2022-05-11, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag förstår inte de enda bevis för att människorna runt Esbjörn agerat fel eller mot hans vilja är spekulationerna här. Så jag har svårt att se att Ebbotar har någon som helst rätt att kräv bevis.
Att man inte hittar bevis genom att vägra läsa rättens inlagor är i sig inget bevis för att det saknas bevis.
2022-05-11, 11:22
Medlem
Citat:
Jag förstår inte de enda bevis för att människorna runt Esbjörn agerat fel eller mot hans vilja är spekulationerna här. Så jag har svårt att se att Ebbotar har någon som helst rätt att kräv bevis.

Att ni ebboar har svårt att förstå är inte överraskad.
Esbjörn anklaga bara sin egna vän varit delaktig i tvinga Esbjörn skriva på förlikningen. Och hans advokater.
De kanske inte räknas för er Ebbotar.

Du kan faktiskt börja be om bevis någon gång.

Men om ni vill inte bevisa er falska påståenden så förvänta er att folk inte kommer tro på det. Likt hur ni kallar Esbjörn dement hela utan bevis så tror inte folk på det. För det bevis som säger annorlunda.
2022-05-11, 11:24
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Hur var det nu med ”ångerbrevet” där hans egna advokater och generalska skulle tvingat honom att förlikas?
(Underligt nog nämns inte tingsrättens medlare som han själv tagit fram förlikningen med)
Hur var det med hans ombud Sture som mot hans vilja ansöker om förvaltare åt honom?
Det här är inga spekulationer kära MaryBum utan Esbjörns påståenden.
2022-05-11, 11:27
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Tror du på Jultomten också, att Ebbas gelikar här inne skulle agera moraliskt rätt i den frågan, svaret är givetvis nej.

Sedan om man får ha en liten eftertanke här så är det rätt lustigt att alla, då menar jag ALLA runt Esbjörn är enligt Ebbas gelikar fullständiga idioter.
Det får vara vänner, släktingar, ombud, ja alla, att de här i tråden dessutom får hela sina liv vända ut och in blir bara än lustigare, givetvis finns det inte ett enda gott ord heller att säga om någon i Esbjörns närhet.

Men vänder vi på steken så har knappt någon runt Ebba blivit ansatt av Esbjörns sida här inne i tråden, rimligen om samma regler gällde skulle allt vänts ut och in om Ebbas ombud, om alla runt Ebba, men svaret är där nej, varför kan man fråga sej?

Svaret lär ligga i linje med Ebbas agerande i hela denna affär, dvs Ebbas gelikar här inne är lika utan moral som Sektdrottningen Ebba Busch. Medans Esbjörns anhängare här i tråden är normala människor med både etik och moral i sina cv:n.
Vadå tror på tomten? Det är klart att tomten finns, det vet ju alla 😉.

Jag håller fullständigt med dig och har lyft ämnet några gånger. Ja det brukar sällan vara populärt att kommentera och om de kommenteras så är det med att alla människor runt Ebba är ärliga och klanderfria.

Så är givetvis inte fallet, men vi har högre moral in dem. Vi hänger inte ut folk till höger och vänster utan bevis. Ebba är en offentlig person, tråden handlar om henne, så att tala om henne i denna tråd är något helt annat än att svartmåla alla Esbjörn någonsin känt.

Det är inte heller bara människor Esbjörn känner. Det kan röra sig om journalister man anser har skrivit något ofördelaktigt om Ebba. Dessa journalister sägs då vara oprofessionella kommunister, och man försöker hitta så mycket skit man bara kan om det.
Men det här är typiskt för Ebbotar. I samband med Ebba blev portad Elle-galan. Satt hennes medarbetare och la ut adressen till journalister som jobbade på Elle på nätet. Förkastligt, odemokratiskt och ansvarslöst.

Vad jag också försökt hävda är att även om Majkgård har en agenda att försöka få ärva Esbjörns hus. Så har det inget med Ebbas bättre rätt till huset att göra. Det är Esbjörn som ångrat sig,. Om Majkgård skulle lyckas få till ett testamente, även om inget tyder på det. Är det en rättegång man får ta då. Ebba kan inte ha bättre rätt till huset på grund av något som ännu inte hänt.

Jag har som vuxen människa svårt att förstå att man ska vinna trovärdighet på att prata illa om andra och då i termer jag personligen aldrig taget i min mun. För mig är inte förtroendeingivande att använda dåligt språkbruk och skitsnack. För mig skapar ett sådant beteende våra misstankar om att det ligger en hund begravd.
2022-05-11, 11:40
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Du har flera gånger försökt skapa påståenden om livets ord ska ha varit inblandad i denna affär. Senast igår gällande en mäklare som du ville skulle vara del av Livets Ord I en någon sorts konspirationsteori.
Du har försökt flera gånger försökt få busch far vara inblandad i denna affär och ska ha använt livets ord för pressa Esbjörn, men utan ge något som en bevisar det.

Har Esbjörn agerat moraliskt rätt i denna affär? Svaret är nej. Esbjörn själv har ju anklagat sin egna vän att tvingat honom skriva på en förlikning. Vad säger det då om Esbjörn vänner?

Du har även kallat Esbjörn dement. Du har med andra ord inte stått på Esbjörn sida. Då Esbjörn är inte dement. Du är enligt dig själv inte normal människa med både etik och moral i sitt cv:n.
Jag tror oxå att Livets Ond är iblandad i detta. Frågan är om inte till och med Esbjörn och de människorna i hans närhet har ellerbhar varit med. Hela historian luktar sekt enligt mig.
Men märke du nu att jag skev jag tror… Det är skillnad att lägga fram egna tankar och att påstå att något är sant.
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Esbjörn har ju till och med beklagat sig hos tingsrätten att Monica har agerat emot hans vilja och tvingade honom att skriva på förlikningen.

Det är ju också någon som försöker att tvinga på Esbjörn en god man trots att han kämpar emot i rätten.

Är det konstigt att folk reagerar i tråden ?
Ja visst var det tragiskt att Monica och advokaterna gjorde så mot Esbjörn. Vi får hoppas att de helt enkelt bara gjorde fel, för tankarna går ju lätt till att dom var påverkade av någon att göra en sådan kovändnings.

Oförsvarbart agerat av dom om du frågar mig. Konstigt att Majkgård inte blev skogstokig. Om hon och Monkan smitt alla dessa storslagna planer om arv och rikedom.

Men skönt att även du inser, att det var fel av Monica att tvinga Esbjörn att skriva på.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att man inte hittar bevis genom att vägra läsa rättens inlagor är i sig inget bevis för att det saknas bevis.
Både du och jag vet att det där inte stämmer. Det är en härskarteknik du använder dig av. Du gör det i syfte att underminera mina ord för en eventuellt nytillkommen läsare.
2022-05-11, 11:47
Medlem
Citat:
Jag tror oxå att Livets Ond är iblandad i detta. Frågan är om inte till och med Esbjörn och de människorna i hans närhet har ellerbhar varit med. Hela historian luktar sekt enligt mig.
Men märke du nu att jag skev jag tror… Det är skillnad att lägga fram egna tankar och att påstå att något är sant.
Ja visst var det tragiskt att Monica och advokaterna gjorde så mot Esbjörn. Vi får hoppas att de helt enkelt bara gjorde fel, för tankarna går ju lätt till att dom var påverkade av någon att göra en sådan kovändnings.

Oförsvarbart agerat av dom om du frågar mig. Konstigt att Majkgård inte blev skogstokig. Om hon och Monkan smitt alla dessa storslagna planer om arv och rikedom.

Men skönt att även du inser, att det var fel av Monica att tvinga Esbjörn att skriva på.

Både du och jag vet att det där inte stämmer. Det är en härskarteknik du använder dig av. Du gör det i syfte att underminera mina ord för en eventuellt nytillkommen läsare.

Esbjörn hävdar att han blev tvungen.
Inte busch fel.
Esbjörn kan ha polisanmält advokaterna och sin vän.
Esbjörn kunde anmält advokaterna till advokatsamfundet.
Han har inte gjort något av det.

Är det för livets ord krävde det av sin medlem Esbjörn? Det finns inget bevis för Esbjörn tillhör men tänk om han gör det? Tänk om Esbjörn fått uppgift av sin sekt, som inte finns bevis för, att han skulle se till att hämnas för Busch lämna sekten? Finns inget bevis för det.

Hur går det med påståendet att det finns polisanmälan? Fortfarande ett påhitt från er Ebbotar?
2022-05-11, 11:56
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:

Du kan börja med att skriva om ditt inlägg lite. Lite väl underligt formulerat.

Bevis, hur som helst, är väl det som gäller när du har en tvist. Ebba kan genom ett bindande avtal bevisa sin del.
Vad har du on dina gelikar presenterat för något som helst bevis mot detta?
2022-05-11, 11:56
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Intressant, vem har påverkat Monica och advokaterna att göra en kovändning och på vilket sätt har detta skett?

Blev inte Majkgård skogstokig? Det är ju hon som kände Sture sedan tidigare och bör väl ha varit delaktig i överklagan.

Jag har alltid tyckt att det är fel att tvinga någon att skriva på något och tycker att detta är något som de rättsvårdande myndigheterna borde titta närmare på och utreda om det har förekommit tvång eller ej. Känns märkligt att inte Esbjörn har lämnat in någon anmälan.
2022-05-11, 11:57
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Jag tror inte du heller skulle tvångsköpa en äldre mans släktgård mot den mannens vilja.

Allt är relativt. Under de förutsättningar som gäller i detta fall skulle jag stå på mig.
2022-05-11, 12:00
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Esbjörn hävdar att han blev tvungen.
Inte busch fel.
Esbjörn kan ha polisanmält advokaterna och sin vän.
Esbjörn kunde anmält advokaterna till advokatsamfundet.
Han har inte gjort något av det.

Är det för livets ord krävde det av sin medlem Esbjörn? Det finns inget bevis för Esbjörn tillhör men tänk om han gör det? Tänk om Esbjörn fått uppgift av sin sekt, som inte finns bevis för, att han skulle se till att hämnas för Busch lämna sekten? Finns inget bevis för det.

Hur går det med påståendet att det finns polisanmälan? Fortfarande ett påhitt från er Ebbotar?
Jag har inget med vem Esbjörn polisanmäler att göra. Jag känner inte honom. Så jag vet inte om han tillhör någon församling. Det var därför jag inte presenterade det som fakta.

Förövrigt 1, jag håller med om att det var fel av Monica att tvinga Esbjörn att skriva på

Förövrigt 2, bra att du skrev tänk om på dina teorier angående att livets ond vill hämnas på Ebba. Det gör det tydligt för läsaren att förstå att det är dina egna tankar. Och för dom behövs ingen fakta.
2022-05-11, 12:09
Medlem
Citat:
Jag har inget med vem Esbjörn polisanmäler att göra. Jag känner inte honom. Så jag vet inte om han tillhör någon församling. Det var därför jag inte presenterade det som fakta.

Förövrigt 1, jag håller med om att det var fel av Monica att tvinga Esbjörn att skriva på

Förövrigt 2, bra att du skrev tänk om på dina teorier angående att livets ond vill hämnas på Ebba. Det gör det tydligt för läsaren att förstå att det är dina egna tankar. Och för dom behövs ingen fakta.

Esbjörn hävdar han var tvungen. Att du tror på det är på till dig. Verkar mest om en ursäkt att I försök att upphäva förlikningen han skrev på.

Tror inte livets ord är inblandad. Det är bara något ebbotar önskar. Skrev bara en överdriven teori som skulle passa in i de som tror på livets ord inblandning hur korkad det är.

2022-05-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Skyddsobjekts bostad står det.
Tror ordet STRAND trillat bort.

Det råder strandskydd som påverkar objektet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in