2022-05-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
För annars kan en Zombie-Hanna vinna som egentligen skulle dött efter 6-7 timmar på en öde ö.
Människor födda 2000 och framåt tycker att "Robinson handlar lika mycket om det sociala spelet"
Vi äldre vill att en stark person vinner en som kan jaga, bygga, skaffa mat och uppfinna saker med de små medel man har.

En jävla person som pratar om könsroller på Robinson!! Vafan sluta nu. Nu på en gång.

Hannas feministsnack hör inte hemma i Robinson såklart, men att vinna Robinson ska inte handla om att ha störst muskler. En värdig vinnare ska vara mångsidig. Precis som i verkligheten behöver du mer än muskler för att överleva på en öde ö. Speciellt om du ska överleva tillsammans med en grupp. Det krävs intelligens, social kompetens, mental styrka och kämpaglöd, minst lika mycket som det krävs stora muskler.
2022-05-09, 14:05
Medlem
Shevins vän har i en fb-grupp för tjejer avslöjat att Shevin och Angela då antar jag ska hänga ut Joel för att vara rasist. Hon taggade till och med Joels tjej (min tjej visade inlägget), så joel vet nog om det xD

Tror knappast det finns någon sanning i det. Det hade kommit fram för länge sedan i sånna fall. Ska be tjejen skicka screenshot om hon har det kvar och se vad shevins vän skrev att joel hade gjort. Minns att hans tjej ifrågasatte vart hon hört det (??) och shevins vän kallade alla i kommentarsfältet för kränkta vita personer xD

Frågan är om shevin är så glad att hennes vän skrev ut det offentligt och joel nu vet om det xD
2022-05-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Hannas feministsnack hör inte hemma i Robinson såklart, men att vinna Robinson ska inte handla om att ha störst muskler. En värdig vinnare ska vara mångsidig. Precis som i verkligheten behöver du mer än muskler för att överleva på en öde ö. Speciellt om du ska överleva tillsammans med en grupp. Det krävs intelligens, social kompetens, mental styrka och kämpaglöd, minst lika mycket som det krävs stora muskler.

Men det är olika vikter för män och kvinnor i tävlingarna, precis som i Mästarnas Mästare.
Så det är inget att debattera om. Jag gillar när en Foppa eller Kalla vinner tävlingar som denna.
Ha en bra dag 💚
2022-05-09, 14:10
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isseboll
Shevins vän har i en fb-grupp för tjejer avslöjat att Shevin och Angela då antar jag ska hänga ut Joel för att vara rasist. Hon taggade till och med Joels tjej (min tjej visade inlägget), så joel vet nog om det xD

Tror knappast det finns någon sanning i det. Det hade kommit fram för länge sedan i sånna fall. Ska be tjejen skicka screenshot om hon har det kvar och se vad shevins vän skrev att joel hade gjort. Minns att hans tjej ifrågasatte vart hon hört det (??) och shevins vän kallade alla i kommentarsfältet för kränkta vita personer xD

Frågan är om shevin är så glad att hennes vän skrev ut det offentligt och joel nu vet om det xD

Det är personer som Shevin som skapar rasister, men att ge sig på en vit man med påhopp och förtal har hon inget problem med.
2022-05-09, 14:13
Medlem
Oj i helvete!! Gluggen-Peter inkluderade inte alla könsidentiteter.
Gluggen sa innan tävlingen - Må bäste man eller kvinna vinna.
Tänk om Zombie-Hanna skulle hört det! Det skulle blivit tre avsnitt till med hennes jävla bjäbbande.
Han duckade den.
2022-05-09, 14:15
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Det är personer som Shevin som skapar rasister, men att ge sig på en vit man med påhopp och förtal har hon inget problem med.

Tyvärr tror jag du har rätt i det. Dessutom låter det som omogna 14:isar att hålla på och skriva offentligt om någon orsak till varför Shevin ogillar Joel och samtidigt inte ens skriva ut VAD som orsakar Shevins irritation över Joel. Det hela har gått överstyr utan like.
2022-05-09, 14:16
Medlem
Citat:
Gillade Angela i början, sen blev hon bara en bitterfitta som säger att hon inte gillar skitsnack när det är det ända hon mer eller mindre gör själv hela tiden. Hon är precis lika vidrig som Shevin som verkar hata Joel och som har som ända syfte att förtala och snacka skit om honom i programmet. 2 fullkommligt vidriga personligheter Angela och Shevin.

Alla svarta tar till rasistkortet när de håller på att förlora. Det är liksom inbyggt i deras DNA precis som en nyfödd rom's första ord är Hej Hej.
2022-05-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Tyvärr tror jag du har rätt i det. Dessutom låter det som omogna 14:isar att hålla på och skriva offentligt om någon orsak till varför Shevin ogillar Joel och samtidigt inte ens skriva ut VAD som orsakar Shevins irritation över Joel. Det hela har gått överstyr utan like.

Hoppas han anmäler henne, om hon hänger ut honom med lögner.
2022-05-09, 14:20
Medlem
Citat:
Gillade Angela i början, sen blev hon bara en bitterfitta som säger att hon inte gillar skitsnack när det är det ända hon mer eller mindre gör själv hela tiden. Hon är precis lika vidrig som Shevin som verkar hata Joel och som har som ända syfte att förtala och snacka skit om honom i programmet. 2 fullkommligt vidriga personligheter Angela och Shevin.
Instämmer helt, jag gillade också Angela i början. För varje avsnitt ogillar jag henne mer och mer.
2022-05-09, 14:36
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Klockrent på den!
2022-05-09, 14:51
Medlem
Gränslandet är nu en soptipp av trasiga personer.
Vill ni veta varför det inte finns ett enda bra land i afrika, sydamerika eller arabvärlden.
Nu vet ni varför.
Rasistkortet.
Svårt att förstå sammanhang i längre samtal.
Hot.
Skitsnack.
Hämnd.
Jag är bättre än alla andra.
Ljuger.
Dessa personer ljuger och paktar men ingen annan får göra det, då blir dom arga 😆😆😆😳
Och där kom blattegenen fram "vi ska göra kaozz" varför säger inte Jessica eller Filip så?
Hur i helvete kan ni alla (till 99%) beter er likadant, kvinna som man, 9år eller 96år?
Tack igen för att ni deltar i Robinson, utan er inget program.
Senast redigerad av Tilikum 2022-05-09 kl. 14:55.
2022-05-09, 15:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
För annars kan en Zombie-Hanna vinna som egentligen skulle dött efter 6-7 timmar på en öde ö.
Människor födda 2000 och framåt tycker att "Robinson handlar lika mycket om det sociala spelet"
Vi äldre vill att en stark person vinner en som kan jaga, bygga, skaffa mat och uppfinna saker med de små medel man har.

En jävla person som pratar om könsroller på Robinson!! Vafan sluta nu. Nu på en gång.

Det finns program som handlar enbart om överlevnad och det heter "Ensam i vildmarken". Robinson som koncept är dels överlevnad och dels det sociala spelet. Det finns liksom en anledning till att den australiensiska och amerikanska heter "Outwit, Outplay, Outlast". Och nej, det är inte bara personer födda efter millienieskiftet som tycker det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in