2022-05-11, 03:17
Medlem
Kellywomans avatar
Robinson 11 maj

Gränslandet
2022-05-11, 03:19
Medlem
Asså allvarligt...var klipparen i det senaste gränslandet avsnittet Shevin och Hayes största fan eller?
2022-05-11, 03:24
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Luilv-
Asså allvarligt...var klipparen i det senaste gränslandet avsnittet Shevin och Hayes största fan eller?
2022-05-11, 03:25
Medlem
Jag har aldrig fattat varför just ordet "neger" är så förbjudet. Är det ok att säga "färgad" eller "svart"?
Är det svarta som själva anser sej mindre värda eftersom alla ord som beskriver dem anses nedsättande.?
Det liknar problemet med att arbeta med städning, som jag gjort, utan att skämmas. Jag hade utbildning att kunna få andra jobb men jag trivdes med att städa. Fritt, rörligt, skapande, viktigt. Behövde inte träna för det fick jag genom jobbet. Först var man städare, sen ändrades namnet till lokalvårdare, sedan hygientekniker. Ändå är det städar man gör.
Senast redigerad av Gothicat 2022-05-11 kl. 03:28.
2022-05-11, 03:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Angående Tommies uteslutning. Det var enligt mig helt rätt att utesluta honom. Här är min motivering. Läs ej om du inte vill bli spoilad.
Med din syn på vad som är "fakta" förstår jag hur du kan få det till att Tommie "visade upp en stort kvinnohat och rasistiska tendenser". Obehagligt att få veta att det finns människor som tänker som du gör.
2022-05-11, 03:46
Medlem
MrsEjPKs avatar
Vad fan är detta ? Tommie är inte ens min favorit men jag har väldigt svårt att tro på att han sa det Angela påstår.Han erkänner ju själv att han sa negerhår.Att han alltid velat ha det till Angela och att han permanentat håret en gång.
Han är ingen elak person ,det ser man på han och han menade det inte elakt.Han är ju tom dumsnäll från det jag sett.
Alla kan säga en groda och seriöst ordet neger används ju av hela sydamerika .Negro.
Hur kan Shevin och Hayes få vara kvar ??? Hotar och mobbar.
2022-05-11, 03:53
Medlem
Jag satsar min högra pungkula på att det är Hanna som såg till att Anders fick sparken.
2022-05-11, 03:54
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Vad fan är detta ? Tommie är inte ens min favorit men jag har väldigt svårt att tro på att han sa det Angela påstår.Han erkänner ju själv att han sa negerhår.Att han alltid velat ha det till Angela och att han permanentat håret en gång.
Han är ingen elak person ,det ser man på han och han menade det inte elakt.Han är ju tom dumsnäll från det jag sett.
Alla kan säga en groda och seriöst ordet neger används ju av hela sydamerika .Negro.
Ganska märkligt, ja. Hejs fick sitta i gränslandet och skrika nigger.
2022-05-11, 03:54
Medlem

För övrigt gällande Tommie så kommer jag direkt att tänka på den här gamla strippen.
https://cl77.files.wordpress.com/2011/03/roc_20110308.jpg
2022-05-11, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
PK samhället i ett nötskal. Tommie ville ha negerhår som barn och den kommentaren gör att han åker ut från robinson. Hayes säger att han ska göra allt för att skada Mattias och bryta av hans arm i den väntande duellen och han får vara kvar. Hayes är alltdå den som kallar på teamet och hotar att lämna om inte Tommie plockas bort efter att Angela har berättat om incidenten för Hayes och Shevin på gränslandet. Hayes är en jävla fitta rent ut sagt. Brölar så fort det går emot honom, har aggressionsproblem och utnyttjar det faktumet att han själv är svart. Han har nog pekat finger många gånger och hävdat rasism för att få fördelar. Riktigt obehaglig person. Garanterat tillkallar han teamet för att öka möjligheterna att komma tillbaka in i Robinson. Förvånar mig inte om både Hayes och Shevin nu får komma in pga att Tommie föll bort.
Senast redigerad av divadnil 2022-05-11 kl. 05:19.
2022-05-11, 05:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Jag har aldrig fattat varför just ordet "neger" är så förbjudet. Är det ok att säga "färgad" eller "svart"?
Är det svarta som själva anser sej mindre värda eftersom alla ord som beskriver dem anses nedsättande.?
Det liknar problemet med att arbeta med städning, som jag gjort, utan att skämmas. Jag hade utbildning att kunna få andra jobb men jag trivdes med att städa. Fritt, rörligt, skapande, viktigt. Behövde inte träna för det fick jag genom jobbet. Först var man städare, sen ändrades namnet till lokalvårdare, sedan hygientekniker. Ändå är det städar man gör.
Japp det är ok att de kallas svarta.
Frågat svarta i England för många år sedan.
2022-05-11, 05:40
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det finns inget vittne som backar Tommie...
"han inte minns exakt hur konversationen gick till, men att han ”skulle ha kommit ihåg om Tommie utryckt sig rasistiskt”

Så om Tommie faktiskt sa "sitter du där och kammar ditt negerhår?” eller "jag har alltid velat ha ett neger afrohår," så är det nog många som inte skulle klassa det som rasistiskt.
Och om vittnet tillhör skaran som inte tycker dessa 2 meningar är rasistiska, så är det mycket möjligt att vittnet inte minns det helt enkelt.

Alla som tänker neger = personer från vissa svarta folkgrupper från framför allt Afrika, så är det ju inte rasistiskt att säga som Tommie gjorde. Däremot olämpligt.
Håller med, men otroligt klumpigt att säga neger i något sammanhang.
Han förtjänade att åka ut, så dum som han var.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in