2022-05-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Jag har laro och märker att det funkar grymt bra som antidepressiv

Tack för svar. Vad ligger du på för dos och hur länge har du haft det? Är det tabletter man lägger under tungan? Inga problem med förstoppning?

Tänker du att du kommer använda livet ut eller vill du, och kanske läkare, att du till slut fasar ut?
Citera
2022-05-04, 08:47
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Tack. Jo, känner till en del innan men inte varför det tycks fungera uppiggande) antidepressivt på mig medan jag tycker många som går där är som zoombies. Jag tror till viss del att de är tvungna att ta oralt samt suboxone kan spela in. Jag snokar 0.5-1 mg i näsan och tar tyvärr gärna en blå eller två till.

Kanske bara nyhetens behag men jag är åtminstone lite beroende på så vis att snoka tillsammans med en kopp kaffe måste jag få i mig för att fungera. Äter SSRI också men den hjälper bara mot social fobi och inte mycket mot depression eller apati. Knepigt som sagt...

Jag blir pigg och får energi av alla opiater jag med, men det är bara om jag aktiverar mig, sitter jag bara i soffan och gör inget alls så blir det tvärt om ist, varför det blir så har jag ingen aning om.
Citera
2022-05-04, 09:07
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StringerStick
Tack för svar. Vad ligger du på för dos och hur länge har du haft det? Är det tabletter man lägger under tungan? Inga problem med förstoppning?

Tänker du att du kommer använda livet ut eller vill du, och kanske läkare, att du till slut fasar ut?

Jag hade suboxone över 2 år. Men har nu Buvidal injektioner 32mg i veckan. Funkar kanon. Ja förstoppning har jag som kommer och går
Citera
2022-05-09, 14:06
Medlem
Julle128s avatar
Snabb liten fråga; Jag har problem med smärta och idag har jag extra ont, jag käkar 24mg Buprenorfin och har fått en 8a Subexsone av en polare, tänkte prova att snorta den för att minska smärta, nån som vet om det kommer att fungera? Jag har för mig jag någon gång läst att smärtlindringen av Buprenorfin har ett väldigt lågt tak, stämmer detta? Kommer ju strax få reda på hurvida det hjälper eller ej men tänkte ändå ställa frågan här…..
Citera
2022-05-09, 14:46
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julle128
Snabb liten fråga; Jag har problem med smärta och idag har jag extra ont, jag käkar 24mg Buprenorfin och har fått en 8a Subexsone av en polare, tänkte prova att snorta den för att minska smärta, nån som vet om det kommer att fungera? Jag har för mig jag någon gång läst att smärtlindringen av Buprenorfin har ett väldigt lågt tak, stämmer detta? Kommer ju strax få reda på hurvida det hjälper eller ej men tänkte ändå ställa frågan här…..

4mg, sen är receptorerna mättade.
Citera
2022-05-09, 14:48
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
4mg, sen är receptorerna mättade.
Dock säger Wikipedia detta:
Citat:
Buprenorfin har bättre säkerhetsprofil än t.ex. Metadon tack vare sin "takdos" som ligger runt 24 till 26 mg. Doser som är högre än takdosen har fortfarande smärtstillande effekt men ger inte större antirespiratorisk verkan.
Citera
2022-05-09, 17:05
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julle128
Nu har det gått ett tag sedan jag tog 8mg extra i näsan och kan bara konstatera att smärtan har minskat, räty mkt dessutom. Så det som står på wikipedia tycks stämma.
Citera
2022-05-11, 11:09
Medlem
snooper123s avatar
Ibland pratar jag när jag fått mina 2 suboxone tabletter och dom smällter snabbare. Får jag mindre kick då? För jag har svårt att känna själv.

När jag inte pratar och låter dom smällta utan att jag rör tungan så smällter dom mycket långsammare så därför jag undrar ifall jag går miste om Buprenorfinet ifall jag pratar?
Citera
2022-05-11, 17:21
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Ibland pratar jag när jag fått mina 2 suboxone tabletter och dom smällter snabbare. Får jag mindre kick då? För jag har svårt att känna själv.

När jag inte pratar och låter dom smällta utan att jag rör tungan så smällter dom mycket långsammare så därför jag undrar ifall jag går miste om Buprenorfinet ifall jag pratar?

Svårt att se att det skulle ha någon som helst betydelse, om det skiljer något så skulle jag tro att det är av rent akademisk betydelse.
Citera
2022-05-11, 17:40
Medlem
Muppetys avatar
Hur länge är hållbarheten på buprenorfin?

Jag fick 8 st färdiga sprutor av veterinären, men behövde bara ge 3 st. Borde lämna tillbaka dom, men det kan ju vara bra att ha om katterna får ont i framtiden. Det är för lite i dom för att ge effekt på människor.
Citera
2022-05-13, 08:44
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Svårt att se att det skulle ha någon som helst betydelse, om det skiljer något så skulle jag tro att det är av rent akademisk betydelse.

Min läkare på LARO uppmanar till att inte prata eftersom det då smetas ut til andra delar av munnen samt lättare hamnar i magen. Tror dock inte det påverkar väldigt mkt, men läkaren avråder från att prata så länge tabletten finns kvar under tungan.

Sedan är det väl så att om man inte känner att det inte ger någon skillnad på effekten så är det ju sak samma , jag menar; om du inte uoplever mindre effekt själv, då är det ju inga prroblem.
Senast redigerad av Julle128 2022-05-13 kl. 08:50.
Citera
2022-05-13, 10:36
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Hur länge är hållbarheten på buprenorfin?

Jag fick 8 st färdiga sprutor av veterinären, men behövde bara ge 3 st. Borde lämna tillbaka dom, men det kan ju vara bra att ha om katterna får ont i framtiden. Det är för lite i dom för att ge effekt på människor.

Brukar spara mina i kylen i ett par dagar bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in