2022-05-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag svarade på ett inlägg om att produktionen kör repeat ofta på repliker som har sagts av deltagarna - för att påminna oss tittare och förmodligen vinkla det hela.

Ja, vilket är lätt att påstå efter att det kommit fram bevis för det.

Har väl varit rätt många syrliga kommentarer om hennes basketspelande? Konstigt att du inte varit framme tidigare och påpekat att produktionen KAN ha klippt och klistrat denna sägning för att folk ska störa sig på det?

Nej, för du hade ingen aning om att det föregick...
2022-05-07, 14:07
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Verkar som att klipparna gjort en liten fuling med Shevin, varje gång hon sagt "som gammal basketspelare..." så har klipparna återanvänt samma replik från en gammal synk. För att få det att låta som att hon sagt så gång på gång.

https://www.tiktok.com/@snuskrattan/video/7094318344496499973?is_from_webapp=1&sender_device =pc&web_id=6905352003007333894
Får vi se Shevin plocka fram en till idrottslig erfarenhet hon har vid nästa kamp i Gränslandet, eller kanske har hon nu som fritidsledare fått möjlighet att hämta in gedigna kunskaper i spelet "Fyra i Rad"
2022-05-07, 14:12
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korduner
Ja, vilket är lätt att påstå efter att det kommit fram bevis för det.

Har väl varit rätt många syrliga kommentarer om hennes basketspelande? Konstigt att du inte varit framme tidigare och påpekat att produktionen KAN ha klippt och klistrat denna sägning för att folk ska störa sig på det?

Nej, för du hade ingen aning om att det föregick...

En person som du - som sitter och talar om för mig om att jag inte vet om vad som föregick, kommer jag inte att diskutera med. Du har inte en aning om vad jag vet om vad som föregått eller inte, så du kan sluta att tillskriva mig dina tankar om det.
2022-05-07, 14:34
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hanna är nog anorektiker och stormtrivs på ön. Hon väger nog därför ungefär lika mycket som när hon kom då allt fett redan var borta.

Är Hanna dotter till Tiny Tim? Hörde det nånstans. Hon är född samma år som TT dog.
2022-05-07, 15:03
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Är Hanna dotter till Tiny Tim? Hörde det nånstans. Hon är född samma år som TT dog.

Biografi - Tiny Tim:
https://sv.swashvillage.org/article/tiny-tim-biography-2
2022-05-07, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
En person som du - som sitter och talar om för mig om att jag inte vet om vad som föregick, kommer jag inte att diskutera med. Du har inte en aning om vad jag vet om vad som föregått eller inte, så du kan sluta att tillskriva mig dina tankar om det.

Jaja, du är trots allt inte värst i klassen när det kommer till att göra tvärsäkra uttalanden om hur deltagarna är i verkligheten baserat på detta tv-program. Finns gott om andra i tråden som kommer med tvärsäkra yttranden.

Men var inte ute efter att starta någon diskussion, konstaterar bara att denna upprepning verkar ha stört många och, delvis, legat till viss grund för irritation som man sen har försökt använda mot henne. OBS, delvis.

Kul att se hur lurad man kan bli av produktionen, tycker jag! (Och en liten heads-up om man ska akta sig för att göra alltför tvärsäkra uttalanden om ditt eller datt).
2022-05-07, 15:43
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja tyvärr och det inte Hanna och sina gelikar ser är hyllningen Tommie gör till en stark kvinna och hennes val att föda fem barn och även driver familjehem, något som dessa "veka" feminister aldrig kommer att komma i närheten av. En riktig kvinna som värnar hem och familj helt enkelt.

Hanna ragerade på hans utalande och tycker han är en "mansgris" som drar nytta av Angelas kunskaper men ser inte Peter som går under radarn och också gärna blir uppassad av de andra. Själv blev hon gärna bortskämd av Filip när de var i karantän så dubbelmoralen är stor hos dessa feminister, ibland kanske utan att de ens tänker på det.

Känns om att feminismen har spårat ur och det finn inte någon respekt i att det finns kvinnor som väljer livet som "hemmafru" och värdesätter det framför "karriär" även om många också har både barn och karriär som tex Ebba Busch, Annie med flera innom vanliga yrken.

Är det någon av de kvinnor som jag skulle se som värdig vinnare i Robinsson är det Angela trots att hon som alla andra har en del mindre bra sidor, i övrigt är det nog bara Elin som känns okej av det jag sett hitills.
”Själv blev hon gärna bortskämd av Filip när de var i karantän så dubbelmoralen är stor hos dessa feminister, ibland kanske utan att de ens tänker på det.”

Just den där detaljen är så himla jävla rolig och talande. Hon hade ju inte ens gjort upp eld EN enda gång och försökte lite skratta bort att de naturligt föll in i klassiska roller. Patetiska jävla luder.
2022-05-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
”Själv blev hon gärna bortskämd av Filip när de var i karantän så dubbelmoralen är stor hos dessa feminister, ibland kanske utan att de ens tänker på det.”

Just den där detaljen är så himla jävla rolig och talande. Hon hade ju inte ens gjort upp eld EN enda gång och försökte lite skratta bort att de naturligt föll in i klassiska roller. Patetiska jävla luder.

Ja det blir lite komik att det var fullt okej i det fallet.

Går lite utanför Robinsson när man granskar henne så tycker jag det är beklämmande att hon agerar så starkt som opinjonsbildare via sociala medier och samtidigt kombinerar det som jurist.
Med tanke på vissa händelser i hennes liv och reaktionen mot Tommie "di Leva" så undrar iaf jag om hon kan agera rättrådigt i viss utövning som jurist i fall som rör "män" eller kan hon hålla isär sina känslor ?
Men den frågeställningen gäller många fler än bara henne och även innom andra yrken så det var en liten sidostickare. Sen ska tilläggas att jag läste ett blogginlägg rörande vac-pass som hon skrivit och där hade hon en bra syn som jag delade, så allt är inte svart med den här kvinnan.
2022-05-07, 18:30
Medlem
Citat:
Verkar som att hon redan gör det. Ser ut som att hon jobbar i utkanten av Stockholm på Örbyskolan på fritidshems-avdelningen sedan 7 månader tillbaka. Är någon form av fritidsledare som leker och pysslar med barn i åldrarna 7-13. Hellre det än en gedigen idrottslärare i alla fall.

https://se.linkedin.com/in/shevin-urgun-7a53b0b7

Från skolverket om Fritidshem:
Intressant 👍👌
Alban-Shevin kommer alltid stöka till det i sin närhet. Hennes utgångspunkt är alltid att hon är bäst och det är ok att mobbas så länge hon anser att det är ok. För att Turk-Shevin ska må bra och fungera i grupp måste hon trycka ner den svagaste och fjäska för de som har pondus. Nä Rumän- Shevin ska inte jobba med barn eller tonåringar. Trevlig Lördag! I morgon är det dags igen!
2022-05-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra

Eftersom Zombie-Hanna är elak mot andra spelare så blir hon ett öppet mål för oss också.
Men lite trasiga kläder på sig skulle hon kunna ha en roll i The Walking Dead, inge smink eller så. Bara lite trasiga kläder och rakt in på scen.
2022-05-07, 19:05
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Appropå Tommy så var han med i ett annat TV-program för en tid sedan och då knullade han med träden. Outsiders tror jag programmet hette. Han ser ut som en äkta häxa och det är bara kvasten och som fattas. En seg djävel som dom säkert kommer få problem med att få ut. Ska bli intressant att se om han börjar berätta om sin påsättning av träd och buskar..

Det var hans polare som torrjuckade mot träd och rullade runt i lera. Albino di Leva fanns mest med i bakgrunden som en bifigur.

Här står han naken i en lite större bäck med 100 pers stirrandes på honom. Han bär även runt på en komplett naken kvinna - hoppas han gör något liknande med Hanna nästa gång hon försöker tillrättavisa honom. (nsfw-ish)
https://youtu.be/TAbFkQ3dBlA?t=99
Senast redigerad av peterZiipen 2022-05-07 kl. 19:07.
2022-05-07, 19:10
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Verkar som att klipparna gjort en liten fuling med Shevin, varje gång hon sagt "som gammal basketspelare..." så har klipparna återanvänt samma replik från en gammal synk. För att få det att låta som att hon sagt så gång på gång.

https://www.tiktok.com/@snuskrattan/video/7094318344496499973?is_from_webapp=1&sender_device =pc&web_id=6905352003007333894
Det har säkert använts men hon har ju själv nämnt minst tre sporter hon är "bra" i (brottning, basket, boxning) så det är ju inte klippt. Det är som när man tittar på Ullared och Morgan säger en konstig sak, då kastas det in tio gånger i samma avsnitt helt utan finess.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in