Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Man kan ju att man sett precis vad som helst. Men utan att backa upp det man säger med fakta kan man inte begära att bli trodd eller tagen på orden.
Det är förvisso sant, men du är ju inte direkt känd för att "backa upp" alla dina påståenden alla gånger om saker som du hävdar tvärsäkert. (vilket i många fall är rena trådsanningar som du tar som fakta)
Om någon eventuellt har sett en värdering från banken så tror jag denne är lite försiktig med att skrika det rakt ut. Alla kanske inte är så pigga på att avslöja dels vem de är, dels bryta mot banksekretessen.
Citat:
Den mest relevanta värderingen på huset är Densias, den är gjord 5 månader efter avtalet. Den säger 4,6.
Men in vi nu hypotetiskt säger att Esbjörn fått titta på Ebbas sms, så borde han vara medveten att huset låg på 4,2 plus minus 300 000. Så med kunskapen om att en värdering upp till 4,5 finns.
släpp värderingarna nu eftersom du uppenbart inte förstår hur de funkar och i vilken kontext de är gjorda.
Notar värderade fastigheterna till 4,2 +/-
200k i Städat skick (dvs en helt städad och sanerad tomt utan en massa saker kvar)
Det är så man värderar fastigheter. Eller hade du tänkt dig att mäklaren dessutom skulle ta in offert på sanering och bortforsling och sedan räkna av det?
Densias innehåller dessutom felaktigheter, exempelvis att det finns 4 fungerande kakelugnar, utan att det visas upp någon form av intyg på senast genomförd besiktning och att det skulle finnas drickbart vatten i brunnen (troligen ÄR det drickbart men ingen kontroll har genomförts senaste 20 åren)
Citat:
Fast egentligen var det så att jag skickade tacket innan jag läst bilagorna, jag skulle iväg.
ditt inlägg kunde lätt tolkas som att du ansåg att det skulle stått något nytt och revolutionerande i
dem.
Citat:
Tack som fan!!!! Så intressant och så mycket som bekräftas.
Newsflash: det bekräftas ingenting i dem
Citat:
Dock har ju ingen kommenterat all sanning som står i dom. Att Esbjörn ångrat sig, att han kände sig stressad att skriva på förlikningen osv.
Jag är tämligen övertygad om att innehållet i inlagorna har diskuterats flertalet gånger.
Du måste skilja på vad Esbjörn/hans ombud skriver i sina yrkanden och vad som lämnas in som underlag.
Vad Esbjörn hävdar/tycker är inte fakta, eller ja det är fakta att han tycker så, men det betyder inte att det är "sant".
Mycket av det som anfördes i de tidiga inlagorna har ju gått att ifrågasätta när man fick tidslinjen klar för sig