2022-05-10, 21:29
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Tror det heter kontaktförbud nu mer, men jag kan inget om juridik

Mja ni har båda rätt, besöksförbud är benämning då man förbjuds besöka vissa platser.
Kontaktförbud är att förbjudas att överhuvudtaget kontakta en person var platsen än är.
Kontaktförbud brukar utfärdas då hot om våld eller risk för fortsatt våld finns.
Besöksförbud brukar utfärdas för t.ex personer som inte accepterar att deras besök inte är OK.
2022-05-10, 21:33
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Jag struntar i om Ebba blir mör eller inte, det var bara ett förmodat antagande i mitt inlägg.

Det som slår mej är varför inte Ebba släppte denna affär för 1 1/2 år sedan. Än om hon har rätt juridiskt borde någon inom KD kunnat få henne på ett moraliskt rätt spår, då hennes familj och framförallt hennes pappa Tru*s inte verkar tillhöra Sveriges intelligenselit.
Du har fortfarande inte förstått Esbjörn med anhang ville inte bryta.
2022-05-10, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var något bekant i att haka på utpressningsspåret direkt. Det är så lätt att försöka förtala en känd person. Även du som hävdar att det inte har funnits en sån planering hakar på direkt.

Att inte själv leva upp till de krav man har på andra är inte ett tecken på intelligens i min bok. Med andra ord så anser jag inte dig vara i stånd att bedöma andras moral eller intelligens. Saknar man själv dessa förmågor så är det nog inte så lätt att se dem hos andra heller, om du förstår vad jag menar?

Jag tycker att Ebba borde haft vett att avstå denna affär när allt började barka utför, för KDs skull om inte annat, hela hennes förfarande initialt är ju sinnessjukt agerat av en så pass känd politiker.
2022-05-10, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du har fortfarande inte förstått Esbjörn med anhang ville inte bryta.

Lägg ner ditt/ert fjanteri, både du och jag vet att Ebba om hon verkligen velat hade kunnat avbryta denna affär precis när som helst, men hon ville inte det.
2022-05-10, 21:40
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Lägg ner ditt/ert fjanteri, både du och jag vet att Ebba om hon verkligen velat hade kunnat avbryta denna affär precis när som helst, men hon ville inte det.
Det hade iofs kanske gått om hon hade betalat honom en halv mille det var ju det som gälde.
2022-05-10, 21:40
Medlem
Citat:

Inte utan Esbjörns signatur på ett hävningsavtal…
2022-05-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Mja ni har båda rätt, besöksförbud är benämning då man förbjuds besöka vissa platser.
Kontaktförbud är att förbjudas att överhuvudtaget kontakta en person var platsen än är.
Kontaktförbud brukar utfärdas då hot om våld eller risk för fortsatt våld finns.
Besöksförbud brukar utfärdas för t.ex personer som inte accepterar att deras besök inte är OK.
Kontaktförbud, i Sverige motsvarande det äldre begreppet besöksförbud, är ett myndighetsbeslut som innebär ett förbud för en person att besöka eller kontakta en eller flera andra personer. Syftet är att skydda brottsoffer mot våld, hot, trakasserier och stalkning.
Men vad kan jag om juridik?
2022-05-10, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Inte utan Esbjörns signatur på ett hävningsavtal…

Tur att ingen av er har företag där det krävs lite flexibilitet, att inte Ebba Busch skulle ha kunnat få tag på Esbjörn så de kunnat avsluta detta är inget annat än löjligt.
2022-05-10, 21:47
Medlem
Citat:
Jag tycker att Ebba borde haft vett att avstå denna affär när allt började barka utför, för KDs skull om inte annat, hela hennes förfarande initialt är ju sinnessjukt agerat av en så pass känd politiker.
Att avstå en affär med någon som vägrar prata med en är svårt. Att använda ord som sinnessjukt är inte särskilt respektingivande.
2022-05-10, 21:50
Medlem
Citat:
Tur att ingen av er har företag där det krävs lite flexibilitet, att inte Ebba Busch skulle ha kunnat få tag på Esbjörn så de kunnat avsluta detta är inget annat än löjligt.
Det är den som har ångrat sig och vill häva ett avtal som ska söka upp motparten, förstår man inte en så basal sak ska man nog inte mästra andra på det sätt som du försöker göra. Du fyller helt enkelt inte dina stora skor rent intellektuellt.
2022-05-10, 21:57
Medlem
Citat:

Du kanske missat bilagorna där Ebbas ombud gång på gång försökt få till ett möte, men där Esbjörns ombud gång på gång ställt in i sista minuten. Det var förövrigt Esbjörn som ”stängde dörren” och det genom media, istället för att ta ett möte…
2022-05-10, 22:12
Medlem
Citat:
Då får vi hoppas att Ebba avgår innan det blir en borgerlig regering, för klarar man inte av att hitta en 80 årig gubbe och lösa upp affären så klarar man knappast att sköta en ministerpost.

Ja det hade säkert varit en bra idé att våldgästa gubben när han vägrar att träffas. Han hade inte alls sprungit direkt till media och bölat ännu mer…

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in