Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-05-08, 22:48
Medlem
RealTides avatar
En del vänstermuppar , ex Stenevi, hävdar att de unga är mer skeptiska till Nato än de äldre, vad har de för belägg för det?
Jag ser motsatsen, många äldre vänster är emot.
Citera
2022-05-08, 22:48
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Vad får dig att inbilla dig att Dadgostar har en övertygelse?
Hon är en kommunist som hatar marknaden USA och vårt sätt att organisera ett samhälle .
De ideologiska dogmerna gör att hon aldrig kan vara för nåt som Nato.
Det är inte övertygelse,det är dogma.
Dagostar är lika mycket kommunist som att Leningrad och Stalingrad finns kvar i Ryssland. De unipolära globalisterna däremot, dit alla Natovänner tillhör, är de nya kommunisterna.
Citera
2022-05-08, 22:49
Medlem
Intressant att see Andersson och Kristersson mer eller mindre berömma varandra under NATO- "debatten" i kvällens Agenda. För mig var det en slutlig bekräftelse att i vart fall Andersson är tveklöst för NATO.
Citera
2022-05-08, 22:51
Medlem
Citat:
Märkligt att många här i tråden debatterar som vore det 1982...

Jisses.muppar

Var osäker på vad du syftar på. Kriget om Falklandsöarna?
Men efter lite googling gissar jag att du tänker på demonstrationen mot kärnvapen i Göteborg. Den samlade över 70 000.
https://arkivet.dn.se/tidning/1982-05-16/131/7

Det var verkligen andra tider. Demonstrationen igår mot att hamna under kärnvapenparaplyt samlade bara några hundra.
Citera
2022-05-08, 22:53
Medlem
Citat:
En del vänstermuppar , ex Stenevi, hävdar att de unga är mer skeptiska till Nato än de äldre, vad har de för belägg för det?
Jag ser motsatsen, många äldre vänster är emot.

Jo, enligt de flesta opinionsundersökningar är majoriteten av unga emot. Men detta tonas förstås ner i medierna.
Det är de unga som kommer att drabbas av upptrappningen av konflikten med Ryssland, och av alla de konflikter Sverige per automatik kommer att dras in i.
Citera
2022-05-08, 22:55
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Dagostar är lika mycket kommunist som att Leningrad och Stalingrad finns kvar i Ryssland. De unipolära globalisterna däremot, dit alla Natovänner tillhör, är de nya kommunisterna.
Håler inte med, Dadgostar är visst kommunist, du bara missar att det just nu inte är läge att skylta med det.
Citera
2022-05-08, 22:58
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Var osäker på vad du syftar på. Kriget om Falklandsöarna?
Men efter lite googling gissar jag att du tänker på demonstrationen mot kärnvapen i Göteborg. Den samlade över 70 000.
https://arkivet.dn.se/tidning/1982-05-16/131/7

Det var verkligen andra tider. Demonstrationen igår mot att hamna under kärnvapenparaplyt samlade bara några hundra.
Tänkte mer på ditt sätt att argumentera, rena tidsmaskinen.
0 konstruktivitet bara gamla sagor.
Citera
2022-05-09, 00:23
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Jag är starkt för Nato men våldsamt emot globalismen så det där stämmer inte riktigt.
Citera
2022-05-09, 00:26
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronaless
Bor du där??? Om det blir fråga om evakuering till tryggare ställen i Norrland hoppas jag slippa NATO-ivrare, ni stannar väl och slåss?
Självklart!
Citera
2022-05-09, 05:04
Medlem
Citat:
Jo, enligt de flesta opinionsundersökningar är majoriteten av unga emot. Men detta tonas förstås ner i medierna.
Det är de unga som kommer att drabbas av upptrappningen av konflikten med Ryssland, och av alla de konflikter Sverige per automatik kommer att dras in i.
Jag lyckas inte hitta en enda opinionsundersökning med svaren uppdelade på ålder, kan du länka till en sådan? De jag hittar visar bara uppdelning i partisympatier.
Citera
2022-05-09, 05:40
Bannlyst
Citat:
Detta är off topic men jag svarar:

Tillbaks till ämnet:

Sverige och Finland borde inte gå med i NATO i nuläget. Jag har redan lagt fram argument för varför jag menar att det är förryckt, både på kort och lång sikt. Ska inte traggla det mer. Men allt pekar på att S partiledning redan bestämt att om Finland går med ska vi också med.
Godkväll.

Total styrka är en sak Geografi en annan. Det är balterna som blir mosade direkt och vilka ska hjälpa dem då? Först in blir de svenska NATO-mupparna men någon repris på Narva 1700 blir det inte.

Fast detta lär inte inträffa då ryssarna ändå inte behöver gå in där. Det är i Ukraina som rysk befolkning far illa.

Sverige med i NATO. Jag fattar fortfarande inte varför. Inte utifrån det svenska folkets perspektiv.
Citera
2022-05-09, 06:03
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ganska märklig jämförelse med tanke på att bägge städerna finnas kvar men har bytt namn. Så KPMLR har bytt namn till V men åsikterna är kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in