2022-05-11, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag undrar varför inte Esbjörn Bolin anmäler Sture Tersaeus som försöker få honom satt under förvaltning utan grund.

Också en bra fråga
2022-05-11, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Du vill verkligen folk inte ska tro på dina påståden.
Väldigt konstigt .
Ett sätt att låtsas att man faktiskt hade något. Det finns ingen som är så korkad att man använder Sprend med ett tak på 10 delningar på Flashback.
2022-05-11, 09:00
Medlem
Citat:
Ett sätt att låtsas att man faktiskt hade något. Det finns ingen som är så korkad att man använder Sprend med ett tak på 10 delningar på Flashback.

Tycker det är tragiskt och patetiskt.

Om man nu har chansen att bevisa sina påståenden, gör det. Det skulle underlätta för alla.
Folk som tror jorden är platt ger i all fall länkar till sina idiotiska påståden för de vill man ska tro på dom.
2022-05-11, 09:07
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:

Det blir ingen knall när korken öppnas utan bara ett litet fisande och en unken doft.

Typisk psyops av en narcissist som vill ha uppmärksamhet i tråden.
2022-05-11, 09:35
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Hur många brev har Esbjörn skickat till Ebba? Det finns ett brev daterat den tredje september, som påstås ha skickats rekommenderat. Det innebär att brevet omöjligen kan ha nått Ebba samma dag som det är daterat om dateringen är korrekt. Så kan du peka mig på någon källa där Ebba erkänner att hon har fått brev av Esbjörn den tredje september?
Vad jag vet har Esbjörn skickat ett brev, om jag inte minns fel sa Ebba att hon fick det i början av september. Det var mycket riktigt daterar 3/9. Tycker du det är viktigt för helheten om Ebba mottog brevet 3 eller 5?
Citat:
Sedan har vi det där med Esbjörns ånger. Ja, Esbjörn säger i ord att han ångrat fastighetsförsäljningen. Men hur ser hans handlingar ut? De motsäger faktiskt hans ord. Till på råga på allt så har Esbjörn ångrat sig flera gånger verbalt, så vad är det som egentligen gäller? Nej, hade Esbjörn ångrat sig, på riktigt, hade han agerat för att få tillbaka fastigheten. Han hade fört samtal med Ebba, förhandlat och gett henne en morot istället för att hålla sig undan och smyga fram ur skuggorna med piskan.
Ja vet du jag är en så enkel människa att om någon utrycker något i ord och skrift så antar jag att det är det de menar. Att han har sagt att han ångrat sig många gånger och att han utryckt olika anledningar till ånger betyder för mig att ångern är mer på riktigt. Få människor kan sätta fingret på enbart en liten detalj som gör att man känner på ena eller andra sättet. Utan man känner som man gör av en hel drös anledningar.

Sedan juristerna blev in blandade i detta så har väl inte syftet varit att Esbjörn och Ebba ska träffas och förhandla själva? Så vad du menar med att Esbjörn inte samarbetat vet jag inte.

Men visst, för 2 år sedan, innan juristerna var inblandade ville inte Esbjörn träffa Ebba själv. Han utryckte att han kände sig lurad av henne. Jag tror helt enkelt att han var rädd att inte klara av att stå upp för sig själv, utan bli lurad igen av Ebba.
Citat:
Nej, han gör verkligen inte sitt yttersta. Det yttersta hade varit att sätta sig ner vid förhandlingsbordet och erbjuda att hålla Ebba helt skadeslös om han fick tillbaka fastigheten.
Esbjörn är en gammal man med en kognitiv funktionsnedsättning. Han ansåg sig nog inte klara av att sittes själv vid förhandlingsbordet. Ebba avisade sällskapet han hade med som stöd. Han var helt
Citat:
Vad står i förlikningen? Esbjörn hade viss tidsbegränsad tillgång till fastigheten. I övrigt är det väl köpeavtal och köpebrev som gäller? Där övergår allt Esbjörn lämnar kvar, till Ebbas ägo, så varför har han då inte tagit med sig det han ville ha innan han överlämnade köpebrev och gav henne tillträde? Det var inte så att det saknades tid och möjlighet att hämta den där tavlan.
Jag var öppen med igår att jag inte läst förlikningen det och därmed inte vet. Så varför du frågar mig det har jag ingen aning om. Uppenbarligen så känner Esbjörn som så många gånger förr i denna affär lurad.
Citat:
Det skulle inte förvåna mig om han faktiskt har hämtat tavlan, men polisanmäler på ren jävelskap. Han obstruerar på alla sätt han kan, mot allt och alla.
Vänta nu, nu jävlas han helt plötsligt? Att vad än Esbjörn tar sig för så är det för att jävlas. Har han polisanmält så är det väl för att han känner sig lurad. Jag tror utan att veta att det som triggade anmälan var Ebbas Instagram bild med elden. Så onödigt och elakt av henne minns jag att jag kommenterade. Vilket jag fortfarande vidhåller. Beter man sig elakt får det konsekvenser. Svårare än så är det inte. Men det är anmärkningsvärt att en förtroende vald politiker, inte är mera mogen än att ägna sig åt att bara dum på Instagram. De flesta vuxna människor håller sig för goda för det.
Citat:
Varför skulle polisen öppna en utredning om brott gällande hur affären gått till? Det finns inget redan inlämnat material som påvisar brott, inga vittnen, ingenting. Det enda som finns, är en opålitlig persons ord. Rent juridiskt, håller det ens det Esbjörn har sagt? Är det brott om det skulle vara sant?
Som sagt om polisen misstänker annat brott under pågående utredning skall de öppna utredning på detta oxå. Och varför? Både du och jag har varit i tråden länge. Du vet att jag argumenterar mycket för vad jag tycker är frågetecken i Ebbas agerande i affären. Måste jag verkligen upprepa det.
Att det inte finns inlämnat material är självklart sant. Men jag var tydlig med att jag hoppades att polisen skulle misstänka och därför öppna en utredning. Så intressant att du själv tar upp inga vittnen. För det är det som jag själv tagit upp som en av de punkter Ebba har agerat misstänksamt. Hon har metodiskt sett till att hon själv har vittnen att täcka upp för sig, men att Esbjörn varit ensam i alla avgörande delar av husköpet.
Citat:
Det handlade inte om social kompetens. Det handlade om politik och signaler till väljarna. Hon var beredd att backa för att behålla väljarna och sitt jobb. Hade hon varit privatperson, hade hon inte uttalat sig i media. Faktum är att Ebba har tagit på sig en massa kostnader som Esbjörn borde ha betalat. Det är nog inte av snällhet, utan av politisk nödvändighet. Inte för att hon har fel, utan för att det handlar om signaler till väljarna. En privatperson hade inte gjort det.
Det står dig fritt att tro att hon skulle backa, jag är fullkomligt övertygad om motsatsen. Vem av oss som har rätt kommer vi inte att få reda på. För min del tror jag att det bästa Ebba kunde gjort var att riva kontraktet och se sina utgifter som läropengar.

Vad menar du att en privatperson inte ha gjort som Ebba? Alla privatpersoner jag känner hade släppt affären när de fått brev om att säljaren ångrar sig.
Citat:
I all välmening (helt utan ironi), om du vill att vi ska börja ta ditt ord för sanning, tror jag att du ska korrekturläsa vad du skriver, innan du skickar det. Du skulle vinna på att hålla dig till verifierbar sanning, stava rätt och använda rätt ord vid rätt tillfällen.
Jag har dyslexi, jag tänker inte skämmas för det.
Citat:
Ebba har sagt att hon hyrde bostad, men hon hade ingen hyresrätt. Det boende sades upp eftersom hon planerade att flytta in i en renoverad sommarstuga. Något som hade varit fullt möjligt om Esbjörn hade fullgjort sin del av avtalet. När han inte gjorde det, stod Ebba och hennes barn utan bostad. Ja, rent praktiskt fick nog barnen bo hos Ebbas föräldrar eller hos sin pappa när det var Ebbas barnvecka, men det var en tillfällig lösning på ett bostadsproblem skapad av Esbjörns ånger.
Men grejen med Ebba är ju att hon säger en sak men det låter som en annan. ” med ett uppsagt hyreskontrakt” Sedan vill hon sippa fri för det med välvilja går att tolka det hon säger på annat sätt. Att Ebba och hennes barn stod utan bostad är för övrigt ett hån mot folk som står utan bostad på riktigt. Ebba bodde i hennes och Niklas gemensamma hus med sina barn. Ett hus som om jag inte missminner mig fortfarande inte var skiftat efter skilsmässan. Ett hus som det verkar som hon fått bo kvar i. Eller har hon och barnen flyttat in till Mamma och pappa i grannhuset?
Citat:
Sedan är livspusslet som sådant ingen lögn. Fråga vilken småbarnsförälder som helst, det är ett faktum. Ebba som frånskild småbarnsförälder med tidskrävande jobb har definitivt drabbats av det hon med. Det är inte ett ovidkommande argument i sammanhanget, precis som att dra in barnen i det hela inte är det. Livspussel och barnen är anledningen till att hon letade efter en lokal bostad för sig och barnen. Det är klart att det finns föräldrar som struntar helt i sina barns behov och bara agerar utifrån vad som är bäst för den vuxne, men bryr man sig som förälder och har möjlighet att göra sina barns liv lite bättre, varför inte göra det? Jag bor i hus på landet för mina barns skull, istället för att bo i en lägenhet i en storstad för min skull.
Nej självklart har Ebba ett pyssel med sitt livspussel. Det har som du säger alla föräldrar. I synnerhet frånskild som är mitt i karriären. Men få människor det sitt eget livspussel som ett argument för att bete sig omoraliskt. Fråga inte hur hon bett sig omoraliskt är du snäll, för mitt svar kommer att vara det samma som alltid. Och vi måste väl ändå minnas varandras svar från en dag till en annan.

Men att inte anse sig ha rätt till grannhuset är faktiskt inte att inte bry sig om sina barn. Det är att ha moral. Men nu gör du en Ebba grej igen, framhåller att detta är för hennes barn. Barnen hade inte mått dåligt av att mamma och pappa bor några kilometer ifrån varandra. För några kilometer bort finns det både hus och tomter till salu. Att Ebba vill framstå som en lidande och god mor i detta är bara patetiskt och en undanflykt för eget ansvar.
Citat:
Om Ebba hade bott kvar i deras gamla hus, hade det löst grundproblemet då? Jag hävdar att det inte hade gjort det. När en bostad behöver bli två bostäder vid skilsmässa är problemet fortfarande detsamma när det inte finns tillgängliga bostäder. Hade det varit exmaken som köpt Esbjörns fastighet, hade media varit ointresserade såvida de inte kunnat fästa nån skit på Ebba.
Vet du, jag tycker att dina argument mest tyder på att Ebba inte gjorde en snygg affär och det behövs en massa undanflykter för att ursäkta hennes beteende. Alla dessa bortskämda behov du radar upp hade ju varit dom samma om Esbjörn kommit till förhandlingsbordet. Varför skulle Ebba släppt huset då menar du?
2022-05-11, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nej det är inte ett dugg konstigt att man inte tar en Flashback användare på orden. Men det vore bra om Ebbotarna respekterade det tillbaka oxå.

Att ni ebbotar har problem med folk vill ha bevis för påståenden och underlag är det ert problem.

Om någon de har bevis för något som kan ändras folks syns på en sak men sen vägrar ge bevis för det är väldigt konstigt. Alla fall när den person skriver de har bevis. Det gör att det är svårt att tror på er ebbotar.

Det är patetisk och tragisk.
2022-05-11, 10:37
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
När blev huset i Marielund ett skyddsobjekt?

Skyddsobjekts bostad står det.
2022-05-11, 10:38
Avslutad
Citat:
Vad bra! Jag hoppas du är rättvis och
Anmäler alla falskt ryktespridning Som förekommer här king människorna runt Esbjörn också.

Tror du på Jultomten också, att Ebbas gelikar här inne skulle agera moraliskt rätt i den frågan, svaret är givetvis nej.

Sedan om man får ha en liten eftertanke här så är det rätt lustigt att alla, då menar jag ALLA runt Esbjörn är enligt Ebbas gelikar fullständiga idioter.
Det får vara vänner, släktingar, ombud, ja alla, att de här i tråden dessutom får hela sina liv vända ut och in blir bara än lustigare, givetvis finns det inte ett enda gott ord heller att säga om någon i Esbjörns närhet.

Men vänder vi på steken så har knappt någon runt Ebba blivit ansatt av Esbjörns sida här inne i tråden, rimligen om samma regler gällde skulle allt vänts ut och in om Ebbas ombud, om alla runt Ebba, men svaret är där nej, varför kan man fråga sej?

Svaret lär ligga i linje med Ebbas agerande i hela denna affär, dvs Ebbas gelikar här inne är lika utan moral som Sektdrottningen Ebba Busch. Medans Esbjörns anhängare här i tråden är normala människor med både etik och moral i sina cv:n.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-05-11 kl. 10:40.
2022-05-11, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Tror du på Jultomten också, att Ebbas gelikar här inne skulle agera moraliskt rätt i den frågan, svaret är givetvis nej.

Sedan om man får ha en liten eftertanke här så är det rätt lustigt att alla, då menar jag ALLA runt Esbjörn är enligt Ebbas gelikar fullständiga idioter.
Det får vara vänner, släktingar, ombud, ja alla, att de här i tråden dessutom får hela sina liv vända ut och in blir bara än lustigare, givetvis finns det inte ett enda gott ord heller att säga om någon i Esbjörns närhet.

Men vänder vi på steken så har knappt någon runt Ebba blivit ansatt av Esbjörns sida här inne i tråden, rimligen om samma regler gällde skulle allt vänts ut och in om Ebbas ombud, om alla runt Ebba, men svaret är där nej, varför kan man fråga sej?

Svaret lär ligga i linje med Ebbas agerande i hela denna affär, dvs Ebbas gelikar här inne är lika utan moral som Sektdrottningen Ebba Busch. Medans Esbjörns anhängare här i tråden är normala människor med både etik och moral i sina cv:n.

Du har flera gånger försökt skapa påståenden om livets ord ska ha varit inblandad i denna affär. Senast igår gällande en mäklare som du ville skulle vara del av Livets Ord I en någon sorts konspirationsteori.
Du har försökt flera gånger försökt få busch far vara inblandad i denna affär och ska ha använt livets ord för pressa Esbjörn, men utan ge något som en bevisar det.

Har Esbjörn agerat moraliskt rätt i denna affär? Svaret är nej. Esbjörn själv har ju anklagat sin egna vän att tvingat honom skriva på en förlikning. Vad säger det då om Esbjörn vänner?

Du har även kallat Esbjörn dement. Du har med andra ord inte stått på Esbjörn sida. Då Esbjörn är inte dement. Du är enligt dig själv inte normal människa med både etik och moral i sitt cv:n.
2022-05-11, 11:03
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven

Med tanke på dina etiska och moraliskt högtstående inlägg utan angrepp på närstående, så tror jag nog vad jag vill om dig och din sektdrottning, hon har lämnat er i livets ord acceptera det och gå vidare.
2022-05-11, 11:08
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Att ni ebbotar har problem med folk vill ha bevis för påståenden och underlag är det ert problem.

Om någon de har bevis för något som kan ändras folks syns på en sak men sen vägrar ge bevis för det är väldigt konstigt. Alla fall när den person skriver de har bevis. Det gör att det är svårt att tror på er ebbotar.

Det är patetisk och tragisk.
Jag förstår inte de enda bevis för att människorna runt Esbjörn agerat fel eller mot hans vilja är spekulationerna här. Så jag har svårt att se att Ebbotar har någon som helst rätt att kräv bevis.
2022-05-11, 11:12
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jag förstår inte de enda bevis för att människorna runt Esbjörn agerat fel eller mot hans vilja är spekulationerna här. Så jag har svårt att se att Ebbotar har någon som helst rätt att kräv bevis.

Esbjörn har ju till och med beklagat sig hos tingsrätten att Monica har agerat emot hans vilja och tvingade honom att skriva på förlikningen.

Det är ju också någon som försöker att tvinga på Esbjörn en god man trots att han kämpar emot i rätten.

Är det konstigt att folk reagerar i tråden ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in