2022-05-10, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Sen återstod ju om domstolen sätter så stor tilltro till vittnen och deras upplevelser om hur köparen tjatat och tjatat, när ingen av dessa upplevt, sett, vetat om eller varit åhörare till någon del av förloppet.
Detta kallas av domstol andrahandsuppgifter, tredjehandsuppgifter eller efterhandsuppgifter i vittnesmål.
Hade vittnesmål avgetts och fastställt vara ej åsyna och ej åhörda, så förstår ni väl alla vad det betyder?
Särskilt som Esbjörn inför domstolen redan medgett att han sålde frivilligt och inga påtryckningar förekom.

Vad jag har förstått så stämmer det ju inte att Esbjörn verkligen känner att han sålt frivilligt och att inte påtryckningar förekommit, det är ivf min bild av Esbjörn.

Att sedan Esbjörn råkat uttrycka dessa ord vid ett tillfälle och att Sektdrottningens närmsta här i tråden upprepar detta tillfälle in i absurdum behöver inte vara hur Esbjörn egentligen kände/känner.

Om dessa ord så skrivs en miljon gånger här i tråden så ändrar det inte Esbjörns rätta känsla, utan det kan ha varit bara två meningar vilka han råkat säga under viss press, Esbjörn har garanterat lätta kognitiva störningar och då blir inte sådant här enkelt.
2022-05-10, 17:00
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Nu förstår jag inte riktigt, var det inte Ebba som tog fram värderingen av släktgården (med strandläge)?
Ebba hade väl lovat att fixa allt det praktiska med försäljningen?
Citat av Ebba:
"Jag har säkerhetställt att allt gick rätt till."

Om Esbjörn äger en släktgård, men Ebba vill äga den och hon ordnar värderingar (om nu de fanns då) vilka de sedemera använder sej av vid kontraktets upprättande så kan jag ivf inte se det på annat sätt än att Ebba "lagt priset i Esbjörns mun".

Nu förstår jag inte riktigt, värderingar finns på säljarens pappas eftersatta sommarstuga utan vatten & avlopp, som ligger invid en sjö men har igenvuxen tomt och saknar egen strand.
Var nånstans ligger släktgården med strandläget???
2022-05-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Nä, lika lite tvekan om att han de facto utsätts för rena rättsövergrepp.
Om inte tingsrätten i Uppsala reagerar och tycker att detta är suspekt så är det konstigt. De bör väl nästan lämna över materialet till en åklagare för utredning kan man tycka.
2022-05-10, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om inte tingsrätten i Uppsala reagerar och tycker att detta är suspekt så är det konstigt. De bör väl nästan lämna över materialet till en åklagare för utredning kan man tycka.

De har ju mycket att göra men visst, i den bästa av världar...
2022-05-10, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Vad jag har förstått så stämmer det ju inte att Esbjörn verkligen känner att han sålt frivilligt och att inte påtryckningar förekommit, det är ivf min bild av Esbjörn.

Att sedan Esbjörn råkat uttrycka dessa ord vid ett tillfälle och att Sektdrottningens närmsta här i tråden upprepar detta tillfälle in i absurdum behöver inte vara hur Esbjörn egentligen kände/känner.

Om dessa ord så skrivs en miljon gånger här i tråden så ändrar det inte Esbjörns rätta känsla, utan det kan ha varit bara två meningar vilka han råkat säga under viss press, Esbjörn har garanterat lätta kognitiva störningar och då blir inte sådant här enkelt.
Men du framför ju bara din bild, hur vet du att Esbjörn säger en sak och känner en annan? Är det du som bestämmer vad han ska känna?
2022-05-10, 17:08
Medlem
trngws avatar
Merrybum fortsätter att, för att använda hennes egna retorik "bajsar ner sig själv", när hon ljuger som hon gör. Till exempel så har Aftonbladet intervjuat Notars mäklare där han berättade att värderingen gjordes innan affären, i augusti. Så visst finns det bevisning om när värderingen gjordes. Mäklaren som gjorde värderinger har alltså, som jag redan påtalat upprepade gånger i tråden, själv redan vittnat om att den gjordes innan köpet.

Det är bara det lögnaktiga trollet Merrybum som återigen blundar för fakta, och istället sprider sina lögner, om och om igen.

Tragiskt nog sprider det ständigt förvirrade trollet Mr7 samma lögner, även det trollet mot bättre vetande.
2022-05-10, 17:08
Medlem
Merrybums avatar
[quote=nighter825|80190711]Bra att du erkänner att du ljuger. Intressant att du kallar dig själv för Ebbotar.
Du antar det är en tavla men kan varit något annat och du försöker skapa en trådsanning att det är esbjörns tavla.[ /QUOTE]Snälla, Vi har ju talat om det där, hitta på dina egna epitet på mig/ oss. Använd inte mina, alla förstår att Ebbot syftat på människor som likt robotar är styrd av att försvara Ebba. Människor som aldrig frågar sig vad som hände, utan per automatik villkorslöst försvarar Ebba. Kanske du kan hitta någon kul liknelse med Esbjörns namn som du tycker stämmer in på mig. Men att låsas att Ebbotar är ett vedertaget ord påstå att jag är en blir ju bara fånigt.

Hallå hela tråden! Jag vill ännu en gång tydliggöra att jag inte tar gift på att det är en tavla.
Ebba håller i ett föremål som är väldigt likt en tavla på sin instagrambild.

Trådsanningar är knappast jag som försöker skapa i denna tråd. Men föresten. Varför är det så känsligt att hon håller i en tavla. Framskärmen ( fallskärmen, jag vet) verkar ju inte alls lika viktigt för dig att ifrågasätta.

Är det något med en tavla som är extra känsligt. Berätta Berätta.
2022-05-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Du har rätt, hon kan hålla i någon annan form av uppspänd duk på ram. Nej självklart kan jag inte ta gift på att det är en tavla. Men det ser väldigt mycket ut som en tavla.
Så klart, de delar väll inte med sig heller. Inte ens om informationen finns att leta upp själv.

Jag frågade här om dagen om hon fått lagfarten ännu. Men tyvärr fick jag inte svar på frågan, utan blev i vanlig härlig Ebbotanda bara idiotförklarad.

Jag har för mig att Ebba haft nycklar ända sedan Anticimex var där. Esbjörn fick aldrig tillbaka dom. Men här om dagen sa någon här att hon börjat småpula lite i huset. Någonstans i hjärnan florerar en bild med på en grön dörrr med ett kraftigt hänglås på. Och en skylt om kameraövervakning på sidan av bilden. Men jag minns inte riktigt.

Frågan är vem som är fetast och sjunger högst i denna soppa.

Ja det är mycket märkligt att Esbjörn bara höjer 100 000. Vem skulle gjort det. De flesta skulle ju början skyhögt om man fått ett bud på 3,8 för något som var värderat till 4,2 och som man dessutom visste att köparen var mycket motiverad att köpa. Jag hade börjar på minst 4,6. Det vill säga minst lika över som Ebba la sig under.

Jag tror att Ebba tänkte att det skulle vara en generalmiss att ha med någon. Man vill ju ha få ögon som ser en skumrask affär.
Skulle nog med säkerhet säga att bilden jag tagit del av med hänglåset och kameraskylten är en vecka isch gammal, högst.
2022-05-10, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Merrybum fortsätter att, för att använda hennes egna retorik "bajsar ner sig själv", när hon ljuger som hon gör. Till exempel så har Aftonbladet intervjuat Notars mäklare där han berättade att värderingen gjordes innan affären, i augusti. Så visst finns det bevisning om när värderingen gjordes. Mäklaren som gjorde värderinger har alltså, som jag redan påtalat upprepade gånger i tråden, själv redan vittnat om att den gjordes innan köpet.

Det är bara det lögnaktiga trollet Merrybum som återigen blundar för fakta, och istället sprider sina lögner, om och om igen.

Länka till den artikeln.

Du som säger du är mer insatt än andra i denna soppa, då kanske du vet om hur är det nu, har Esbjörn tillgång till sin fastighet överhuvudtaget eller vad gäller?
2022-05-10, 17:17
Avslutad
Är EBs fastighetsaffär den mest långdragna i Sverige på länge? Eller är det vanligt med tvister som denna när man köper hus?
2022-05-10, 17:18
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Har EB fått nycklarna och börjat renovera huset?

Om inte, bor hon i en riksdagslägenhet nu?

Javisst, ägaren fick ju nycklarna för mer än ett halvår sedan då Esbjörn tog emot 3.9milj och skrev köpebrevet.
Bor gör hon i Marielund men inte i sitt eget hus, då renovering & uppstädning just kunnat påbörjas.
Riksdagslägenhet bor väl nästan alla riksdagsmän i under deras arbetsveckor i Stockholm?
2022-05-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Hallå hela tråden! Jag vill ännu en gång tydliggöra att jag inte tar gift på att det är en tavla.

Ebba håller i ett föremål som är väldigt likt en tavla på sin instagrambild.

Trådsanningar är knappast jag som försöker skapa i denna tråd. Men föresten. Varför är det så känsligt att hon håller i en tavla. Framskärmen ( fallskärmen, jag vet) verkar ju inte alls lika viktigt för dig att ifrågasätta.

Är det något med en tavla som är extra känsligt. Berätta Berätta.

Jag fixade till dina konstiga citat.

Vad bra att du inte tar gift, sånt sabbar minnet.

Vad tror du om Esbjörns brev att han inte vill bli påtvingad en förvaltare? Att bli satt under en förvaltare mot sin vilja måste vara extra känsligt, eller hur tänker du.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in