Citat:
Nja, skendebatter är inte särskilt upphetsande så jag avstår från att titta på spektaklet.
Det är nämligen redan avgjort.
Jag gissar att Dadgostar kommer framföra sitt krav på folkomröstning. Alla vet att det inte kommer att bli någon folkomröstning. Dadgostar är ganska NATO-positiv och kommer inte driva frågan hårt. Hon är angelägen om att samarbeta med S och hoppas kunna sitta i en regering så småningom.
Jag gissar vidare att Magdalena Andersson kommer fortsätta uttrycka sig vagt, trots att partiledningen redan fattat beslut.
MP kommer inte framstå som särskilt trovärdiga - det gör de aldrig.
Självklart och det visste alla, även Sovjetunionen. De nöjde sig med att nosa lite på oss med u-båtar.
Läget i dag är ett annat och NATO är något annat än en försvarsallians i våra dagar.
Min profetia är att Sverige kommer att ägna sig åt proxykrig med Kina, om vi inte redan gör det.
Godkväll.
Det är nämligen redan avgjort.
Jag gissar att Dadgostar kommer framföra sitt krav på folkomröstning. Alla vet att det inte kommer att bli någon folkomröstning. Dadgostar är ganska NATO-positiv och kommer inte driva frågan hårt. Hon är angelägen om att samarbeta med S och hoppas kunna sitta i en regering så småningom.
Jag gissar vidare att Magdalena Andersson kommer fortsätta uttrycka sig vagt, trots att partiledningen redan fattat beslut.
MP kommer inte framstå som särskilt trovärdiga - det gör de aldrig.
Självklart och det visste alla, även Sovjetunionen. De nöjde sig med att nosa lite på oss med u-båtar.
Läget i dag är ett annat och NATO är något annat än en försvarsallians i våra dagar.
Min profetia är att Sverige kommer att ägna sig åt proxykrig med Kina, om vi inte redan gör det.
Godkväll.
Märta Stenevi pratar som en skolfröken som håller lektion till en mellanstadieklass. Hon måste inbilla sig att hon är ett geni och alla andra fullständigt okunniga. En partiledare borde kunna höja debatten i stället för att mata ur sig långa tirader av plattityder. Höjden var när hon tyckte att hon måste informera svenska folket och övriga panelen om att det faktiskt är i Ukraina det är krig och kvinnor blir våldtagna.
Det var väl bra att hon berättade det!?