Citat:
Ursprungligen postat av
MisterSeven
Tror du på Jultomten också, att Ebbas gelikar här inne skulle agera moraliskt rätt i den frågan, svaret är givetvis nej.
Sedan om man får ha en liten eftertanke här så är det rätt lustigt att alla, då menar jag ALLA runt Esbjörn är enligt Ebbas gelikar fullständiga idioter.
Det får vara vänner, släktingar, ombud, ja alla, att de här i tråden dessutom får hela sina liv vända ut och in blir bara än lustigare, givetvis finns det inte ett enda gott ord heller att säga om någon i Esbjörns närhet.
Men vänder vi på steken så har knappt någon runt Ebba blivit ansatt av Esbjörns sida här inne i tråden, rimligen om samma regler gällde skulle allt vänts ut och in om Ebbas ombud, om alla runt Ebba, men svaret är där nej, varför kan man fråga sej?
Svaret lär ligga i linje med Ebbas agerande i hela denna affär, dvs Ebbas gelikar här inne är lika utan moral som Sektdrottningen Ebba Busch. Medans Esbjörns anhängare här i tråden är normala människor med både etik och moral i sina cv:n.
Vadå tror på tomten? Det är klart att tomten finns, det vet ju alla 😉.
Jag håller fullständigt med dig och har lyft ämnet några gånger. Ja det brukar sällan vara populärt att kommentera och om de kommenteras så är det med att alla människor runt Ebba är ärliga och klanderfria.
Så är givetvis inte fallet, men vi har högre moral in dem. Vi hänger inte ut folk till höger och vänster utan bevis. Ebba är en offentlig person, tråden handlar om henne, så att tala om henne i denna tråd är något helt annat än att svartmåla alla Esbjörn någonsin känt.
Det är inte heller bara människor Esbjörn känner. Det kan röra sig om journalister man anser har skrivit något ofördelaktigt om Ebba. Dessa journalister sägs då vara oprofessionella kommunister, och man försöker hitta så mycket skit man bara kan om det.
Men det här är typiskt för Ebbotar. I samband med Ebba blev portad Elle-galan. Satt hennes medarbetare och la ut adressen till journalister som jobbade på Elle på nätet. Förkastligt, odemokratiskt och ansvarslöst.
Vad jag också försökt hävda är att även om Majkgård har en agenda att försöka få ärva Esbjörns hus. Så har det inget med Ebbas bättre rätt till huset att göra. Det är Esbjörn som ångrat sig,. Om Majkgård skulle lyckas få till ett testamente, även om inget tyder på det. Är det en rättegång man får ta då. Ebba kan inte ha bättre rätt till huset på grund av något som ännu inte hänt.
Jag har som vuxen människa svårt att förstå att man ska vinna trovärdighet på att prata illa om andra och då i termer jag personligen aldrig taget i min mun. För mig är inte förtroendeingivande att använda dåligt språkbruk och skitsnack. För mig skapar ett sådant beteende våra misstankar om att det ligger en hund begravd.