2022-05-11, 15:04
Medlem
Mitt inlägg i robinsongruppen på FB hann få 40 likes och sen togs det bort av admin pga några kvinnor kommenterade hur hemsk jag va som använde n-ordet. Jag citerade rakt från Angela/Aftonbladet ”varför sitter du där med ditt n*gerhår?” ....

Sen skrev admin en ny post:
"Kan ni bara sluta skriva n-ordet i tid och otid?!?
Det är så uppenbart att vissa gör det för att bara jävlas med andra.
Respektera att det är ett ord som skapar ilska,ångest o även sorg!!
Ni som inte uppfattar det så,skriv till varandra vettja,men lägg ner nu ⛔️
//Admin"

Vita kvinnor som blir kränkta av att man skriver ett citat. Helt sinnessjukt.
2022-05-11, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Du har inte sett dom första avsnitten med t ex Martin Melin och Robinson Leif? Det fanns inga pakter i början, man började pakta det året som Alexanda Zazzi vann med hjälp av sin pakt. Tjejerna skulle det året hjälpa varandra att vinna och efter det börjar pakter. Det var roligare när alla röstade efter hjärtat och ingen fick allas röster.

Håller med, roligare utan pakter. Nu vet man ju att de som ligger lågt och håller tyst är de som kommer att fajtas mot varandra i sista tävlingen. Inte de som är duktiga på att klara sig i en robinsonmiljö på en öde ö och efter att ha varit med i olika slags tävlingar, som pussel, styrka, uthållighet osv. Förut fick väl hela gruppen dessutom vara med i ett sista öråd där var och en fick rösta på den som de vill skulle vinna. Det är väl borta nu, eller?

edit: utom de två som vinsten stod mellan naturligtvis.
Senast redigerad av sirsia0 2022-05-11 kl. 15:09.
2022-05-11, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej. Det är inte rasistiskt. Det är väl knappast Tommies fel att Angela hade synts bättre ifall man hade sett hennes vita tänder. Rasism hade det varit ifall Tommie hade sagt att Angela på något sätt var mindre värd för att hon var svart.

Varför tycker man att det är rasistiskt att ta upp hudfärgen bara om det gäller mörk hud men inte om det gäller ljus hud? Speciellt om man tycker att det är vackrare med mörk hud, det är väl inget negativt. Däremot om man tycker att ngn är sämre/mindre p g a hudfärgen skulle jag kunna tycka är rasistiskt.

Att man bara ser tänder i mörkret på henne är ju sant och inte bara ngt negativt. Jag skall göra en teckning, svart papper med vita tänder här och där, det blir kul. Vad skall jag döpa bilden till? Glädjen i mörkret i Afrika? Är det rasistiskt?
2022-05-11, 15:18
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Blir det inte livet krångligt om man hela tiden tolkar andra utifrån hur man själv tänker? Tommie kanske ville skoja till det lite? Jobbigt att gå på tå för vissa som har så dålig självkänsla så de tar illa vid sig för minsta lilla och man själv inte haft någon dålig baktanke bakom de man sa och som var helt oskyldigt sagt i mångas öron. Sådan människor orkar man inte umgås med i längden.

Livet blir inte krångligt för mig ( i varje fall ) för jag försöker alltid att sätta mig in i hur andra tänker och varför de tycker på ett visst sätt - det handlar om sympati och empati. Det har jag. MEN jag har egna åsikter och grundvärderingar som jag framför = åsikter, precis som alla andra

Tycker inte man ska sätta någon - inte mig heller - i någon slags fyrkantig box för att man har åsikter och det går alltid att diskutera sins emellan om dessa.
Du har väl själv åsikter och grundvärderingar? Bara för att man inte vänder kappan efter vinden så betyder det inte att livet blir krångligt utan snarare lättare - man vet vad man tycker om och inte tycker om fast det är viktigt att försöka förstå andra och deras åsikter och grundvärderingar och även att respektera andra människor.
2022-05-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det var ingen deltagare utan en anställd person. Nu får du ge bort din pungkula till någon behövande.

Vart står det exakt att det var en anställd? Har det stått så då.. att han bråkade med en kollega i inspelningsteamet?
2022-05-11, 15:23
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Tommy är som ett barn, han säger saker innan han hinner tänka. Tror dock inte att han tycker att det är ngt negativt att ha mörk hud. Han har ju även sagt att Angela är väldigt vacker.

Folk brukar jämföra sig med varandra, ngn är längre/kortare, ngn smalara/tjockare, o c v. Varför ser man annorlunda på kommentarer om hudfärgen? Vi vita solar ju och blir lika eller nästen lika mörka i huden som mörkhyade när det är trendigt med stark solbränna. Och vi berömmer varandras solbränna efter en solsemester och klagar på när vi är vinterbleka. Vem är det som tycker att det är negativt att vara brun?

Jag ser Tommie (av vad vi har sett i TVrutan och vad som har skrivit om honom) som en naiv vuxen. Han vill inte illa men har patriarkaliskt synsätt och ett klumpigt sätt att säga saker på som t ex en känslig person kan ta mycket illa vid sig och då menar jag Angela. Men i och med att han gjort detta (enligt produktionen) så förstår jag att de tog bort honom från Robinson.

Däremot begriper jag INTE att Shevin och Hayes får vara kvar. De har också gjort stora övertramp kan jag tycka.
2022-05-11, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Vart står det exakt att det var en anställd? Har det stått så då.. att han bråkade med en kollega i inspelningsteamet?
I tidningarna har det stått "kollega" så jag tror inte det är en deltagare.
2022-05-11, 15:33
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror

Var ett tag sen jag läste artiklarna, men rätt säker på att ordvalen ”kollega” och ”person i produktionen” användes.
2022-05-11, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Var ett tag sen jag läste artiklarna, men rätt säker på att ordvalen ”kollega” och ”person i produktionen” användes.

Ja en i produktionen har jag också läst.. för att skydda om det är en deltagare så går de ju att skriva så? Deltagare är ju också "person i produktionen" ju ?
2022-05-11, 15:36
Medlem
Var de sista fyra planerade att delta eller kom de in för att det droppade folk för fort?
2022-05-11, 15:40
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miha55
Mitt inlägg i robinsongruppen på FB hann få 40 likes och sen togs det bort av admin pga några kvinnor kommenterade hur hemsk jag va som använde n-ordet. Jag citerade rakt från Angela/Aftonbladet ”varför sitter du där med ditt n*gerhår?” ....

Sen skrev admin en ny post:
"Kan ni bara sluta skriva n-ordet i tid och otid?!?
Det är så uppenbart att vissa gör det för att bara jävlas med andra.
Respektera att det är ett ord som skapar ilska,ångest o även sorg!!
Ni som inte uppfattar det så,skriv till varandra vettja,men lägg ner nu ⛔️
//Admin"

Vita kvinnor som blir kränkta av att man skriver ett citat. Helt sinnessjukt.

Det finns väldigt många psykopater på facebook. Håll dig borta från den sidan är mitt råd. En värld utan facebook hade de flesta mått bättre av.
2022-05-11, 15:43
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Var de sista fyra planerade att delta eller kom de in för att det droppade folk för fort?
Planerat.

Gissar på att upplägget blir typ:
en försvinner på örådet på söndag.
en försvinner på örådet efter det
sen en som försvinner per dag under finalveckan
(4st)

Då är det fyra kvar

Sen ett öråd med de kvarstående fyra och slutligen final med 3 pers.
Senast redigerad av peterZiipen 2022-05-11 kl. 15:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in