2022-05-10, 16:20
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Mitt rättspatos säger högröstat att någon (polis, advokat..?) borde syna detta anhang som omger esbjörn. Inte för att han är oskyldig till det som drabbat honom, alls inte, men det som pågått och pågår är jävligt läskigt
Tänk vad konstigt mitt rättspatos säger högröstats åt mig att polisen borde utreda Ebbas beteende. Tänk att våra moral kompasser kan peka åt så olika håll.
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Har Ebba eldat upp Esbjörns egendom?
Nä, jag får erkänna att jag överdrev en liten smula.

Men på valborg delade Ebba en bild på Instagram där hon enligt alla Ebbotar här stå på Esbjörns tomt, och enligt Ebbotar här så ser man att det är ordentligt avverkat på kullen.

Det brinner en brasa i bakgrunden av bilden, man får uppfattningen om att de bränner löv eller skräp.
Ebba håller en tavla i ena handen och någon del från en gammal bil i andra. En framskärm med en backspegel på. Bilden ger ett intryck att Ebba är på väg att slänga saker på brasan. Kanske inte framskärmen då, det behövs högre temperaturer för att den ska brinna.

Jag kommenterade att jag tyckte det var illvilligt och elakt av Ebba att dela en sådan bild, dock fattade ingen hur jag menade.
2022-05-10, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hrmm…. Jag tror du missuppfattar MaryBum lite nu.
Det är hönan som inte vill ha vittnen eller fakta i bevisningen.

Nix, du som misstolkat, läs om, läs rätt, även inlägg innan med andra gällande detta med vittnen.
2022-05-10, 16:27
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Vilken tavla?

Du vet väl Esbjörn skrev på en förlikning där han gick med på att sälja?
Det var Esbjörn som skrev på förlikningen. Det har du rätt i. Den gav Esbjörn tillträde till huset och tomten om jag inte minns fel. Undrar om tillträdet var fritt eller om det fanns regler kring den. Vad skulle hända om någon av partens inte uppfyller punkterna i avtalet tro? Det vore ju spännande att tänka kring.
2022-05-10, 16:30
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Kollar man i bilaga 104, så skulle

Esbjörn vittna om påtryckningar

Barry om Esbjörns bristande förmåga och att Ebba visste om hans tillkortakommanden

Majkgård om Esbjörns hälsa före och efter kontraktsskrivningen och "hur Esbjörn Bolins kognitiva status och mående tar sig uttryck vid kontakt med Esbjörn Bolin" (ja, det står så, jättemärkligt). Hon ska också vittna om vad som hänt när hon inte varit med.

Ulf ska vittna om ett samtal med Esbjörn efter påskrift och om 3-september-brevet.

Monica ska vittna om Esbjörn.

Så nej, det står faktiskt inget om att Esbjörns vittnen ska vittna om att Ebba tjatat på Esbjörn. Varken på tillbörligt, eller otillbörligt sätt.

Det är väl ganska troligt att man kallar vittnen som stödjer sin sida av historien, eller hur? Att man inte vet exakt vad de ska säga är en sak, men andemeningen hos vittnet är förutsägbart. Hur många vittnen gör en 180-sväng i vittnesbåset?

En anmärkningsvärd 180 i vittnesbås gällande vad vittnesmålet enligt ombudet ska styrka, har redan skett.
Enligt bil.104. Vittneslista med beskrivning av vittnesmålens innehåll inlämnad av ”juristen” Binninge.
Ska Esbjörn Bolin vid rättegången vittna om de påtryckningar han utsatts för.
Men vid MUF tillstod Esbjörn Bolin inför domstolen, att inga påtryckningar förekommit???
Esbjörn Bolin har av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit undertecknat köpeavtalet.
2022-05-10, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Fungerar inte för mig heller.

Jag har filen nedladdad och esbj skriver egenhändigt att han redan 27 februari 2022 besvarat att han inte vill eller behöver ha god man och i synnerhet inte förvaltare. Han skriver även att han inte har givit fullmakt till snedseglaren i annat än det rent juridiska.
2022-05-10, 16:35
Avslutad
Citat:
En anmärkningsvärd 180 i vittnesbås gällande vad vittnesmålet enligt ombudet ska styrka, har redan skett.
Enligt bil.104. Vittneslista med beskrivning av vittnesmålens innehåll inlämnad av ”juristen” Binninge.
Men vid MUF tillstod Esbjörn Bolin inför domstolen, att inga påtryckningar förekommit???
Esbjörn Bolin har av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit undertecknat köpeavtalet.

Dagens 10000-kronorsftåga, kan det möjligen vara så att Esbjörn lider av kognitiva störningar?
2022-05-10, 16:35
Avslutad
Citat:

Dagens 10000-kronors-fråga, kan det möjligen vara så att Esbjörn lider av kognitiva störningar?
2022-05-10, 16:36
Bannlyst
Jag vill ladda upp filen med esbj svar men hur då? Novis men villig....
2022-05-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det var Esbjörn som skrev på förlikningen. Det har du rätt i. Den gav Esbjörn tillträde till huset och tomten om jag inte minns fel. Undrar om tillträdet var fritt eller om det fanns regler kring den. Vad skulle hända om någon av partens inte uppfyller punkterna i avtalet tro? Det vore ju spännande att tänka kring.

Igen, vilken tavla ska Busch ha bränt på instagram?

Hittills är det väl bara Esbjörn som inte uppföljer punkterna. Det är ju inte första gången.
Han bröt ju mot det icke-bindande avtalet med sin brorson, samma brorson som hade chansen att köpa huset men tacka nej när Busch gav erbjudande att köpa huset.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Menar du då rent av att någon blivit utestängd från en fastighet vilken den rent juridiskt har fått rätt att tillträda?
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Jag har filen nedladdad och esbj skriver egenhändigt att han redan 27 februari 2022 besvarat att han inte vill eller behöver ha god man och i synnerhet inte förvaltare. Han skriver även att han inte har givit fullmakt till snedseglaren i annat än det rent juridiska.
Egentligen inte förvånande.
Vilket jävla Tattargäng som omger honom.
2022-05-10, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Egentligen inte förvånande.
Vilket jävla Tattargäng som omger honom.

Obehagliga individer. Trodde knappt så vidriga personer fanns innan detta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in