Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Varför trodde man att det tredje skrevs av en kvinna? Det är ju samma stil och personlighet i alla tre.
Hur många av kuverten sparades? Ser bara ett
Så de två första, som skrevs med någon veckas mellanrum kort efter mordet, hanterades av en expedit? Det tredje, tre år senare, av en annan?
Vet ej varför, det var inget som polisen redogjorde för. Handstilen möjligen?
Jag misstänker att det är denna "kvinna" LGWP har refererat till med sina teorier om att GM sprang söderut och ned på Kungsgatan och krockade då med detta vittne.
Det är din teori att en expedit skulle hanterat breven(slickat på frimärket) och inget som utredningen på något sätt stödjer.
Nej, 86 och 89 är åren då de två Norrtäljebreven skickades, vilka gav DNA från samma person.
D 2549-1(86-03-29) och D 11509-1(89-04-10)
Det tredje skickades i april 86.
Sedan fanns även ett ytterligare brev, men som inte gav någon träff alls på DNA.
En försiktig person som använde frimärksdyna kanske?
Du är förresten ingen "fårskalle", men möjligen en Ulv i fårakläder..