2022-05-10, 16:43
Medlem
https://easyupload.io/rwkiwd

Ska nog fungera
2022-05-10, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
https://easyupload.io/rwkiwd

Ska nog fungera

https://delafil.se/921561d3706d6052/Uppsala_TR_Ä_1747-22_Aktbil_20,_Yttrande_från_Esbjörn_Bolin.pdf
2022-05-10, 16:47
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Är du 100 på att det är en tavla? eller har du bestämt att det är det bara för att det har samma form?
Du har rätt, hon kan hålla i någon annan form av uppspänd duk på ram. Nej självklart kan jag inte ta gift på att det är en tavla. Men det ser väldigt mycket ut som en tavla.
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
"File Uppsala TR Ä 1747-22 Aktbil 20, Yttrande från Esbjörn Bolin.pdf can not be located, please try again later."

Ovan är vad som möter mej vid klick på länk.
Så klart, de delar väll inte med sig heller. Inte ens om informationen finns att leta upp själv.

Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Har EB fått nycklarna och börjat renovera huset?

Om inte, bor hon i en riksdagslägenhet nu?
Jag frågade här om dagen om hon fått lagfarten ännu. Men tyvärr fick jag inte svar på frågan, utan blev i vanlig härlig Ebbotanda bara idiotförklarad.

Jag har för mig att Ebba haft nycklar ända sedan Anticimex var där. Esbjörn fick aldrig tillbaka dom. Men här om dagen sa någon här att hon börjat småpula lite i huset. Någonstans i hjärnan florerar en bild med på en grön dörrr med ett kraftigt hänglås på. Och en skylt om kameraövervakning på sidan av bilden. Men jag minns inte riktigt.

Citat:
It ain't over till the fat lady sings, kan som du skriver stämma in på detta för Ebba Busch.

Att göra en tavla och sedan bränna en tavla, så kan det mycket väl vara.

Din punkt 1 och 3 är oerhört märkliga!
Om nu hennes påstådda värderingar lämnats till Esbjörn, varför bara 100' upp.
Sedan att han ska vara helt ensam i detta är ju en generalmiss av Ebba, varför inte låtit Ulf vara med, märkligt båda sakerna (men då kanske hela kuppen hade misslyckats).
Frågan är vem som är fetast och sjunger högst i denna soppa.

Ja det är mycket märkligt att Esbjörn bara höjer 100 000. Vem skulle gjort det. De flesta skulle ju början skyhögt om man fått ett bud på 3,8 för något som var värderat till 4,2 och som man dessutom visste att köparen var mycket motiverad att köpa. Jag hade börjar på minst 4,6. Det vill säga minst lika över som Ebba la sig under.

Jag tror att Ebba tänkte att det skulle vara en generalmiss att ha med någon. Man vill ju ha få ögon som ser en skumrask affär.
2022-05-10, 16:48
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Om det är ett brott att "tjata på ett otillbörligt sätt" vet jag en del som ligger illa till.

Mäklaren är kallad för att styrka uppgifter, fakta som är relevanta för målet och som har presenterats. Det finns inte så mycket att invända förutom att påstå "du ljuger!" vilket jag inte tror Esbjörns ombud hade gjort.

Esbjörns vittnen är väl mer kallade för att berätta sina historier om hur de upplevt att Ebba har tjatat och tjatat. Vi vet inte exakt vad de skulle ha sagt. En gissning är att Esbjörns ombud bedömt dem som väldigt svaga vittnen som inte tillfört något. Snarare innebar de risker då det kunde komma otrevliga motfrågor. Esbjörns egna uttalande vid den muntliga förberedelsen, att han sålt av egen fri vilja utan något tvång, är mycket starkt. Ombudet hade behövt argumentera mot det vilket hade verkat mycket märkligt.

Sen återstod ju om domstolen sätter så stor tilltro till vittnen och deras upplevelser om hur köparen tjatat och tjatat, när ingen av dessa upplevt, sett, vetat om eller varit åhörare till någon del av förloppet.
Detta kallas av domstol andrahandsuppgifter, tredjehandsuppgifter eller efterhandsuppgifter i vittnesmål.
Hade vittnesmål avgetts och fastställt vara ej åsyna och ej åhörda, så förstår ni väl alla vad det betyder?
Särskilt som Esbjörn inför domstolen redan medgett att han sålde frivilligt och inga påtryckningar förekom.
2022-05-10, 16:50
Medlem
Här finns både Esbjörn Bolins brev och dagboksbladet om ansökan av förvaltare.

Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Akt bil 20 Yttrande från Esbjörn Bolin

https://delafil.se/7c4c63588f43285d/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_20,_Yttrande_fr%C3%A5n_Esbj%C3%B6rn_Boli n.pdf

Akt bil 19 Missiv från ÖFN

https://delafil.se/f8954b31cf375c45/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_19,_Missiv_fr%C3%A5n_%C3%96FN.pdf
Senast redigerad av N.Armstark 2022-05-10 kl. 16:57.
2022-05-10, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Tänk vad konstigt mitt rättspatos säger högröstats åt mig att polisen borde utreda Ebbas beteende. Tänk att våra moral kompasser kan peka åt så olika håll.
Nä, jag får erkänna att jag överdrev en liten smula.

Men på valborg delade Ebba en bild på Instagram där hon enligt alla Ebbotar här stå på Esbjörns tomt, och enligt Ebbotar här så ser man att det är ordentligt avverkat på kullen.

Det brinner en brasa i bakgrunden av bilden, man får uppfattningen om att de bränner löv eller skräp.
Ebba håller en tavla i ena handen och någon del från en gammal bil i andra. En framskärm med en backspegel på. Bilden ger ett intryck att Ebba är på väg att slänga saker på brasan. Kanske inte framskärmen då, det behövs högre temperaturer för att den ska brinna.

Jag kommenterade att jag tyckte det var illvilligt och elakt av Ebba att dela en sådan bild, dock fattade ingen hur jag menade.

Bra att du erkänner att du ljuger. Intressant att du kallar dig själv för Ebbotar.
Du antar det är en tavla men kan varit något annat och du försöker skapa en trådsanning att det är esbjörns tavla.

Kommer du ihåg igår när du skrev att du hade läst inlagorna men du erkände senare att du inte hade läst dom? För du hade bråttom?

Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Tack som fan!!!! Så intressant och så mycket som bekräftas.

Det är oxå skönt att veta att de flesta i tråden räknar inlagor till rätten som 100% sanna.

Så det ska bli roligt att se hur Ebbotarna reagerar på detta.

Såna inlägg gör att det är svårt att ta dig seriöst. Men ni Ebbotar är så
2022-05-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
https://delafil.se/921561d3706d6052/Uppsala_TR_Ä_1747-22_Aktbil_20,_Yttrande_från_Esbjörn_Bolin.pdf
Då finns den på 2 ställen. Om den jag la upp försvinner inom 15 dagar är det nån som tvingat ner den.
2022-05-10, 16:52
Medlem
Citat:
Menar du då rent av att någon blivit utestängd från en fastighet vilken den rent juridiskt har fått rätt att tillträda?

Har det hänt i detta fall?
Enda som vi vet är ena parten försöker inte uppfölja de punkter i förlikningen.
2022-05-10, 16:55
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Igen, vilken tavla ska Busch ha bränt på instagram?

Hittills är det väl bara Esbjörn som inte uppföljer punkterna. Det är ju inte första gången.
Han bröt ju mot det icke-bindande avtalet med sin brorson, samma brorson som hade chansen att köpa huset men tacka nej när Busch gav erbjudande att köpa huset.
Om du läser alla svar i tråden så får du reda på vilken tavla jag talar om. Det blir ju så ogörligt om jag ska upprepa samma svar en massa gånger.

Vet du punkterna i förlikningen spännande. Berätta gärna mer om den. För jag har inte läst den.
2022-05-10, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Då finns den på 2 ställen. Om den jag la upp försvinner inom 15 dagar är det nån som tvingat ner den.

Av det han skriver att döma så verkar han inte dement
2022-05-10, 16:56
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Tack, ingen tvekan om vad han vill i den frågan.
2022-05-10, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tack, ingen tvekan om vad han vill i den frågan.

Nä, lika lite tvekan om att han de facto utsätts för rena rättsövergrepp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in