Citat:
Ursprungligen postat av
sirsia0
Blir det inte livet krångligt om man hela tiden tolkar andra utifrån hur man själv tänker? Tommie kanske ville skoja till det lite? Jobbigt att gå på tå för vissa som har så dålig självkänsla så de tar illa vid sig för minsta lilla och man själv inte haft någon dålig baktanke bakom de man sa och som var helt oskyldigt sagt i mångas öron. Sådan människor orkar man inte umgås med i längden.
Livet blir inte krångligt för mig ( i varje fall ) för jag försöker alltid att sätta mig in i hur andra tänker och varför de tycker på ett visst sätt - det handlar om sympati och empati. Det har jag. MEN jag har egna åsikter och grundvärderingar som jag framför = åsikter, precis som alla andra
Tycker inte man ska sätta någon - inte mig heller - i någon slags fyrkantig box för att man har åsikter och det går alltid att diskutera sins emellan om dessa.
Du har väl själv åsikter och grundvärderingar? Bara för att man inte vänder kappan efter vinden så betyder det inte att livet blir krångligt utan snarare lättare - man vet vad man tycker om och inte tycker om fast det är viktigt att försöka förstå andra och deras åsikter och grundvärderingar och även att respektera andra människor.