2022-05-09, 15:39
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det finns program som handlar enbart om överlevnad och det heter "Ensam i vildmarken". Robinson som koncept är dels överlevnad och dels det sociala spelet. Det finns liksom en anledning till att den australiensiska och amerikanska heter "Outwit, Outplay, Outlast". Och nej, det är inte bara personer födda efter millienieskiftet som tycker det.

Programmet "Ensam i vildmarken" (svenskt program) har jag sett. Bl a var en av deltagarna en f.d. Robinsondeltagare: Ida Lindström med. De var i Norrland har jag för mig?! Riktigt bra serie tycker jag.

Ida i Robinson som visades/gick år 2018 på TV:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/ngKOEx/fick-lamna-robinson--efter-hjarnslappet

Ida i Ensam i Vildmarken som visades/gick år 2021 på TV:
https://megafonen.se/2021/04/ida-bland-topp-tre-i-realityserien-sa-lange-bodde-hon-ensam-i-vildmarken-ar-en-kamp-mot-hunger-och-k yla
2022-05-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
För annars kan en Zombie-Hanna vinna som egentligen skulle dött efter 6-7 timmar på en öde ö.
Människor födda 2000 och framåt tycker att "Robinson handlar lika mycket om det sociala spelet"
Vi äldre vill att en stark person vinner en som kan jaga, bygga, skaffa mat och uppfinna saker med de små medel man har.

En jävla person som pratar om könsroller på Robinson!! Vafan sluta nu. Nu på en gång.
Robinson handlar objektivt om det sociala spelet också dock. Äldre (födda 1970 och bakåt) verkar ha fått för sig att det är ett rent överlevnads/tävlingsprogram, vilket det aldrig har varit. Som det står på engelska: Outwit, outplay, outlast. Lura och spela ut andra är minst lika stor del som att överleva.

Hanna är däremot totalkass oavsett.
2022-05-09, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Shevin är ju helt besatt av Joel. Hon verkar inte kunna släppa detta alls och har hakat upp sig helt på Joel. Hon är ju pinsam.

Hoppas nu att Henrik eller Linn vinner Robinson. Hanna, Peter och Shevin är värst av alla. Och Hayes såklart.
2022-05-09, 16:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traptin
Robinson handlar objektivt om det sociala spelet också dock. Äldre (födda 1970 och bakåt) verkar ha fått för sig att det är ett rent överlevnads/tävlingsprogram, vilket det aldrig har varit. Som det står på engelska: Outwit, outplay, outlast. Lura och spela ut andra är minst lika stor del som att överleva.

Hanna är däremot totalkass oavsett.
Tycker knappt det handlar om överlevnad längre, de verkar få lite mat här och där. I två avsnitt av gränslandet hängde det stora bananklasar vid ett träd i lägret och de rör sig ju inte utanför stranden.
Tycker det handlar mest om att tävla bra och se till att inte hamna i öråd så man får med sig största antal vid sammanslagning och sen spela det sociala spelet väl. Inte sticka ut och där har ju t.ex. Angela totalt misslyckats. Inte heller vara för bra på de individuella tävlingarna även om Klas bevisade motsatsen för två år sedan.

Vad händer med alla dessa jubel över fiskespön och nät? Man ser ju nästan aldrig någon fiska eller få fisk.
2022-05-09, 16:27
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
sidan har tagits bort så det var nog en spoiler modell värre....eller?
2022-05-09, 16:31
Medlem
skaldjuspuddings avatar
Hanna kan ju inte väga mer än 35 kilo alltså

Definitionen av benrangel
2022-05-09, 16:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag har i bakhuvudet att vi i tidigare säsonger fick se lite flera av deltagarnas röster - dock inte allas röster - när de stod i röstbåset. Det hade räckt med en lista i TVrutan direkt efter att den utröstade hade fått gå iväg. Då hade man kanske kunnat se hur deltagarna förändrar sina val vartefter spelets gång precis som en Mini-deckare med lite ledtrådar. Gissningarna hade givetvis blivit olika i varje fall ifrån oss tittare eftersom vi alla tänker olika men lite roligt.
Om jag minns rätt så var det upplägget de hade tänkt ha första säsongen - med det ändrade på det eftersom den först utröstade (någonsin) kände sig mobbad och tog sitt liv. Man gjorde då om en del i klippning på den säsongen.

Lite knäppt egentligen att alla minns den första vinnaren Martin Melin --trots alla senare vinnare, men väldigt få minns Si*niša Sa*vija, trots att det var honom man hade i tankarna hela första säsongen och inget lika tragiskt hänt sedan dess.
2022-05-09, 16:51
Medlem
skaldjuspuddings avatar
2022-05-09, 16:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om jag minns rätt så var det upplägget de hade tänkt ha första säsongen - med det ändrade på det eftersom den först utröstade (någonsin) kände sig mobbad och tog sitt liv. Man gjorde då om en del i klippning på den säsongen.

Lite knäppt egentligen att alla minns den första vinnaren Martin Melin --trots alla senare vinnare, men väldigt få minns Si*niša Sa*vija, trots att det var honom man hade i tankarna hela första säsongen och inget lika tragiskt hänt sedan dess.

Sinisa Savija var psykiskt instabil och borde aldrig ha kommit med i programmet från första början.
2022-05-09, 16:59
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jo då jag minns honom och att han tragiskt nog tog sitt liv dryga halvåret efter hemkomsten ifrån Robinson. Som jag har läst i artiklar i tidningar (vid den tidpunkten) vill jag minnas att han inte var psykiskt stabil vare sig före eller efter Robinson så den direkta bidragande orsaken till självmordet kanske man inte vet exakt fast troligtvis så gjorde väl utröstningen inte honom bättre i sinnet.
2022-05-09, 17:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jo då jag minns honom och att han tragiskt nog tog sitt liv dryga halvåret efter hemkomsten ifrån Robinson. Som jag har läst i artiklar i tidningar (vid den tidpunkten) vill jag minnas att han inte var psykiskt stabil vare sig före eller efter Robinson så den direkta bidragande orsaken till självmordet kanske man inte vet exakt fast troligtvis så gjorde väl utröstningen inte honom bättre i sinnet.

Var inte ens ett halvår. Han tog livet av sig en månad efter att han kommit hem från Robinson.
2022-05-09, 17:10
Medlem
Citat:
Tyvärr tror jag du har rätt i det. Dessutom låter det som omogna 14:isar att hålla på och skriva offentligt om någon orsak till varför Shevin ogillar Joel och samtidigt inte ens skriva ut VAD som orsakar Shevins irritation över Joel. Det hela har gått överstyr utan like.

Shevin vill ge tillbaka på den hatstorm hon fick. Simple as that. Hon vill att Joel ska få känna på samma sak. Det är det som är målet med allt det här.

Orkar faktiskt inte följa med Robinson längre på grund av detta. Man vill ju följa med Robinson för att få en paus från ens egna vardag. Detta får ju en bara att må dåligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in