cacher.
4. L*ovisa har känt Lena sen början på 2000-talet och ger två detaljrika förhör om Lena, hennes relationer och om SD.
Oavsett om hon nu inte ägnar sig åt geocaching så tror jag nog att L*ovisa är kapabel att höra vad som sägs.
Hon vet även namnet på reviewern H*elena Å*ström och rekommenderar att de tar kontakt med henne.
5. Hennes första förhör visar att L förmedlas det korrekta antalet cacher som var på gång:
"L*ovisa vet att Lena den senaste tiden arbetat intensivt med tre stycken catchar som hon producerat och skulle placera ut."
Varav hon i nästa förhör pratar mer detaljrikt.
Därför är uppgifterna intressanta IMO.
De är intressanta för att de a) är i närtid till mordet och b) det sammanfaller med Lenas personlighet. Hon beskriver att hon gick all-in när hon företog sig nåt.
6. Lena är stressad, hon har mycket som ska bli klart i maj och hon ordnar inför Norgeresan när L träffar henne.
I fup ses att hon far som en skållad råtta och fixar med sina närliggande cacher, det är batteibyte, hon klättrar i träd och byter remsa, hon fotar trädet som blixten slagit ner i, lägger upp bilder och jagar en Mcqueen bil.
7. Om man som Lena är djupt engagerad i skapandet av cacher, en person som är intensiv :"Då Lena höll på med cache skulle hon inte ha tänkt att "det gör jag senare", utan det skulle göras på en gång."
Och L uppfattar det som att hon ville bli klar i maj - så tror jag att det är vad Lena höll på med. Att hon höll på med katt åt racerbil och en till (av tre kommande).
"Hon beskrev det som att de två cacherna hon arbetade på var de två mest avancerade som hon hittills skapat."
"De skulle bli "något extra".
Nåt som ska bli det mest avancerade tar tid och engagemang.
Jag tror att det var nåt extraordinärt som hon inte ville skulle komma ut över huvudtaget.
Därför pratade hon inte om tema på samma sätt som hon gör om den som snart är avklarad och jag tror HomeSoftHome var på tur.
Jag tror också att ett undanhållande av tema beror på SD - dels för att han snokade och att lanseringen skulle ske när det förkastliga paret Davidsson åkt till USA och är borta under sista halvan av maj med avresa 16 maj.
Att Lena tänkte jobba mer fysiskt då och lämna in tema bortom SDs kontroll.
Relationerna var rejält infekterade ang både otrohet och geocaching. Det var motsättningar mellan SD, HD och Lena relaterat till cacher i tiden upp till mordet. Det stegras efter skilsmässan för SD är stressad. Det sista som hon skickar i livet är en remsa som saknar HDs signatur, sen är hon död.
SD upplevde henne som ett hot inför HD och resan är som en deadline. Det kan knappast vara en slump att hon mördas just då.
Det ska bli så bra nu sa SD som for på drömresa och biktade sig
Detta är vad jag tror, oavsett om du tror nåt annat. Det är ett fritt land.
Oavsett om du tror att geocaching är ovidkommande eller sekundärt, oavsett om du har nån annan teori, oavsett om HD är ett oskyldigt offer för omständigheterna or what ever.
Jag bryr mig som sagt inte och om mina åsikter inte faller dig i smaken så är stalltipset att du inte lägger dig i vad jag diskuterar med andra framledes.
Oj, du tar i för kung och fosterland, kan man väl säga.
Bara för att jag har en annan spekulation och tro än du, betyder det inte att jag på något vis hindrar dig att uttrycka dig eller tro som du vill?
För min egen del tror jag att Lena aldrig skulle hålla tyst om att hon höll på med/var klar med Home Soft Home, hade en text eller funderingar till JD eller till JJ. Hon verkar ju extremt stolt och engagerad i arbetet.
Jag tror att de cacher Lena höll aktivt på med var lagning/ flyttning av My Six string, som var en fantastisk cache och Katt åt racerbil.
Naturligtvis hade hon en plan för vad som skulle ligga på platsen för Home Soft Home, hon hade ju ett namn på den. Men de dagar som vi följt henne innan mordet, där kan vi inte se eller höra något om den cachen. Hon är mit uppe i planeringen runt A:s födelsedag, resan till Norge och cacherna. Fullt upp.
Lena pratar i detalj med JJ om arbetet med Katt åt racerbil och hon vet att han inte kommer att ta cacherna. Varför skulle Lena inte nämna något alls till honom om hon redan hade ett färdigt arbete med den eller arbetade med den?
HÅ berättar i förhör att:
"Utifrån det Helena kan se verkar det som att Lena höll på med "My real six string" som redan
var publicerad samtidigt som hon skapade den nya cachen på platsen."
I förhör i rätten menar HÅ att med skapa menas att: (citat) "alltså den finns registrerad i systemet, den existerar i geocachingsiten".
Det är J*onas D*ahlin som verkar ha varit inkopplad på de opublicerade cacher som Lena jobbade på, och den som hon var nästan färdig med var ju "Katt åt racerbil".
Där saknades endast en Blixten McQueen bil. Det verkar möjligen som att hon kan ha satt upp holken i det träd som sågades bort efter att blixten slagit ner i den.
Lena har också kontakt med JD om cachen:
"Till JD, reviewer, skriver hon 13 maj kl 20:54:
"Äsch, kunde ju inte låta bli att fixa lite med bilder och logga och färger också. Nu är beskrivningen i princip klar, men måste hitta en Blixten-bil och trixa med själva gömman också. Måste bli efter helgen"
14 maj kl 21:51 skriver JD till Lena:
"Snygg den blev!
(Som vanligt)"
De sista som loggat My Real Six string har loggat den 6/3- 18, sedan blev den flyttad 10 mars till sin nya plats.
"Den 13:e maj skapade Lena tre cacher som aldrig blev klara och aldrig publicerats offentligt.
Jonas är den reviewern som godkänt de reservationerna"
//
"Cachnamn: "Home, Soft Home"
N59 17.334 E 015 11.186
Cachen skapades: 13:e maj -18.
Cachen är inte publicerad.
Koordinaterna för "Home, Saft home" och finalen till "My real six string" är samma (se
förhörsbilaga 3). Förklaringen att det kan vara två burkar på samma plats är att Lena har
bestämt sig för att flytta "My real six string" som redan är publicerade och att "Home, Saft
Home" inte är publicerad. Finalen för "My real six string" är flyttad till koordinat N59 16.879
E015 09.856. Helena kan inte se tidsstämpel för då det sker. Anledningen att den cachen
flyttades är att den hade förstörts av någon okänd. Platsen kan då "återanvändas" till en annan
cach.
Cachnamn: "My real six string"
Cachen är publicerad 28:e februari. På platsen finns tidigare "mysteryfinalen" men den
flyttades då någon hade sönder den. Det finns en lång chatt kopplad till cachen. Bland annat
har Stefan lagt ut en cach för att störa Lenas cach. Kommunikationen är sedan 16:e februari.
23-24 februari finns en ordväxling mellan Lena och Jonas gällande problemen kopplade till
cachen. Fyndplatsen, där Lena hittades, kan vara upptrampad av geocachare som varit på
platsen. Utifrån det Helena kan se verkar det som att Lena höll på med "My real six string" som redan
var publicerad samtidigt som hon skapade den nya cachen på platsen. Det går inte att få fram
den sista aktiviteten som Lena hade kopplad till "My real six string".
Logglistan över vilka som loggat "My real six string" är synlig för vanliga användare. Den
person som först lösa cachen är "Jonas96". Helena vet inte vem Jonas96 är. Enligt uppgifter
på hans profil verkar han vara bosatt i Stockholmsområdet. Han har varit medlem sedan 16
juli -09. Han verkar ha ett särskilt intresse för kluriga cacher vilket kan förklara varför han
snabbt löste Lenas cach. Den person som först löste cachen på plats var
"HerrTeamDavidsson" den 28:e februari -18. Stefan skrev en logg "FTF 20:00".
-------------------------------
A 162/4
"Det finns även en cache inom parentes, nr 13, den ligger på original-platsen för cachen
GC74XE-My real six-string som även är samma plats som fyndplatsen för Lena Wesströms
kropp.
Den cachen är sedan tidigare flyttad, den 10 mars 2018 och återfinns på plats 13 utan parentes
på kartan. Cachen publicerades den 28 februari 2018.
Vidare finns det med ett utdrag från geocaching.com som visar vilka personer som registrerat
att dom loggat cachen My real six-string och varit på plats mellan den 28 februari till den 6
mars 2018 då Lena Wesström pausar cachen för att den blivit förstörd.
Följande har i ordning loggat cachen under perioden 2018-02-28 -2018-03-06:
(se vidare utdrag angående detta från www.geocaching.com)"
A 162/4
"Det finns även en cache inom parentes, nr 13, den ligger på original-platsen för cachen
GC74XE-My real six-string som även är samma plats som fyndplatsen för Lena Wesströms
kropp.
Den cachen är sedan tidigare flyttad, den 10 mars 2018 och återfinns på plats 13 utan parentes
på kartan. Cachen publicerades den 28 februari 2018"
I det här forumet har vi alla möjlighet att fritt uttrycka våra tankar, och att man bara ska få svara vissa eller att man skulle kunna hindra någon att "lägga sig i" diskussionen, det är ju inte längre en fri diskussion. Det handlar inte om att bara en oemotsagd ska få uttrycka sig och den som skriver kan tala om för andra vilka som får delta.
Intressant om skorna. Hon gick väl med foppa på inomhus?
Isf gör hon ett medvetet skobyte.
Knack, Knack på fönsterblecket.
-Släpper tvärt paketinslagning och chatt.
-Hon väljer (eller byter till) skor lämpade för viss terräng än asfalt.
-Dörren på glänt: "jag är ute, men bara kort, kommer snart". Att vilja ge sken av att kort ränna till förråd el tvättstuga.
Deras dialog är inte likt sig. Den är för korrekt, som om hon finner sig i att vänta och uppdateras om vad han gör.
Redan då hon frestar med kladdkaka hade det slagit till som en gäddsax om han nekat. Vid uteblivit svar hade hon smattrat på som en kulspruta. Men hon sitter där som en trogen fru och lyssnar på mannens vedermödor. Fram tills hon kastat iväg bild på en remsa, då går det fort.
Hela söndagen uppdaterar hon SD och skickar bilder så de har absolut inte stängt kiosken.
Att ses en gång innan resan är sannolikt.
Sammmantaget kan det indikera att de ånyo gjort upp att träffas på förnatten, bakom planket med risig terräng som kräver bättre på fötterna. Mötet är kort pga sonen.
Det är så mycket som är avvikande hos bägge exmakarna Davidsson.
Lena brukade använda foppatofflorna inne, men även om hon skulle gå till bilen eller tvättstugan.
Försvaret hävdade att Lena hade klätt sig för att vara ute länge, med den gröna jackan, vilket inte stämmer. Det var den gröna fleecetröjan hon hade på sig, den hon brukade ha inne och ute. Hon var frusen av sig.
Jag tror hon tog de klättervänliga skorna, eftersom "någon" dök upp och skulle hjälpa henne med home soft home burken. Kanske mot att hon skulle sluta radera Hannas fuskloggar, eftersom det skulle förstöra Hannas totala poäng inför USA resan med gigamegapuckoeventet.. om Lena sa nej, SmyghoodieHanna såg dem vid planket, och swingade domkraftskaftet.
Det är min teori.
Oj, du tar i för kung och fosterland, kan man väl säga.
Bara för att jag har en annan spekulation och tro än du, betyder det inte att jag på något vis hindrar dig att uttrycka dig eller tro som du vill?
För min egen del tror jag att Lena aldrig skulle hålla tyst om att hon höll på med/var klar med Home Soft Home, hade en text eller funderingar till JD eller till JJ. Hon verkar ju extremt stolt och engagerad i arbetet.
Jag tror att de cacher Lena höll aktivt på med var lagning/ flyttning av My Six string, som var en fantastisk cache och Katt åt racerbil.
Naturligtvis hade hon en plan för vad som skulle ligga på platsen för Home Soft Home, hon hade ju ett namn på den. Men de dagar som vi följt henne innan mordet, där kan vi inte se eller höra något om den cachen. Hon är mit uppe i planeringen runt A:s födelsedag, resan till Norge och cacherna. Fullt upp.
Lena pratar i detalj med JJ om arbetet med Katt åt racerbil och hon vet att han inte kommer att ta cacherna. Varför skulle Lena inte nämna något alls till honom om hon redan hade ett färdigt arbete med den eller arbetade med den?
HÅ berättar i förhör att:
"Utifrån det Helena kan se verkar det som att Lena höll på med "My real six string" som redan
var publicerad samtidigt som hon skapade den nya cachen på platsen."
I förhör i rätten menar HÅ att med skapa menas att: (citat) "alltså den finns registrerad i systemet, den existerar i geocachingsiten".
Det är J*onas D*ahlin som verkar ha varit inkopplad på de opublicerade cacher som Lena jobbade på, och den som hon var nästan färdig med var ju "Katt åt racerbil".
Där saknades endast en Blixten McQueen bil. Det verkar möjligen som att hon kan ha satt upp holken i det träd som sågades bort efter att blixten slagit ner i den.
Lena har också kontakt med JD om cachen:
"Till JD, reviewer, skriver hon 13 maj kl 20:54:
"Äsch, kunde ju inte låta bli att fixa lite med bilder och logga och färger också. Nu är beskrivningen i princip klar, men måste hitta en Blixten-bil och trixa med själva gömman också. Måste bli efter helgen"
14 maj kl 21:51 skriver JD till Lena:
"Snygg den blev!
(Som vanligt)"
De sista som loggat My Real Six string har loggat den 6/3- 18, sedan blev den flyttad 10 mars till sin nya plats.
"Den 13:e maj skapade Lena tre cacher som aldrig blev klara och aldrig publicerats offentligt.
Jonas är den reviewern som godkänt de reservationerna"
//
"Cachnamn: "Home, Soft Home"
N59 17.334 E 015 11.186
Cachen skapades: 13:e maj -18.
Cachen är inte publicerad.
Koordinaterna för "Home, Saft home" och finalen till "My real six string" är samma (se
förhörsbilaga 3). Förklaringen att det kan vara två burkar på samma plats är att Lena har
bestämt sig för att flytta "My real six string" som redan är publicerade och att "Home, Saft
Home" inte är publicerad. Finalen för "My real six string" är flyttad till koordinat N59 16.879
E015 09.856. Helena kan inte se tidsstämpel för då det sker. Anledningen att den cachen
flyttades är att den hade förstörts av någon okänd. Platsen kan då "återanvändas" till en annan
cach.
Cachnamn: "My real six string"
Cachen är publicerad 28:e februari. På platsen finns tidigare "mysteryfinalen" men den
flyttades då någon hade sönder den. Det finns en lång chatt kopplad till cachen. Bland annat
har Stefan lagt ut en cach för att störa Lenas cach. Kommunikationen är sedan 16:e februari.
23-24 februari finns en ordväxling mellan Lena och Jonas gällande problemen kopplade till
cachen. Fyndplatsen, där Lena hittades, kan vara upptrampad av geocachare som varit på
platsen. Utifrån det Helena kan se verkar det som att Lena höll på med "My real six string" som redan
var publicerad samtidigt som hon skapade den nya cachen på platsen. Det går inte att få fram
den sista aktiviteten som Lena hade kopplad till "My real six string".
Logglistan över vilka som loggat "My real six string" är synlig för vanliga användare. Den
person som först lösa cachen är "Jonas96". Helena vet inte vem Jonas96 är. Enligt uppgifter
på hans profil verkar han vara bosatt i Stockholmsområdet. Han har varit medlem sedan 16
juli -09. Han verkar ha ett särskilt intresse för kluriga cacher vilket kan förklara varför han
snabbt löste Lenas cach. Den person som först löste cachen på plats var
"HerrTeamDavidsson" den 28:e februari -18. Stefan skrev en logg "FTF 20:00".
-------------------------------
A 162/4
kropp.
på kartan. Cachen publicerades den 28 februari 2018.
Vidare finns det med ett utdrag från geocaching.com som visar vilka personer som registrerat
att dom loggat cachen My real six-string och varit på plats mellan den 28 februari till den 6
mars 2018 då Lena Wesström pausar cachen för att den blivit förstörd.
Följande har i ordning loggat cachen under perioden 2018-02-28 -2018-03-06:
(se vidare utdrag angående detta från www.geocaching.com)"
A 162/4
kropp.
på kartan. Cachen publicerades den 28 februari 2018"
I det här forumet har vi alla möjlighet att fritt uttrycka våra tankar, och att man bara ska få svara vissa eller att man skulle kunna hindra någon att "lägga sig i" diskussionen, det är ju inte längre en fri diskussion. Det handlar inte om att bara en oemotsagd ska få uttrycka sig och den som skriver kan tala om för andra vilka som får delta.
Jag har min åsikt och du har din. Den som dock lägger sig i vad jag tycker och försöker styra upp är du.
Om det så är cacher eller HD.
Fup har jag så den behöver inte citeras in.
Tack för diskussionen.
Det är så mycket som är avvikande hos bägge exmakarna Davidsson.
Lena brukade använda foppatofflorna inne, men även om hon skulle gå till bilen eller tvättstugan.
Försvaret hävdade att Lena hade klätt sig för att vara ute länge, med den gröna jackan, vilket inte stämmer. Det var den gröna fleecetröjan hon hade på sig, den hon brukade ha inne och ute. Hon var frusen av sig.
Jag tror hon tog de klättervänliga skorna, eftersom "någon" dök upp och skulle hjälpa henne med home soft home burken. Kanske mot att hon skulle sluta radera Hannas fuskloggar, eftersom det skulle förstöra Hannas totala poäng inför USA resan med gigamegapuckoeventet.. om Lena sa nej, SmyghoodieHanna såg dem vid planket, och swingade domkraftskaftet.
Det är min teori.
Ja, precis. Foppatofflor som går fort att sätta på sig om man inte ska ut på nåt större äventyr i värre terräng. Skorna säger mer än fleecetröjan. Den är nog påtagen i bara farten, det är sen kväll och mygg.
Ang cachen tror jag inte den var klar.
Däremot att hon (givetvis) hade full koll på tema och redo att starta när hon kom hem från Norge och SD åkt till USA.
För att lansera när när SD är borta.
Möjligen vet han att hon tänkt placera en ny där. Gamarna lär inte kunna ta FTF.
Hon är även ute och mäter avstånd. L*ovisa tar upp ämnet även om det kanske berör blixten.
SD har även placerat för att störa hennes casher nära hemmet och det är också på våren.
Det är utom hans kontroll om hon lanserar när de är borta. Jag tror hon tänkte skriva gåtfullt likt sin skilsmässokod på den sista hon lanserade men att HD hade fattat tema och att HomeSoftHome handlar om SDs hus.
Det vore en förödande reminder när han går på äggskal inför HD.
Lägger till att det är min hypotes om den nu skulle vara upprörande för nån överkänslig deltagare.
Senast redigerad av develi 2022-05-11 kl. 19:35.
Förträffligheten bland personer som Företaget "Stampa bäbis" kanske bidrar till någon fint och vill rädda de som faktiskt är utsatta.
Team-"Viktigt att synas"
Ja, precis. Foppatofflor som går fort att sätta på sig om man inte ska ut på nåt större äventyr i värre terräng. Skorna säger mer än fleecetröjan. Den är nog påtagen i bara farten, det är sen kväll och mygg.
Ang cachen tror jag inte den var klar.
Däremot att hon (givetvis) hade full koll på tema och redo att starta när hon kom hem från Norge och SD åkt till USA.
För att lansera när när SD är borta.
Möjligen vet han att hon tänkt placera en ny där. Gamarna lär inte kunna ta FTF.
Hon är även ute och mäter avstånd. L*ovisa tar upp ämnet även om det kanske berör blixten.
SD har även placerat för att störa hennes casher nära hemmet och det är också på våren.
Det är utom hans kontroll om hon lanserar när de är borta. Jag tror hon tänkte skriva gåtfullt likt sin skilsmässokod på den sista hon lanserade men att HD hade fattat tema och att HomeSoftHome handlar om SDs hus.
Det vore en förödande reminder när han går på äggskal inför SD.
Lägger till att det är min hypotes om den nu skulle vara upprörande för nån överkänslig deltagare.
Jag hade lätt kunnat betala för att studera Steffe när han fick fupen och insåg att han blivit lurad av kvinnan i sitt liv.
Att HD med föräldrar inte gått ut och bett om ursäkt eller uttalat sig överhuvudtaget, att den förlorade sonen, exmaken dömdes och ansågs skyldig till det vidriga mordet på Lena, tycker jag är mycket märkligt. Kanske kutym att inte benämna eller låtsas om besvärande tråkigheter i den Axelssonska släkten...
Jag har min åsikt och du har din. Den som dock lägger sig i vad jag tycker och försöker styra upp är du.
Om det så är cacher eller HD.
Fup har jag så den behöver inte citeras in.
Tack för diskussionen.
Men snälla nån.
Jag styr inte upp någonting.
Det är ett fritt diskussionsforum och en diskussion går ju ut på att vi diskuterar med varandra. Eftersom vi har olika åsikter och tro, kommer det vara så att jag som du kallar det kommer "lägga mig i".
Att jag lägger upp delar ur FUP (fast du har FUP:en) beror på att jag vill visa varför jag tror på ett visst sätt. Jag riktar mig inte bara till dig, utan det kan finnas andra som inte vare sig har läst FUP, eller kommer ihåg detaljerna.
På vilket vis menar du att jag "styr upp"?
Är jag aggressiv, hotfull, nedlåtande eller på annat sätt föröker sätta dig på plats? Annars brukar det vara lite av ditt signum, liksom nu.
Det finns ingen regel som säger vem jag kan få svara, eller att man själv kan bestämma vilka som ska få delta eller svara på den diskussion man för.
Senast redigerad av notknapparen 2022-05-11 kl. 19:45.
Jag kan inte släppa hur lika syskonen är/var. Även HD smälte in bra.
Sen att Steffes fassa var skånsk...
Den som delade klippen från förr, tack.
Hoppas på mer. Hade gärna sett när herr och fru Davidsson vigdes av Lena, hon lär ha sjungit för paret.
Någon bröllopsbild, togs det?
Tänk, halva livet tillsammans bidde till ingenting