2022-04-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Den enda personen utan syn dom någonsin har dött är Jesus Kristus, och det var frivilligt till offer för oss andra.
Du glömmer Jungfru Maria.
Citera
2022-04-17, 18:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Du glömmer Jungfru Maria.

Nej.
Citera
2022-04-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
En astronaut kan inte promenera bort från ISS utan att det får dödliga konsekvenser. ISS kan inte bryta med jorden. På samma sätt, Satan och mänskligheten kan inte bryta med Gud och undvika katastrof.

Jesus sa att han kom från en övre värld till vår undre värld med ett budskap att vår värld var dömd att gå under men att de som trodde på honom och lyssnade till budskapet skulle få ett evigt liv. De andra skulle förgöras tillsammans med Satan.

I vår tid hopas olika anledningar till katastrofer ovanpå varandra och jag anar att vi närmar oss den värsta tiden någonsin för mänskligheten, den som slutar med Jesus återkomst och vår världs slut. Det har länge varit oundvikligt men genom att studera budskapet kan människor göra det bästa av situationen.

Jag förstår att frågan blev jobbig då du svarar med fluff blandat med religion. Det är rätt vanligt hos er att flitigt leta i era sagoböcker för att hitta verser som kan knytas till ämnet - utan att tillföra någonting övht.

Men tillbaka till frågan. Hade du valt att leva som för hundra år sedan?
Teknologi som vi vet finns ej. Kylan blir jobbig på vintern. Dina vänner är inom ett par km avstånd. Hamnar du på sjukan så är det svårt att överleva. Skolan lär ut sago... aj fan - skolan hade du älskat..
Osv osv. Hade du föredragit detta?
Citera
2022-04-22, 20:08
Medlem
Satan är Kyrkans bästa vän. Om det inte vore för Satan hade präster fått göra något meningsfullt som att använda sin spetskompetens till att plocka skräp.
Citera
2022-04-22, 20:26
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upinsmoke
Jag förstår att frågan blev jobbig då du svarar med fluff blandat med religion. Det är rätt vanligt hos er att flitigt leta i era sagoböcker för att hitta verser som kan knytas till ämnet - utan att tillföra någonting övht.

Men tillbaka till frågan. Hade du valt att leva som för hundra år sedan?
Teknologi som vi vet finns ej. Kylan blir jobbig på vintern. Dina vänner är inom ett par km avstånd. Hamnar du på sjukan så är det svårt att överleva. Skolan lär ut sago... aj fan - skolan hade du älskat..
Osv osv. Hade du föredragit detta?
Jag skulle trivts bra med allt utom skolan om jag hade haft försörjningsmöjligheter.
Citera
2022-04-22, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag skulle trivts bra med allt utom skolan om jag hade haft försörjningsmöjligheter.

Bah, tänker att det faktiskt var ett vettigt svar.. Utan vetskapen om vad nästa århundrade hade kunnat förse en med så hade man kanske trivts som storbonde med ett par fagra pigor.

Men vi går framåt, inte tillbaka. Och det vore smart att fundera över hur vi gör världen bättre istället för att fundera över vilken dag domedagen kommer.

Hursomhelst, förbered dig för den dagen så gör jag det motsatta och förbereder för framtiden.
Ha en trevlig afton.
Citera
2022-04-22, 21:13
Medlem
Har aldrig riktigt förstått mig på den brist på logik som jag menar finns inom kristendomen. Anta att Agda 95 står för döden, hon har varit ”världens snällaste”. Ja, någon liten synd kanske hon kostat på sig men överlag snäll, omtyckt och av sina närmsta rentav älskad. Bra på att laga mat och baka bullar. Hon är dock ateist. I andra änden finns kriminella av värsta sort som gjort en helomvändning och nu under fängelsetiden bekänt sig som troende kristna. Enligt kristendomen finns det då ingen plats för den snälla tanten Agda som inte är troende. Medan för värsta skumrasket som blivit kristna står porten till sankte Per på vid gavel. Det är något som inte känns riktigt rätt där.. Ska det vara på det viset tror jag att himlen kan vara för min del.
Citera
2022-04-22, 21:26
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Har aldrig riktigt förstått mig på den brist på logik som jag menar finns inom kristendomen. Anta att Agda 95 står för döden, hon har varit ”världens snällaste”. Ja, någon liten synd kanske hon kostat på sig men överlag snäll, omtyckt och av sina närmsta rentav älskad. Bra på att laga mat och baka bullar. Hon är dock ateist. I andra änden finns kriminella av värsta sort som gjort en helomvändning och nu under fängelsetiden bekänt sig som troende kristna. Enligt kristendomen finns det då ingen plats för den snälla tanten Agda som inte är troende. Medan för värsta skumrasket som blivit kristna står porten till sankte Per på vid gavel. Det är något som inte känns riktigt rätt där.. Ska det vara på det viset tror jag att himlen kan vara för min del.
Att tant Agda inte ljuger om en tro på kristendomen får hon inget ont av.

Matteus 25:34-36
Därefter skall Konungen säga till dem som stå på hans högra sida: 'Kommen, I min Faders välsignade, och tagen i besittning det rike som är tillrett åt eder från världens begynnelse. Ty jag var hungrig, och I gåven mig att äta; jag var törstig, och I gåven mig att dricka; jag var husvill, och I gåven mig härbärge, naken, och I klädden mig; jag var sjuk, och I besökten mig; jag var i fängelse, och I kommen till mig.'

(Fängelsebesöket syftar inte på kriminella våldsverkare utan på människor i nöd. På Jesus tid kunde man hamna i fängelse för att man inte kunde betala sina skulder).
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2022-04-22 kl. 22:10.
Citera
2022-04-26, 18:56
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
I Satans värld är vi uppvuxna med hans morötter och piskor. För de flesta är välmåendet helt överordnat sanningen. Alla som tar till sig Jesus ord får problem med Satan som man inte kan lösa själv.

Som en lärjunge till Jesus kan man inte längre invagga sig i välmåendets trygghet.
Citera
2022-05-08, 22:07
Medlem
Fleshbagss avatar
Guds rike på jorden Israel, är belamrat av de ogudaktiga. Talmudister. När de blir anfäktade försvarar de sig med en drös avfällingar i judas kännemärke. De skyr icke att ta Kristus och kristi lära som fånge och förleda världen med att de visst 'tror' på kristus.
Citera
2022-05-08, 23:22
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Guds rike på jorden Israel, är belamrat av de ogudaktiga. Talmudister. När de blir anfäktade försvarar de sig med en drös avfällingar i judas kännemärke. De skyr icke att ta Kristus och kristi lära som fånge och förleda världen med att de visst 'tror' på kristus.
Men var inte Israel judarnas land redan innan kristendomen kom till?
Var inte Jesus jude?
Citera
2022-05-09, 00:09
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Men var inte Israel judarnas land redan innan kristendomen kom till?
Var inte Jesus jude?

Ska man behöva förklara gång på gång att judarna är inte Guds Israeler, utan istället ett ogudaktigt följe som skapat koranen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in