2022-05-10, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi har diskuterat detta så många gånger och vi kommer inte vidare.

Vännen du citerar och har citerat många gånger för att visa din tro, träffade Lena veckan innan hon försvann. L verkar inte inne i geocachingen själv (?) och som jag ser det snackar Lena med JJ om cacherna mest hela tiden dagarna innan mordet och då håller hon mycket intensivt på med just "Katt år racerbil" där blixten ju slagit ner. Hon skanar en Blixten Mc Queen bil som hon vil få in i cachen som en extra finess på temat blixten; "Katt år racerbil- blev blixtsnabb."

Lena pratar med JJ 13 maj även med JD (reviewern) samma dag som hon försvinner. Hon syns ingenstans nämna till någon av dom (inte hellr nämns det i föhör i TR) att hon håller på /är klar med alla tre cacherna. Tvärtom nämner han ju (enligt HÅ om jag minns rätt) att den cache hon håller på sist med är just Katt år racerbil.

Hon hade ju bara koordinaterna och namnen färdiga på de två cacherna Katt åt klocka och Home Soft Home vad vi vet.

När det gäller My Real Six Sting, var den ju extremt fin och avancerad. Den hade flyttats och HÅ menar att Lena höll på med den samtidigt som hon höll på med den nya på gamla platsen (bakom planket alltså).

Min tro är att Lena absolut skulle ha nämnt till JJ och/eller JD om cachen var färdig eller att hon hade text mm på gång. Lena var extremt kommunikativ och hade en tydlig dialog med JD om de nya cacherna. Hon frågade honom ofta om råd vad gäller texter och blev glad och gillade uppmärkamheten hon fick för sin fyndighet.

Att hon skulle hållit detta hemligt, gömt undan allt i ett usb som ingen hittat, som ingen hört ett ord om, det känns för mig osannolikt.

Jag tror tvärtom, att det är HD som är SDs "ursäkt" inför sig själv, att Lena ska straffas och slutligen måste göras av med (mord). Det är en del i motivbilden.

Inte att det är HD som är "The mastermind" och som styr SD till mordet.

Så min spekulation är att SD förstör cacherna liksom han stör Lenas cacher genom att sätta egna i närheten (inte HD ) för att kunna kontrollera Lena av olika skäl.

SD vill inte att Lena ska krångla, inte sätta sig emot, inte kontkata HD, inte radera HDs loggar, inte kontakta honom när han sätter ut RT... SD vll helt enkelt kontrollera Lena, vilket inte går.

Lena blir attlmer "bevärlig" och verkar slutligen "inte längre rädd" att lämna honom. Hon hotar därigenom SD direkt genom att på det viset tala om att hon kan gå till HD och avslöja allt.

SD har alla skäl och även sin tidigare historik med "dålig problemlösning" genom stalking, svartsjuka och sjuka dödshot till även denna gång göra en dålig problemlösning.

Sin vana trogen.
Det är anmärkningsvärt att du missat att Lenas cache, Homesofthome, var redo att sättas upp.
Det är cacherelaterat och den som inte byggt egna lådor utan fuskat sig fram är Hanna. Till och med när Lena mördats, loggar hon om det som hon bevisligen inte tagit.
DET är äckligt hur avundsjuk hon är till och med efter Lenas död.
Hon är noga med att placera sig vid mordplatsen i tid för mordet, trots att hon vet att den gamla cashen är förstörd.
Hanna är inget våp, hon är handlingskraftig och kollrade bort Steffe, lurade honom och stalkade honom.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-05-10 kl. 14:57.
Citera
2022-05-10, 14:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är anmärkningsvärt att du missat att Lenas cache, Homesweethome, var redo att sättas upp.
Det är cacherelaterat och den som inte byggt egna lådor utan fuskat sig fram är Hanna. Till och med när Lena mördats, loggar hon om det som hon bevisligen inte tagit.
DET är äckligt hur avundsjuk hon är till och med efter Lenas död.
Hon är noga med att placera sig vid mordplatsen i tid för mordet, trots att hon vet att den gamla cashen är förstörd.
Hanna är inget våp, hon är handlingskraftig och kollrade bort Steffe, lurade honom och stalkade honom.

Vad har jag missat?
Visa mig vad mer som finns än namn och koordinater på Home Soft Home och katt åt klocka!
Om du har något bevis för detta så visa vad och var!

Jag har citerat HÅ i mängder och skrivit av särskilt hela Lenas och JDs konverationer, gått igenom de opublicerad cacherna i flera inlägg.

Visserligen har jag börjat glömma en del, men är det någon som har läst förhör och gått igenom konversationer (och dessutom citerat dom) så är det jag.

Nej, jag har inte missat det du påstår, eftersom jag vet att Home Soft Home, inte alls var redo att sättas upp.

JD som är reviewer har ingen text som han har granskat, och det finns inget alls som bevisar att den var färdig eller ens påbörjad. Inga anteckningar, inga konversationer, inget, inget.

Det andra du tar upp har inte med med om Lenas cache var färdig att göra eller inte. Att det var ett cachebråk mellan dom, Lena och HD, det vet vi.

Vad du menar med "Hon är noga med att placera sig vid mordplatsen i tid för mordet, trots att hon vet att den gamla cashen är förstörd." får du förklara.

Det du kanske menar är att hon åkte med två geocachinvänner till platsen, men det var inte vid tiden för mordet, utan efter. Men att HD är noga att placera sig vid mordplatsen vid mordet, det gör hon inte, mer än att hon säger sig vara hemma.
Citera
2022-05-10, 15:18
Medlem
SloppySecondss avatar
notknapparen: Ibland undrar jag om du vet något du inte har sagt öppet.
Du har insyn samt det är fler personer här som faktiskt har men talar i gåtor som jag antar att de gör.
JerryG kanske inte är en så dålig människa som sades förut.. riktigt rakryggad person bland hermeliner.
Citera
2022-05-10, 16:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tack för ditt långa svar! Är nog precis så som du spekulerar och tänker.
Tack vare alla undanmanövrar han gjorde och falska spår han lade ut framstod han som mer misstänkt än om han inte gjort det! Typiskt någon med grandios självbild. Han målade upp en föreställning om hur allt skulle gå till enligt sin plan och hade nog inte en tanke på att den skulle fallera på det viset.

Det är liksom extra allt när en person som SD är inblandad: dels är han själv super-duper-smart, dels är alla andra mega-dunder-dumma.

Vilket inte behöver stämma med den riktiga verkligheten.
Citera
2022-05-10, 16:47
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det är liksom extra allt när en person som SD är inblandad: dels är han själv super-duper-smart, dels är alla andra mega-dunder-dumma.

Vilket inte behöver stämma med den riktiga verkligheten.
Hur avgör du den riktiga verkligheten gentemot Stefan Davidssons verklighet" ?
Citera
2022-05-10, 16:57
Medlem
Hade Lena en Android? Med tanke på att han söker efter ”hitta, låsa och rensa en borttappad Android enhet” eller är det något jag missuppfattat?
Citera
2022-05-10, 17:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi har diskuterat detta så många gånger och vi kommer inte vidare.

Vännen du citerar och har citerat många gånger för att visa din tro, träffade Lena veckan innan hon försvann. L verkar inte inne i geocachingen själv (?) och som jag ser det snackar Lena med JJ om cacherna mest hela tiden dagarna innan mordet och då håller hon mycket intensivt på med just "Katt år racerbil" där blixten ju slagit ner. Hon skanar en Blixten Mc Queen bil som hon vil få in i cachen som en extra finess på temat blixten; "Katt år racerbil- blev blixtsnabb."

Lena pratar med JJ 13 maj även med JD (reviewern) samma dag som hon försvinner. Hon syns ingenstans nämna till någon av dom (inte hellr nämns det i föhör i TR) att hon håller på /är klar med alla tre cacherna. Tvärtom nämner han ju (enligt HÅ om jag minns rätt) att den cache hon håller på sist med är just Katt år racerbil.

Hon hade ju bara koordinaterna och namnen färdiga på de två cacherna Katt åt klocka och Home Soft Home vad vi vet.

När det gäller My Real Six Sting, var den ju extremt fin och avancerad. Den hade flyttats och HÅ menar att Lena höll på med den samtidigt som hon höll på med den nya på gamla platsen (bakom planket alltså).

Min tro är att Lena absolut skulle ha nämnt till JJ och/eller JD om cachen var färdig eller att hon hade text mm på gång. Lena var extremt kommunikativ och hade en tydlig dialog med JD om de nya cacherna. Hon frågade honom ofta om råd vad gäller texter och blev glad och gillade uppmärkamheten hon fick för sin fyndighet.

Att hon skulle hållit detta hemligt, gömt undan allt i ett usb som ingen hittat, som ingen hört ett ord om, det känns för mig osannolikt.

Jag tror tvärtom, att det är HD som är SDs "ursäkt" inför sig själv, att Lena ska straffas och slutligen måste göras av med (mord). Det är en del i motivbilden.

Inte att det är HD som är "The mastermind" och som styr SD till mordet.

Så min spekulation är att SD förstör cacherna liksom han stör Lenas cacher genom att sätta egna i närheten (inte HD ) för att kunna kontrollera Lena av olika skäl.

SD vill inte att Lena ska krångla, inte sätta sig emot, inte kontkata HD, inte radera HDs loggar, inte kontakta honom när han sätter ut RT... SD vll helt enkelt kontrollera Lena, vilket inte går.

Lena blir attlmer "bevärlig" och verkar slutligen "inte längre rädd" att lämna honom. Hon hotar därigenom SD direkt genom att på det viset tala om att hon kan gå till HD och avslöja allt.

SD har alla skäl och även sin tidigare historik med "dålig problemlösning" genom stalking, svartsjuka och sjuka dödshot till även denna gång göra en dålig problemlösning.

Sin vana trogen.
1. Jag har skrivit att utredningen inte återfunnit nåt om övriga två cacher hon reserverat, än katt åt racerbil utifrån att blixten nyligen slagit ner i ett träd.

2. Jag har full koll på vad som finns och inte finns om de tre sista burkarna, och skrev att det inte var presenterat tema på övriga. Jag har skrivit att det inte är diskuterat med varken reviewers eller nån annan digitalt.

3. Jag har däremot citerat att det finns ett vittnesmål i direkt närtid till mordet som indikerar att Lena var på gång med iaf två av tre kommande cacher.

4. L*ovisa har känt Lena sen början på 2000-talet och ger två detaljrika förhör om Lena, hennes relationer och om SD.
Oavsett om hon nu inte ägnar sig åt geocaching så tror jag nog att L*ovisa är kapabel att höra vad som sägs.

Hon vet även namnet på reviewern H*elena Å*ström och rekommenderar att de tar kontakt med henne.

5. Hennes första förhör visar att L förmedlas det korrekta antalet cacher som var på gång:

"L*ovisa vet att Lena den senaste tiden arbetat intensivt med tre stycken catchar som hon producerat och skulle placera ut."

Varav hon i nästa förhör pratar mer detaljrikt.

Därför är uppgifterna intressanta IMO.
De är intressanta för att de a) är i närtid till mordet och b) det sammanfaller med Lenas personlighet. Hon beskriver att hon gick all-in när hon företog sig nåt.

6. Lena är stressad, hon har mycket som ska bli klart i maj och hon ordnar inför Norgeresan när L träffar henne.
I fup ses att hon far som en skållad råtta och fixar med sina närliggande cacher, det är batteibyte, hon klättrar i träd och byter remsa, hon fotar trädet som blixten slagit ner i, lägger upp bilder och jagar en Mcqueen bil.

7. Om man som Lena är djupt engagerad i skapandet av cacher, en person som är intensiv :"Då Lena höll på med cache skulle hon inte ha tänkt att "det gör jag senare", utan det skulle göras på en gång."

Och L uppfattar det som att hon ville bli klar i maj - så tror jag att det är vad Lena höll på med. Att hon höll på med katt åt racerbil och en till (av tre kommande).

"Hon beskrev det som att de två cacherna hon arbetade på var de två mest avancerade som hon hittills skapat."

"De skulle bli "något extra".

Nåt som ska bli det mest avancerade tar tid och engagemang.
Jag tror att det var nåt extraordinärt som hon inte ville skulle komma ut över huvudtaget.
Därför pratade hon inte om tema på samma sätt som hon gör om den som snart är avklarad och jag tror HomeSoftHome var på tur.

Jag tror också att ett undanhållande av tema beror på SD - dels för att han snokade och att lanseringen skulle ske när det förkastliga paret Davidsson åkt till USA och är borta under sista halvan av maj med avresa 16 maj.
Att Lena tänkte jobba mer fysiskt då och lämna in tema bortom SDs kontroll.

Relationerna var rejält infekterade ang både otrohet och geocaching. Det var motsättningar mellan SD, HD och Lena relaterat till cacher i tiden upp till mordet. Det stegras efter skilsmässan för SD är stressad. Det sista som hon skickar i livet är en remsa som saknar HDs signatur, sen är hon död.
SD upplevde henne som ett hot inför HD och resan är som en deadline. Det kan knappast vara en slump att hon mördas just då.
Det ska bli så bra nu sa SD som for på drömresa och biktade sig

Detta är vad jag tror, oavsett om du tror nåt annat. Det är ett fritt land.
Oavsett om du tror att geocaching är ovidkommande eller sekundärt, oavsett om du har nån annan teori, oavsett om HD är ett oskyldigt offer för omständigheterna or what ever.
Jag bryr mig som sagt inte och om mina åsikter inte faller dig i smaken så är stalltipset att du inte lägger dig i vad jag diskuterar med andra framledes.
Senast redigerad av develi 2022-05-10 kl. 17:49.
Citera
2022-05-10, 18:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Hur avgör du den riktiga verkligheten gentemot Stefan Davidssons verklighet" ?

Det behövs nog minst bildbevis.

Han nekade ju till att ha ”tillgång till visningslägenhet”.
Till slut erkände han att han påstått att han hade det. Men det betydde alls inte att han hade det.

LW hade visat UW sms/chatt där det fanns svart på vitt. Först slingrar sej SD genom att neka. Sen vidgår han att han påstått det (fast det inte var sant att han hade det). Då är han lite juste som erkänner, med ett flin. Det var ju bara en liten lögn.

Och så där håller han på tills man inte vet varken ut eller in. Han stöter på hårt motstånd i egna dottern i vart fall!

”Greven” berättar i förhör att om SD i tjugo minuter säger att det inte finns en onsdag, så finns det ingen onsdag. Han får folk dit han vill.

Jag menar att det visst finns onsdagar, och att det SD säger bör man rent generellt vara misstänksam eller åtminstone på sin vakt mot.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2022-05-10 kl. 19:14.
Citera
2022-05-10, 18:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Hade Lena en Android? Med tanke på att han söker efter ”hitta, låsa och rensa en borttappad Android enhet” eller är det något jag missuppfattat?

Ja det hade hon.
Bland annat så berättar NW om det i förhör.
De övriga i familjen hade iPhone.
Citera
2022-05-10, 19:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Här kommer jag igen.
Men angående 11 maj, eller var det 12e? När de skulle mötas ute i skogen. Hade han planerat att slå ihjäl henne och att misstankarna skulle falla på gänget i skogen som han ringde om?

Märkligt att han var på gymet både den dagen och morddagen…hämtade han vapen där eller?
Sammanträffande?
Jag tror att han tänkte mörda Lena under helgen. Att det var planerat och att hon skulle dö innan resan till USA. Han är mycket stressad innan helgen - grälsjuk, kontrollfreak i kubik. Stress är inte ett helt ovanligt beteende hos förövare innan mord och jag tror inte beslutet var helt enkelt.
Han krånglar som satan med esta likaväl.
Han lämnar mobilen hemma. Skog, träff vid midnatt, cache som argument och sen en planterad (korkad) story om potentiella gärningsmän i trakten.

Men han avbryter av nån anledning - om det nu är hennes sms som förstör eller en kombination med att han ballar ur psykiskt - för att sen tar omtag och mördar henne i sista minuten på måndag.
Han får väl anpassa planen till att hon har barn hemma varav de istället hamnar nära bostaden och bakom planket.
Mordvapen kan han ha placerat ut tidigare eller haft med sig.
Han vill iaf få dokumenterat att han är Örebros mest upptagna person mordkvällen som absolut inte hann äta nån kladdkaka.

LW bete sig IMO som hon först väntar lugnt men slutligen tjurnar till (remsan). LW var aldrig lugn om hon ville han skulle komma dit, snarare ettrig som en iller.
På fredag natt avslöjar hon inte heller att hon ska träffa SD.

Oavsett om han kunde dyka upp spontant, så tror jag det är ett uppgjort möte likt fredag natt.
Dels för att helgens mordplan har gått på repeat i skallen likt andra mördare (rehearsal, run-through) och han är en extremt fyrkantig person, rigid i tänket.
Antingen hjälpa till med nåt cacherelat igen eller nån sista rendezvous innan usa.

Hon släpper iaf det hon har för händerna och lämnar chatten när han kommer.
Men dörren har jag funderat på om det verkligen indikerar vind för våg. Eller om det skulle kunna vara en signal till sonen om han skulle vakna. Att hon vill visa (och fejka) att hon bara är ute i nåt kort ärende och snart hemma igen (förråd, tvättstuga).

Hur som haver är han en mördare som likt många andra sådana gjorde ett fatalt val i ett infekterat triangeldrama.
Citera
2022-05-11, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Vad ska Stefan ha stulit ifrån Hanna-Sophie som gjort henne så intresserad.
Den lille tjuven.. när de är som bäst små händer o allt sådant gott och smått ?

Kanske HD stulit en ihålig gardinstång med ett mordvapen i.. ?
Citera
2022-05-11, 10:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tror att han tänkte mörda Lena under helgen. Att det var planerat och att hon skulle dö innan resan till USA. Han är mycket stressad innan helgen - grälsjuk, kontrollfreak i kubik. Stress är inte ett helt ovanligt beteende hos förövare innan mord och jag tror inte beslutet var helt enkelt.
Han krånglar som satan med esta likaväl.
Han lämnar mobilen hemma. Skog, träff vid midnatt, cache som argument och sen en planterad (korkad) story om potentiella gärningsmän i trakten.

Men han avbryter av nån anledning - om det nu är hennes sms som förstör eller en kombination med att han ballar ur psykiskt - för att sen tar omtag och mördar henne i sista minuten på måndag.
Han får väl anpassa planen till att hon har barn hemma varav de istället hamnar nära bostaden och bakom planket.
Mordvapen kan han ha placerat ut tidigare eller haft med sig.
Han vill iaf få dokumenterat att han är Örebros mest upptagna person mordkvällen som absolut inte hann äta nån kladdkaka.

LW bete sig IMO som hon först väntar lugnt men slutligen tjurnar till (remsan). LW var aldrig lugn om hon ville han skulle komma dit, snarare ettrig som en iller.
På fredag natt avslöjar hon inte heller att hon ska träffa SD.

Oavsett om han kunde dyka upp spontant, så tror jag det är ett uppgjort möte likt fredag natt.
Dels för att helgens mordplan har gått på repeat i skallen likt andra mördare (rehearsal, run-through) och han är en extremt fyrkantig person, rigid i tänket.
Antingen hjälpa till med nåt cacherelat igen eller nån sista rendezvous innan usa.

Hon släpper iaf det hon har för händerna och lämnar chatten när han kommer.
Men dörren har jag funderat på om det verkligen indikerar vind för våg. Eller om det skulle kunna vara en signal till sonen om han skulle vakna. Att hon vill visa (och fejka) att hon bara är ute i nåt kort ärende och snart hemma igen (förråd, tvättstuga).

Hur som haver är han en mördare som likt många andra sådana gjorde ett fatalt val i ett infekterat triangeldrama.
Absolut, lämna dörren på glänt tycker jag indikerar att hon strax skulle vara tillbaka.
Hon tog på sina kraftiga röda "hikingskor", vilket dock indikerar att hon skulle längre/göra någonting lite mer krävande (klättra i träd?) än att hoppa i foppatofflorna.

Med tanke på att A var medveten om mammas smusslande med paketinslagning inför den stundande födelsedagen, så sov han lite oroligt/pirrig. Han berättar att han vaknar av något ljud, säkerligen då mördaren eller kompanjon söker i lägenheten.
Hanna bor tvärs över och kan se till Lenas baksida.
Den sk. Hoodiemannen, kan lika gärna varit HD som SD. De var jämnstora. Kusligt lika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in