2022-05-11, 12:56
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ja och? Vad är problemet med att säga att någon har vita tänder? Det är knappast rasistiskt.

Angela tog det som rasistiskt då hennes hudfärg är väldigt mörk - mycket mörkare än de andras om man räknar bort Hayes - och att Tommie skulle se henne bättre om hon log för då skulle hennes tänder "lysa" upp. Jo detta sades inte uttryckligen av Tommie men ÄR rasistiskt.
2022-05-11, 12:58
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Enligt media så var det en kvinnlig kollega som försökte stoppa honom, inte någon deltagare!

Jaha. Då har jag läst fel. Anders blev alltså stoppad av en kollega och det blev rabalder som mynnade ut i att han blev sparkad ifrån TV4.
2022-05-11, 13:07
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Hayes tycker att det är helt okey att frysa ut Mattias och bygga toalett Skithuset Mattias. Dubbelmoral eftersom jag tycker det är rasism också. Tycker inte att det är okey att kalla någon för det ordet som Angie fick höra. Dessutom var Anders riktigt arg på Mattias för att han ville åka hem. Nu klipper dom bort så mycket så man ser inte dom sakerna i TV. https://nyheter24.se/noje/tv/1022464-robinson-mattias-ovantade-drag-pa-instagram-syrliga-piken-mot-hayes

Rasism förknippar jag med att vita gör och säger saker om de från annan etnicitet och med mörk hudfärg - fast det finns ju vad man kan kalla för Omvänd rasism också givetvis. Jag ser mer Hayes avsky för Mattias som att deras kemi av personligheter verkligen inte fungerar tillsammans så jag tycker mer det liknar mobbing från Hayes emot Mattias. Det kanske faller under s.k. Omvänd rasism - det är hugget som stucket tycker jag. ILLA är det i varje fall och jag tycker produktionen skulle ha varnat Hayes och eftersom det fortsatt ifrån Hayes håll mot Mattias att han skulle fått åka hem.
2022-05-11, 13:12
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Linn växer hos mig och klagar här att det är för lätt i Robinson och det delas ut mat m.m. Tycker hon växer men antar att hon inte vinner.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/linns-avsl%C3%B6jande-om-robinson-f%C3%B6r-l%C3%A4tt/vi-AAX99IK?ocid=msedgntp&cvid=70ba7bcd00c7459683892c9 f07c71c01

Tror detsamma som dig att Linn inte vinner Robinson - men hon är en bra strateg och god som människa gentemot andra deltagare: samlade mango till alla när det var sammanslagning, kämpar för vinster som gynnar andra, ger bort favörer om att bo bättre och få mat själv osv. Det har hon visat vid flera tillfällen.
2022-05-11, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Rasism förknippar jag med att vita gör och säger saker om de från annan etnicitet och med mörk hudfärg - fast det finns ju vad man kan kalla för Omvänd rasism också givetvis. Jag ser mer Hayes avsky för Mattias som att deras kemi av personligheter verkligen inte fungerar tillsammans så jag tycker mer det liknar mobbing från Hayes emot Mattias. Det kanske faller under s.k. Omvänd rasism - det är hugget som stucket tycker jag. ILLA är det i varje fall och jag tycker produktionen skulle ha varnat Hayes och eftersom det fortsatt ifrån Hayes håll mot Mattias att han skulle fått åka hem.
Om Mattias hade samma hudfärg som Hayes så hade han istället försvarat honom som han gjorde med Angie. Självklart finns det rasism i alla kulturer. Nu var ju Mattias som etnisk svensk minoritet i gränslandet. Angie Shevin Hayes är där. Även Shevin skrattade åt skithuset Mattias och tyckte det var bra.
2022-05-11, 13:16
Medlem
CS128s avatar
Dagens avsnitt ...

Robinson:

Gränslandet:
2022-05-11, 13:17
Medlem
peterZiipens avatar
Detta var inte så långt fram sanningen ändå
Angela stod vid elden när Tommie sa orden ✔️
Det var kväll och det skulle ätas middag ✔️
Peter (eller Filip) fanns i närheten och hörde allt men reagerade inte ✔️
Angela berättade om det i Gränslandet ✔️
Shevin (och Hayes) låg bakom att Tommie blev hemskickad ✔️

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tommie sitter med benen i kors vid öppningen av Högborgen och tar in det sista av kvällssolen. Peter ligger avdankad där inne någonstans i mörkret och Angela står vid elden och rör runt i grytan bestående av ris och kokos med en pinne. Allt är frid och fröjd.

Tommie öppnar ögonen, ser solens strålar studsa mot Angelas hy och säger utan att tänka:
-"De är bra att vara neger, för då bränner man sig inte lika lätt av solen".

Angela, som vid det här laget lärt sig hur Tommie fungerar tar inte illa vid sig, utan svarar bara med -"schjit, du jävla röd asså".

Tommie kliar sig lite lätt på pungen och så var det inget mer med det. Tystnad uppstår igen.

fast forward

Angela sitter runt lägerelden i Gränslandet och berättar för Shevin och Hayes om hur hon och Tommie brukade skoja om varandras hudfärg.

*hold up*

Här ser Shevin nu sin chans. För Shevin har vid det här laget lärt sig hur produktionen jobbar - hon vet att när Anna inte kom tillbaka till Gränslandet så fick Elin vara kvar. Om hon nu kan få Tommie diskad från Robinson, så kanske det öppnas upp en extra plats i huvudtävlingen och hon kan då förgöra Joel en gång för alla.
2022-05-11, 13:21
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Om Mattias hade samma hudfärg som Hayes så hade han istället försvarat honom som han gjorde med Angie. Självklart finns det rasism i alla kulturer. Nu var ju Mattias som etnisk svensk minoritet i gränslandet. Angie Shevin Hayes är där. Även Shevin skrattade åt skithuset Mattias och tyckte det var bra.

Jag börjar att tappa sugen om att följa Robinson när folk har så dålig attityd som en del deltagare har och produktionens dåliga regelverk. Fast nu är det väl bara någon vecka kvar eller två så jag vill se hur det går. Ska kika även på höstens Robinson med den nya programledaren och hoppas verkligen att det blir vettigare upplägg och nya roligare tävlingar.
2022-05-11, 13:22
Medlem
Citat:

Att döpa dasset till skithuset Mattias var en form av mobbing. Hayes fientighet mot Mattias var ett sätt att visa makt, att sätta honom på plats och sedan bestämma över när man skulle sluta fred.
2022-05-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Att döpa dasset till skithuset Mattias var en form av mobbing. Hayes fientighet mot Mattias var ett sätt att visa makt, att sätta honom på plats och sedan bestämma över när man skulle sluta fred.

Här hade min årets Robinson, dvs Mattias, skämtat lite på sin instagram om incidenten. Kanske romantiserar jag karln för mycket men han är betydligt mer sympatisk än hans ärkefiende Hayes. Jag har för mig att han fällde några tårar dessutom när han blev tvungen att lämna. I synken.

https://www.instagram.com/p/CcsugYjPEIs/

Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-05-11 kl. 13:39.
2022-05-11, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Hon hittar ju på då.. Som när hon kom till gränslandet "jag åkte ut för att jag var ärlig". "linn har svikit mig" vet ju alla att det inte var sant och sen allt trams med gorm var säkert även det påhittat .
Gorm var den första personen hon tjafsade med. Han hade väldigt bra tålamod med henne och jag tyckte inte Gorm sa något konstigt. Sen kunde hon aldrig komma med något konkret exempel på det hon anklagade Gorm för. Då insåg jag att det är hon som är korkad, inte Gorm.
2022-05-11, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128

Okej... Så det finns inte rasism från Svarta gentemot vita? Så det går alltså bara åt ett håll? Sen har du även invandraren SHEVIN som har mobbat sönder stackars Joel. Både i lag nord och sedan även i gränslandet där han inte ens har varit med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in