2022-05-10, 09:29
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Nej men en falsk lögnerska lika Ebba Busch skulle utan tvekan ljuga om värderingen, eftersom Ebba aldrig någonsin hade tänkt tillåta en rättegång, den användes av henne bara lika ett vapen gentemot Esbjörn.

Det framgår av aktbilaga 74 att killen från Notar skulle vittna om han värderade fastigheten i augusti.
Du påstår alltså att han inte är trovärdig? Det är han som skulle vittna, inte Ebba.

Esbjörn har beklagat sig över att han blev tvingad till en förlikning av Monica och sina ombud. Det är alltså inte Ebba som har varit drivande för att få igenom en förlikning.
2022-05-10, 09:32
Medlem
Citat:
Vilken jla bullshit, det finns inte ett enda bevis på att Ebba fått ett sms på värderingen i augusti, förutom Sektdrottningen egna ord.
Sen om ni skriver att det är lika med bevis tusen ggr i tråden så tror ni väl själva t.o.m att det är ett lika med ett bevis.
Men Ebbas ord i denna affär är verkligen inte alltid det samma som sanningen!
Dröm på.

Mäklaren säger detta.
Ebbas advokat skriver detta i inlaga.
Det ska vittnas om det vid rättegång.
Esbjörn har inte haft någon synpunkt på att värderingen skulle vara utförd på annan tid än Ebba påstått.

Jo det får anses som väldigt sannolikt att så är fallet.

På andra sidan har vi ett par signaturer på fb som är kända för att aldrig stödja påståenden och som är konstant kända för lögner.

Slutsatsen är tydlig, allt, precis allt talar för att värderingen skedde innan kontrakt. Att du inte tar till dig detta innebär inte att du har rätt. Tvärtom.
2022-05-10, 09:40
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Å nej, jag har inte koll på målsnumren, det betyder ju att all min trovärdighet är raserad för att framtid. Varför ger du dig inte på dom som inte har koll på vad värderingsdatum betyder istället?.
Det betyder inget att den var daterad i oktober i mina ögon, han skulle ju vittna om att den var gjord i samband med kontraktets framtagande.
Detta är för mig en ikkefråga.
Målnr är föresten för hans ansökan av förvaltare, fel av mig
Senast redigerad av braattha 2022-05-10 kl. 10:12.
2022-05-10, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag vet inte varifrån uppgiften om att Esbjörns advokat sagt att Esbjörn inte har något emot att sälja.

Aktbilaga 157:

https://anonfiles.com/Dcx0R9e4y3/Uppsala_TR_T_8555-20_Aktbil_157_Yttrande_fr_n_svarandeombuden_pdf
2022-05-10, 09:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Vilken jla bullshit, det finns inte ett enda bevis på att Ebba fått ett sms på värderingen i augusti, förutom Sektdrottningens egna ord.
Sen om ni skriver att det är lika med bevis tusen ggr i tråden så tror ni väl själva t.o.m att det är lika med ett bevis.
Men Ebbas ord i denna affär är verkligen inte alltid det samma som sanningen!

Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ebba beställde en värdering och fick ett värde av mäklaren. Om han har fuskat på sitt håll, hur kan det bli Ebbas fel? Har han sagt 4,2 till henne, har hans gissning visat sig vara lika korrekt som den senare gjorda värderingen, så vari ligger problemet?

Ehentligen finns inte något problem ju hans om det nu är en gissning är god som dom andra och man kan med sanningen överenstämma att han är betydligt mer duktig om han kan sätta rätt pris utan att skriva 4 a4 för att nå dit.
Senast redigerad av braattha 2022-05-10 kl. 10:07.
2022-05-10, 10:16
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Dröm på.

Mäklaren säger detta.
Ebbas advokat skriver detta i inlaga.
Det ska vittnas om det vid rättegång.
Esbjörn har inte haft någon synpunkt på att värderingen skulle vara utförd på annan tid än Ebba påstått.

Jo det får anses som väldigt sannolikt att så är fallet.

På andra sidan har vi ett par signaturer på fb som är kända för att aldrig stödja påståenden och som är konstant kända för lögner.

Slutsatsen är tydlig, allt, precis allt talar för att värderingen skedde innan kontrakt. Att du inte tar till dig detta innebär inte att du har rätt. Tvärtom.

Precis finns bara två som har problem med att förstå detta.
Men det betyder ju inte att det går få dom att erkänna att dom har fel.
2022-05-10, 10:22
Medlem
Citat:
Nej men en falsk lögnerska lika Ebba Busch skulle utan tvekan ljuga om värderingen, eftersom Ebba aldrig någonsin hade tänkt tillåta en rättegång, den användes av henne bara lika ett vapen gentemot Esbjörn.
Det du antyder är att inte bara Ebba, utan även hennes ombud och mäklaren skulle ha hittat på lögner om värderingsdatum, lämnat in det som inlagor till tingsrätten och vara beredda på att vittna falskt inför rätten? Fast sen var planen att ändå ingå en förlikelse?
Det är väldigt grova anklagelser du sprider om ombudet Katrin Björklund, sånt som man kan bli utkickad från Advokatsamfundet för. Att sprida falska anklagelser av den graden skulle jag tro faller under förtal, kanske tom grovt förtal.
2022-05-10, 10:24
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det vore absolut av intresse att se Tersaeus motiv till att driva målet om att sätta Esbjörn Bolin under förvaltare mot sin vilja. Även om den delvis är maskad så kan det knappast finnas fog i lagstiftningen för att maska hela dokumentet. Det går även att överklaga beslutet om sekretess, men jag misstänker att målet kommer att avslutas innan en sådan överklagan behandlas.

Men att det pågår ett mål om förvaltarskap är riktigt intressant i sammanhanget. Att sekretessbelägga på vems initiativ det sker är knappast rimligt. Det måste väl gå att få fram vem som har ansökt om förvaltare till Esbjörn Bolin när han tidigare inte ens ansetts behöva en god man. Det är uppenbarligen någon som är mån om att han inte ska göra sig av med sina tillgångar innan han hinner dö.

Tänk om han skänker allt han äger till Ecpat Sverige som jobbar mot sexuell exploatering av barn i stället för att skriva ett testamente…..han har ju ändå inga egna barn som kan ärva något.

Pressen att sätta Esbjörn under förvaltare är helt driven av politiska intressen att misstänkliggöra Ebba. Esbjörn får uppenbarligen kämpa med näbbar och klor mot de som vill gömma undan honom som en grönsak. Majkgård och Co har väl redan tillskansat sig hans pengar?
2022-05-10, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Precis finns bara två som har problem med att förstå detta.
Men det betyder ju inte att det går få dom att erkänna att dom har fel.
Så är det.
Deras historia i olika trådar visar tydligt att de inte är ute efter att diskutera och klargöra funderingar. Det är extremt tydligt att avsikten är att kasta skit och sprida desinformation om vad som hänt och fakta i målet.

Om det är ren trollning, pga personligt agg eller politiskt motiverat kan man ju fundera på. Själv har jag en mycket klar uppfattning om orsaken. Den har jag fått pga tidigare inlägg och den har enbart stärkts ju längre tiden går.
2022-05-10, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Pressen att sätta Esbjörn under förvaltare är helt driven av politiska intressen att misstänkliggöra Ebba. Esbjörn får uppenbarligen kämpa med näbbar och klor mot de som vill gömma undan honom som en grönsak. Majkgård och Co har väl redan tillskansat sig hans pengar?
Det är uppenbart viktigare för vissa i tråden att diskutera dateringar på värderingar än att det pågår en rättegång med syfte att med tvång ge Esbjörn Bolin en förvaltare mot sin egen vilja. Processen sköts av Esbjörn Bolins juridiska ombud trots att Esbjörn själv skrivit ett handskrivet brev till Tingsrätten att han vill styra över sitt liv själv.

Det är inte konstigt att några skribenter i tråden försöker dölja detta uppenbara övergrepp i en massa skval om ovidkommande detaljer som när en värdering är daterad eller liknande trams.
2022-05-10, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det framgår av aktbilaga 74 att han skulle vittna om han värderade fastigheten i augusti. Fullständigt befängt att tro att vittnesmål skulle ändras för att passa dina fantasier.

Finns ingen anledning att han skulle göra ett halvtaskigt arbete innan försäljningen, ett välrenommerat företag som Notar arbetar inte på det viset.

Sååååå, hur arbetar det norska välrenommerade mäklarföretaget Notar då?

Heltaskigt eller bara halvtaskigt?

Lite recensioner kan kanske hjälpa till att förstå vad som menas med välrenommerad!

https://www.reco.se/notar-uppsala
2022-05-10, 10:41
Medlem
Hela den här historian är i min mening att det finns en pensionatsvärdinna som har gjort för vana att ärva barnlösa äldre män i sin omgivning.
Har de en angränsande fastighet, extrapoäng.

Hade hon inte funnits och dessutom haft back upp via likasinnade och en sk jurist med icke skrupelfritt leverne och denne dessutom inte tyckt om KD då hade hela den här affären var iland för länge sen.
Ebba hade varit nöjd med att ha fått sina barn i det närområde där de vuxit upp och har sina kamrater och släkt mm.
Esb hade varit nöjd med att få kunna gå dit och hälsa på och berätta rövarhistorier för Ebbas barn och få sig en fika.
Grannarna hade varit mera än nöjda med att det blivit uppstädat på tomten och huset vilket gör att deras omgivningar och värderingar stiger både själsligen och monetärt.

Jag röstar inte på Ebba och är inte dragen till tanter, men hon är både söt och vinner i mina ögonen.

Dags för en ny lag Lex Esb som sätter stopp för såna här dumheter med folk som har för vana att ärva äldre barnlösa och stör deras och andras ekonomi samt tar upp tid för rättsväsendet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in