2022-05-10, 22:22
Medlem
Angela drog rasistkortet för Tommy var en stark segerkandidat,hon är genomfalsk och tv 4 spelade med.
2022-05-10, 22:23
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Sa Tommie neger eller negerhår?
Han sa att han själv skulle vilja ha negerhår, nej förlåt jag menar afrohår.
2022-05-10, 22:25
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men två helt skilda versioner. Antingen som Angela säger, eller som Tommie säger.

Tror tveklöst på Tommie. Just för att det låter inte likt hans personlighet att säga "neger" helt out of kontext. Angela har troligtvis missuppfattat med flit.
2022-05-10, 22:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Varför lämnade han direkt utan ett ord om produktionen nu hade gjort fel. Grow some balls som Hayes hade sagt.

För att produktionen med största sannolikhet inte lät honom förklara sig.
2022-05-10, 22:26
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
För att produktionen med största sannolikhet inte lät honom förklara sig.

Ja det är nog så, sjukt.
2022-05-10, 22:27
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
var fick du tag på hennes nyhets-skrev? jag vill gärna följa henne för att kunna få ta mig in i hennes hjärna

Om du går in på Hannas Instagram ska det visst finnas någonstans som du kan anmäla (ge din mejl) dig till hennes Nyhetsbrev. Enligt vad som har stått någonstans i denna tråd tidigare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Att skithuset Mattias och Joel blev mobbade är det inga femenister som bryr sig om. Annat om dom vore kvinnor. Män har inte samma värde enligt dom.

Jodå, jag är både feminist och vänster men tycker ändå behandlingen av Mattias och Joel var FRUKTANSVÄRT. Faktiskt bland det värsta i Robinsons historia. Jag kan inte förstå varför deras könstillhörighet skulle ha någon påverkan på det, de är ju fortfarande människor. På samma sätt som alla män inte våldtar osv, så är inte alla feminister hatiska manshatare.
Medlem
Som nån sa är det jävligt kul hur Anders själv trillade dit sen, förmodligen för att nån PK-idiot känt sig hög och mäktig och hävt en anklagelse mot honom. Så går det när man går i maskopi med tyranner, du blir alltid nästa offer på altaret förr eller senare.
2022-05-10, 22:29
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsylten1
Jodå, jag är både feminist och vänster men tycker ändå behandlingen av Mattias och Joel var FRUKTANSVÄRT. Faktiskt bland det värsta i Robinsons historia. Jag kan inte förstå varför deras könstillhörighet skulle ha någon påverkan på det, de är ju fortfarande människor. På samma sätt som alla män inte våldtar osv, så är inte alla feminister hatiska manshatare.

Bra sagt
2022-05-10, 22:29
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det var du som citerade mig - jag besvarar dig.

Båda exemplen har tagits upp???
Ja, han drog båda både när han valde och när han ifrågasattes efter det - och det landar fortfarande i att det han uttalar är sexism.

I 99% av världens länder tas det han sade som en komplimang. Men inte i Sverige, för här är folk så privilegierade att vi måste hitta på saker att bli kränkta över. Snacka om sandlåda. Åk ut och se dig om i världen så märker du att vi är unika. I Norge och Danmark och Finland är man inte alls så skitnödiga som i Sverige.
2022-05-10, 22:30
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Tycker nog att Tommie brände sitt ljus i båda ändar.

Lite som Joel uttryckte det där och då i stil med:
- Lite som att ge ett barn en k-pist.

Tommie kanske skulle behöva vistas mer i samhället än i skogar/djungler?
2022-05-10, 22:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Läs och se vad han erkänner.

Hela härvan borde ju dock vara lätt att nysta upp. Tommie backas alltså av den som hörde om håret och den andra om vita tänder var det minst två andra deltagare där som också måste veta om Tommie sa det han gjorde specifikt till Angela eller till gruppen för de nyss hade borstat tänderna. Så deltagarna måste ju vet hur det här ligger till.

Även om han sa det specifikt till Angela så är det knappast rasism att säga att någon har vita tänder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in