Citat:
Ursprungligen postat av
blekmyr
Lägg ner. Sverige måste vara typ världens mest centraliserade land. Jag tror lätt att 9/10 av varenda högskoleelev som tar examen tvingas att flytta till Stockholm om de vill göra karriär. Har du ens bott i småstad? Det har jag under många år och det finns fan inte ett jota många gånger förutom inom äldreomsorg eller administrativa tjänster på kommuner. Jag tycker det är en extremt tråkig utveckling och jag tycker absolut att vi borde reglera detta så att fler företag tvingas flytta sina huvudkontor till mindre orter och inte bara begränsar det till myndigheter. Klart vi ska ha en levande landsbygd men det behövs såväl folk som arbete för att få det.
Jobba 1 år på företaget och bo dyrt i andra hand sen ber man om att få jobba på distans. Känner en som rakt ut sa till chefen att hon aldrig kommer ha råd med ett hus i Stockholm och har nu jobbat på distans i 5 år med samma lön, bor i nån håla där hon och killen köpte hus för en halv miljon.
Finns många företag som är baserade i Stockholm men har kontor i princip över hela landet som Ernst and Young.
Jag skulle själv aldrig vilja anställa någon som är skuldsatt över öronen, man vill ju att de ska må bra och inte behöva sno toapappret på kontoret när räntan stiger