2022-03-29, 18:42
Medlem
lejongaddens avatar
En som inte förstå Gud har lätt för att idiotförklara andra genom att påstå att de tro på lustigheter. I självverket utrycker personen sin egen tro som personen själv ha kommit fram till. Ofta få vi höra att bibeln är en saga, där Gud är en som vandra bland molnen. Vem skulle tro på det liksom?

Lär er hur ondskan fungera istället. Den visa sig genom att låtsas vara någon/något annat. Den härska genom att söndra.
Citera
2022-03-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Hetsa inte upp dig du är inte kallad av Gud.

Ni anti-kristna;
Ni ormar, ni huggormsyngel, hur ska ni undkomma helvetets dom?

Ni är inte kallade till Gud.

Judarna har sin Kabbala ormtro att hålla sig till.

"Kabbalan lär att en del av Gud föll i den bottenlösa avgrunden där den tog formen av en orm. Detta är deras messias, och att synda konstigt nog hjälper till att inleda den heliga ormens tro. Kung Salomo omfamnade öppet helvetesevangeliet och satte igång rörelsen som erövrade Israel och Juda och åstadkom förstörelsen av båda rikena."

Har Du hört talas om sunt förnuft och argumentation? Försöka attackera andra, och kalla dem för både det ena och det andra är inte argumentation. Det är dagisstuk över detta. Om Du ber snällt kan jag alltid locka med godis och leksaker.
Citera
2022-04-06, 08:09
Medlem
Jag misstänker också att det är ändå ett ”neutral” värld.
Vänta bara tills folk slutar störa och hur det kan vara då
Citera
2022-04-06, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejongadden
En som inte förstå Gud har lätt för att idiotförklara andra genom att påstå att de tro på lustigheter. I självverket utrycker personen sin egen tro som personen själv ha kommit fram till. Ofta få vi höra att bibeln är en saga, där Gud är en som vandra bland molnen. Vem skulle tro på det liksom?

Lär er hur ondskan fungera istället. Den visa sig genom att låtsas vara någon/något annat. Den härska genom att söndra.

Sluta söka hur de fungerar, herre undersåte.
Fuck vad jag är forever alone asså.
Citera
2022-04-14, 03:06
Medlem
Lyzzas avatar
Vill du verkligen veta syftet med corona så titta på det här.

Det gäller utrotning av människor för snöd vinnings skull. Det är inte tillverkat av fladdermus utan gift från ormar. Det är folkmord.

Gud sa att ormen skulle förgöra människorna om den kunde. Nu gör den det.

Forskare har blivit mördade för denna kunskap. Se den innan den tas ner från You Tube.
Sprid den vidare.

https://youtu.be/TsGJ3Tjn6nI?t=937
Citera
2022-04-14, 10:59
Medlem
Vi är Lucifer som vände oss ifrån gud och drömde upp denna värld/skapade det. Genom våra egon skapar vi ett kollektivt ego som manifesterar denna värld - en värld som är motsatsen till gud (som är oändlig kärlek) och därför skapar vi således "satans" värld. Detta är en värld, eller ett spel, simulation där oändlighet tar sig till uttryck i olikheter i form av "vi och dom" (man, kvinna, olika nationaliteter, religioner, fattig, rik). Satan är inget som lever externt utanför dig. Det är inom dig i form av egot som försöker lura dig om en värld utanför dig.

Ta av dig masken du bär och se ditt sanna jag.

https://www.youtube.com/watch?v=NCKdeAWcmxY

https://www.youtube.com/watch?v=Wftl5j6yKlM
Citera
2022-04-14, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hur bekymmersamt är det? Förstår ni hur mycket Jesus budskap i evangelierna verkligen betyder? Det har bevarats och spritts till nästan alla folk på ett språk som de förstår. Och nu ska slutet komma.

För hundra år sedan levde de allra flesta på landsbyggden och producerade mat. Idag är de flesta beroende av matindustrin och långväga transporter. Vi har färdats in i en återvändsgränd i Satans världsordning, där de starka ska utnyttja de svaga. Men det är en koloss på lerfötter.

En kollaps är oundviklig och kommer att skilja agnarna från vetet en gång för alla. Vänd andra kinden till och kom ihåg att ingen dör utan att Gud tillåter det!

Så, vad försöker du säga egentligen?
Hade du föredragit att du levde i ett socken där du aldrig färdades mer än ett par kilometer utanför ditt hem? Dina barn (och du själv) var tvungna att gifta sig med släktingar för att det var för långt att ta sig till Eslöv.
Att kommunicera med andra kan du glömma för det är en del av den goda världen som fanns för hundra år sedan..
Fundera ett par sekunder till innan du drömmer om vad som varit.
Citera
2022-04-14, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upinsmoke
Hade du föredragit att du levde i ett socken där du aldrig färdades mer än ett par kilometer utanför ditt hem? Dina barn (och du själv) var tvungna att gifta sig med släktingar för att det var för långt att ta sig till Eslöv.
Att kommunicera med andra kan du glömma för det är en del av den goda världen som fanns för hundra år sedan..

Till MJ:
TS börjar sin fråga med "hur mkt säger Jesus" - utan att säga ett skit om det. Istället beklagar sig idioten med att vi borde leva som för hundra år sedan.
"Då var ju alla bönder och hade det bra".

Idioten förstår inte att fattigdomen i Sverige (och världen) har minskat markant sedan dess och att mänskligheten generellt har fått det bättre.

Inte heller inser idioten inte att han aldrig kunnat skriva sin tråd om vi inte utvecklats. Därför gissar jag att det vore bättre om han inte lagt detta under religion utan istället kommunism - tror det är där det hör hemma.
Citera
2022-04-15, 06:47
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upinsmoke
En astronaut kan inte promenera bort från ISS utan att det får dödliga konsekvenser. ISS kan inte bryta med jorden. På samma sätt, Satan och mänskligheten kan inte bryta med Gud och undvika katastrof.

Jesus sa att han kom från en övre värld till vår undre värld med ett budskap att vår värld var dömd att gå under men att de som trodde på honom och lyssnade till budskapet skulle få ett evigt liv. De andra skulle förgöras tillsammans med Satan.

I vår tid hopas olika anledningar till katastrofer ovanpå varandra och jag anar att vi närmar oss den värsta tiden någonsin för mänskligheten, den som slutar med Jesus återkomst och vår världs slut. Det har länge varit oundvikligt men genom att studera budskapet kan människor göra det bästa av situationen.
Citera
2022-04-15, 14:22
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hur bekymmersamt är det? Förstår ni hur mycket Jesus budskap i evangelierna verkligen betyder? Det har bevarats och spritts till nästan alla folk på ett språk som de förstår. Och nu ska slutet komma.

För hundra år sedan levde de allra flesta på landsbyggden och producerade mat. Idag är de flesta beroende av matindustrin och långväga transporter. Vi har färdats in i en återvändsgränd i Satans världsordning, där de starka ska utnyttja de svaga. Men det är en koloss på lerfötter.

En kollaps är oundviklig och kommer att skilja agnarna från vetet en gång för alla. Vänd andra kinden till och kom ihåg att ingen dör utan att Gud tillåter det!

Jag är kristen men jag tror inte att Gud "lägger sig i" vår värld. Han kör Sims med "fri vilja" på, och låter oss göra vad vi vill, livet är ett test.

Fungerar böner? Kanske, men förmodligen inte. Allt för många oskyldiga har dött, allt för mycket dåligt händer bra människor. Jag har inte tappat tron, jag tror bara som sagt att det är ett test och att Gud inte lägger sig i alls.
Citera
2022-04-16, 15:04
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Jag är kristen men jag tror inte att Gud "lägger sig i" vår värld. Han kör Sims med "fri vilja" på, och låter oss göra vad vi vill, livet är ett test.

Fungerar böner? Kanske, men förmodligen inte. Allt för många oskyldiga har dött, allt för mycket dåligt händer bra människor. Jag har inte tappat tron, jag tror bara som sagt att det är ett test och att Gud inte lägger sig i alls.
Ja livet är förstås en prövning, men jag tror inte på spelteorin. Livet och Gud är på största allvar.

Enligt Bibeln är vi människor på deken och man kan se Jesus som en delgivningsman. Vi kommer att bli vräkta från vårt hem jorden men de som är värda det får komma och bo hos Gud.
Citera
2022-04-16, 16:48
Medlem
Jag personligen tror på Gud, Fäderneslandet, och Vetenskapen.

Sedan kan det vara bra med att lära sig kvantmekanik, strängteori, och kunskap om Gud. Det sista är den viktigaste kunskapen som finns. Det kommer vara viktigt när Vi är på Domedagen och tidens upphörande. När allt blir tidlöst och oändlig evighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in